PDA

View Full Version : Custom Audio Electronics



Djiszi
28 mei 2007, 18:27
Ik ben gisteren en vandaag naar Jazz in Duketown geweest. Gisteren naar optreden van Boris en Band gekeken en vandaag naar Moon Baker(Monique Bakker zangeres Candy Dulfer). De gitarist van Boris (Bartje)speelt op een CAE OD100 met een 2x12 Bogner cab. De gitarist van Moon Baker (Bas Mulder) speelt op een CAE 3+ SE Preamp + Mesa 2:90 eindtrap + Marshall 1936 2x12 cab. Ik was gisteren erg gecharmeerd van de sound van de CAE OD100 maar de CAE 3+ SE is toch wel super. Ik ben zelf een Rivera liefhebber maar ik begin toch ook gevoelens te krijgen voor Custom Audio Electronics en met name de 3+ SE preamp.

morris
28 mei 2007, 18:36
kun je nagaan hoe dat klinkt met een fatsoenlijke cab ;-)

future2future
28 mei 2007, 18:38
OK....Ik ben zelf erg gecharmeerd van de OD-100, maar ik weet van meerdere mensen hier die em niks vinden.

De gitarist van Monique ken ik niet, maar de gitarist van boris heeft zeker een goede sound!

future2future
28 mei 2007, 18:39
kun je nagaan hoe dat klinkt met een fatsoenlijke cab ;-)

Haha inderdaad

Djiszi
28 mei 2007, 18:46
He Morris. De man met de mooiste live rig. Jouw sound is geweldig, maar daar heb ik jou al voor gecomplimenteerd. Hoe komt het eigenlijk dat Boris jou niet heeft gevraagd voor zijn Band. Maar wat is er niet zo goed aan de Marshall 1936 2x12 cab.

future2future
28 mei 2007, 18:47
Btw wat je wel moet weten is dat Bart van boris alleen het cleane kanaal van zijn OD gebruikt, zijn overdrive komt uit pedalen

Djiszi
28 mei 2007, 18:51
Dus voor zijn leadsound maakt hij geen gebruik van zijn OD100.

future2future
28 mei 2007, 18:54
Dus voor zijn leadsound maakt hij geen gebruik van zijn OD100.

Nee hij gebruikt een Fulldrive en een OCD

ieme
28 mei 2007, 21:39
ieder zijn of haar smaak... en smaken veranderen ook nog meer dan eens....

future2future
28 mei 2007, 23:04
en smaken veranderen ook nog meer dan eens....

Daar heb je zeker gelijk in!

artnaz
28 mei 2007, 23:09
OMG, Ieme...

Ik heb nog een mooie postzegelverzameling liggen. Ruilen voor de ES135 en de Dual Recto :) ? Of voor de Hello Kitty Strat uiteraard...:cheerup:

--------------
Trouwens, JeroenZ, niks aan dit topic toe te voegen? ;)

morris
29 mei 2007, 18:49
He Morris. De man met de mooiste live rig. Jouw sound is geweldig, maar daar heb ik jou al voor gecomplimenteerd. Hoe komt het eigenlijk dat Boris jou niet heeft gevraagd voor zijn Band. Maar wat is er niet zo goed aan de Marshall 1936 2x12 cab.

Ik pas demografisch niet in die band, m.a.w. ik ben veel te oud haha ;)

vwb de 1936, ik overdreef uiteraard een beetje. De 1936 is geen verkeerde cab, zeker niet voor het geld. Als ik een 2x12 cab zou moeten kiezen voor een dergelijke setup, zou ik echter voor een bogner of een PL (met governors) gaan. Die vallen dan wel weer in een andere prijsklasse, dus een eerlijk vergelijk is dat niet.

Morris

Djiszi
29 mei 2007, 21:05
Ik heb zelf de Rivera Rake 2x12 cab met V30's. Deze klinken helemaal geweldig. Wat maakt de Bogner kast zo geweldig. Gaat het hier puur om gebruik van houtsoort of is het een kwestie van speakers. Ik ben trouwens benieuwd hoe de Paul Lendrs speakercab klinkt. Ze zien er super strak uit. Of heeft het ook te maken met de muzieksoort die je speelt.

Hell's Engl
29 mei 2007, 22:26
Ben ook bij Jazz in Duketown geweest en heb ook bij Boris staan kijken.
Die Bart Jansen heeft inderdaad 'n errug lekkere sound, maar vind 't geen super gitarist... Laat ik 't anders zeggen; Hij heeft niet iets spetterends laten zien (ook niet op Fabchannel...)

Joost

future2future
29 mei 2007, 22:45
Ik begin ook wel serieus geinteresseerd te raken in de PL. Morris wat kost die?

Djiszi
29 mei 2007, 22:59
Ha die Joost

Ik heb daarom ook niets over zijn spel geschreven. Ik vond zijn solo's vrij veel op elkaar lijken. Maar ik vind zijn sound lekker dik en met name zijn cleane sound. Maar gisteren ben ik naar Moon Baker geweest en die gitarist (Bas), speelt op een CAE 3+ SE preamp die klinkt echt geweldig.En hij is vergeleken met Bart van Boris qua spel gevarieerder. Maar zijn sound is echt geweldig.
Als Morris binnenkort in de buurt van Tilburg of Den Bosch moet spelen wil gaan kijken, want ben toch benieuwd hoe zijn super set klinkt.

morris
30 mei 2007, 20:26
Hey Gents,

Wat de PL zo goed maakt is dat de kast op elk volume goed klinkt, niet alleen op hoog volume. Daarnaast is de kast fantastisch getuned en heeft hij voldoende diepte, waardoor hij vol en gebalanceerd klinkt. Voldoende laag in ieder geval. Ik heb er governors in zitten die het perfect doen met de CAE.

Ik wil er nog een tweede bij met V30's, die passen veel beter bij mijn Naylor. En omdat ik voor die set al twee Bogner cubes gebruik voor de wets, ben ik er nog niet uit of dat een PL of een Bogner 2x12 wordt. Die is gewoon ook erg goed met closed back en V30's, maar wel een stuk lomper qua formaat. De PL cabs kosten tussen de 615 en 775, afhankelijk van uitvoering/grille en de gebruikte speakers. Als je het mij vraagt winnen deze cabs het van de meeste alternatieven in iedere klasse.

Morris

isa1984
30 mei 2007, 21:22
Ik speelde laatst een voorprogramma van Boris met
de band van mijn broertje, mocht toen van Bart over zijn CAE spelen met alle pedalen. Hele aardige gast die Bart.
Gebruikte toen mijn es-335, lekkere sound uit die versterker hoor, ook met deze gitaar. Hij gebruikte inderdaad alleen het cleane kanaal. Ik hoorde veel slechte berichten over deze amps maar toen ik erover speelde kon ik me daar absoluut niets bij voorstellen.
Ik gebruik af en toe aan het eind van een solo een delay, lag bij Bart ook een delay van line 6 op de vloer. Iemand enig idee wat voor type dit is? (vrij groot apparaat). Met die pedalen (er lag voor een vermogen op de vloer volgens mij) klonk alles echt te gek! Als ik weet welke delay het is koop ik m zeker.

future2future
30 mei 2007, 21:25
Ik speelde laatst een voorprogramma van Boris met
de band van mijn broertje, mocht toen van Bart over zijn CAE spelen met alle pedalen. Hele aardige gast die Bart.
Gebruikte toen mijn es-335, lekkere sound uit die versterker hoor, ook met deze gitaar. Hij gebruikte inderdaad alleen het cleane kanaal. Ik hoorde veel slechte berichten over deze amps maar toen ik erover speelde kon ik me daar absoluut niets bij voorstellen.
Ik gebruik af en toe aan het eind van een solo een delay, lag bij Bart ook een delay van line 6 op de vloer. Iemand enig idee wat voor type dit is? (vrij groot apparaat). Met die pedalen (er lag voor een vermogen op de vloer volgens mij) klonk alles echt te gek! Als ik weet welke delay het is koop ik m zeker.

Hij gebruikt een Line 6 DL-4, ik had em een tijdje geleden gesproken ook, aardige gozer

isa1984
30 mei 2007, 21:33
Snap jij dan waarom iedereen zit te zeuren over CAE? Ik heb het leadkanaal
nog niet gehoord maar die sound van hem vond ik echt heel erg okay!

future2future
30 mei 2007, 21:41
Ik zelf vind CAA te gek, maar het moet wel je sound zijn...en van veel mensen is dat het niet