PDA

View Full Version : koch studiotone combo reverb



a.c.
28 mei 2007, 20:26
Wanneer ik op laag tot normaal volume mijn reverb opendraai wordt het geluid van mijn studiotone zo dun als een wespennest. Draai de reverb weer weg en het wordt weer moddervet. Iemand bekend met dit probleem? ik heb het op eerdere multitones en twintones nog nooit gehad. De studiotone is spiksplinternieuw....

Chris Winsemius
28 mei 2007, 21:19
Ik weet dat er 'n revisie/update voor het reverb-circuit in die amps is geweest. Probeer Dolf of Rowin bij Koch te contacten, hun service is zeer goed.

AART
28 mei 2007, 21:26
Hmm, dat klinkt eigenlijk als een niet goed functionerende reverb. Dat krijg ik als ik reverb indraai als de reverb tank niet is aangesloten...

tillens
28 mei 2007, 21:59
Aram, is dat de amp die je zaterdag hebt gehaald? Ik dacht dat je voor bogner ging? Naja, ik zou zeggen niet twijfelen, terug gaan naar de shop met dat ding en een nieuwe vragen!

a.c.
28 mei 2007, 22:17
Ik ging voor de bogner duende, maar ook de brunettis, fuchs of wat dan ook.
Een allround combootje voor kleine gigs.

Ik heb alles geprobeerd maar stapte toch weer met mijn valvetech top in de auto. Het clean en randje van die amp is wat mij betreft niet te overtreffen. Die doe ik maar niet meer weg.
Nog even naar feedback gegaan om de fender supersonic te testen. Die had geen laag en omdat er toch een studiotone stond die nog even aangesloten. Klonk wat levendiger dan ik van koch gewend ben met mooi midden. Gezien de afmetingen en klank die maar gekocht. scheelt toch weer zo'n 1500 euro met de bogner.

raar is wel dat de reverb het wel doet, dus wel is aangesloten. Ik zal er toch maar mee terug gaan naar feedback, tenzij het makkelijk op te lossen is. Anders moet ik hem bij de eerste de beste gig al missen...

ccc
24 juni 2007, 18:36
Ja, die Valvetechs zijn echt wel superamps je als naar een meer vintage klank wil gaan. Ik heb er 2, een 1x12 geladen met een Weber Alnico Blue en een 2X12 met V30's. Doe ik nooit meer weg....

Mitch
24 juni 2007, 18:47
Tijdje terug een bandje gezien, Cool Jimmy en hun gitarist had een Valvetech. Weet niet zeker welke, zo te zien was het tweekanaals. Super sound hoor !

Is 't reverb probleem nog opgelost trouwens ?

a.c.
24 juni 2007, 18:58
reverb probleem is niet opgelost. Ik kon hem inruilen tegen een andere nieuwe studiotone, maar die had precies hetzelfde probleem.
Hij klinkt zonder reverb toch goed genoeg dus mag blijven. Ik denk wel dat ik t.z.t. mijn valvetech top ga vervangen voor een combo, dat scheelt weer een speakerkast sjouwen.

Na een paar gigjes is de studiotone trouwens een verbluffend goed ampje, hulde meneer koch! Geen pedaaltjes meer nodig.

Hallie
27 juni 2007, 11:22
iedereen zegt dat koch een goed merk is, en ik geloof jullie graag, echt!.
de klank is vast mooi enzo.

maar ik hoord niets anders dan klachten over reverb en alles.
maaaar en staat dat wel een goede service tegenover.
:satisfie:

toch liever een amp..met minder problemen. en een mindere service

Dude
27 juni 2007, 11:31
mwah onzin dat die dunner gaat klinken wanneer je de reverb gebruikt, dat hoort niet. Erg vaag ook dat er 2 exemplaren zijn die dat hebben. Ligt echt aan de versterker hoor, zal wel iets in stuk zijn want de mijne deed dat echt niet.

Weet niet of je in de buurt woont van amersfoort maar gewoon koch effe mailen dat je langs wilt komen. Die maken wel tijd voor je hoor, en sturen je pas weer weg als het gemaakt is.
Ik ben ook 3 keer terug gegaan met mijn vorige multitone die problemen had met kraakjes. Uiteindelijk was het een rotte eindbuis (en ben ik 3 keer rotterdam amersfoort gereden) maar het werd netjes gefixed !