PDA

View Full Version : pedalen/adaptors



axtion henk
28 mei 2007, 21:58
ik heb van mijn vriendin een pedalboard gekregen, en daar wil ik een stuk of wat pedaaltjes op plaatsen. ik heb geen zin om overal batterijtjes in te doen, of overal een adaptor voor te kopen.
is er ook een handig dingetje waarop je slechts één adaptor hoeft aan te sluiten en deze zodanig kunt doorlinken naar de andere pedaaltjes?? er zijn pedalboards waarbij dit wel kan. maar die van mij is zogezegd dus een "kaal" board.

iemand enig idee??

bvb dank.

gr. henk

Valoosj
28 mei 2007, 21:59
one spot adapter, met daisy chain

Robin.ke
28 mei 2007, 22:59
Ik heb zelf, toen ik nog niet overgestapt was naar multiFX, een aantal adaptor connectors gehaald bij de electronica winkel en het de 9V aansluiting van mijn adaptor opgesplitst naar (in mijn geval) 4 aansluitingen. Zorg er wel voor dat de stroomvoorziening van de adaptor minimaal overeen komt met de som van maximale waarde van je pedalen.

axtion henk
28 mei 2007, 23:06
ik weet genoeg!! ik zal op zoek naar zo'n 1 spot adaptor!

thanks!

:)

Saf
28 mei 2007, 23:17
ik heb zo'n power bank ding steek je in het stopcontact en heb je vijf keer 9 volt. Werkt prima. Weet niet of ze nog te krijgen zijn heb hem erbij gekregen toen ik een grote partij effecten opkocht

axtion henk
29 mei 2007, 18:22
ik heb nu dus een zgn. "daisy-chain" opgehaald en tevens gecheckt dat al m'n pedalen 9 volt waren. vervolgens heb ik de adaptor aangesloten met de daisy-chain op alle pedaaltjes... en geen stroom! alle pedaaltjes werken afzonderlijk goed, maar als ik ze op elkaar aansluit d.m.v. de daisy-chain, dan werkt geen een. is nu dat ding meteen al defect, of zit er ergens anders spreekwoordelijk gezegd een kink in de kabel?? kan iemand me helpen, zou graag mijn spul voor elkaar willen hebben.

ik heb dan wel een huis, tuin en keuken-adaptor, moet deze dan op een ander voltage zetten zoals eerder omschreven?? --->

"Zorg er wel voor dat de stroomvoorziening van de adaptor minimaal overeen komt met de som van maximale waarde van je pedalen."

Valoosj
29 mei 2007, 18:36
hoeveel volt staat er op je adapter, en de maximale stroom?

dit is respectievelijk in V en mA uitgedrukt

B_2_the_a
4 juni 2007, 10:13
waarom lezen mensen nooit op het forum?
deze vraag is al paar honderd keer langskomen, zeker in het post je pedalboard staat een hoop informatie!!