PDA

View Full Version : Topkam - Vox Humana



The Mess
28 mei 2007, 17:29
Ik ben dus van plan om nieuwe Graphtech zadeltjes te kopen bij Voxhumana. (Zie ander topic.)
Maar ik brak zojuist ook m'n topkam, daar keek ik even raar van op.
Er moet dus een nieuwe topkam op.

Zijn dit de 2 goede onderdelen? :
- http://www.voxhumanawebstore.nl/web...roducts_id=1052
- http://www.voxhumanawebstore.nl/web...roducts_id=2809

Btw, wat is de gemiddelde levertijd bij Voxhumana?

EDIT:

hier (http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?products_id=1052)
en hier (http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?products_id=2809)

ff de links gefixt :)

Wickerman
28 mei 2007, 17:51
Kan pagina niet vinde, kan ook aan rotpc liggen, maar dat zeggen ze'r niet bij... -.-

Azaruc
28 mei 2007, 18:01
hier (http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?products_id=1052)
en hier (http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?products_id=2809)

ff de links gefixt :)

Wickerman
28 mei 2007, 18:06
Ik zou als ik jou was eventueel eentje van gibson kpen. De topkam van me epi is niet zo veel waard, en ik ken nog mensen die 'm hebben moeten vervangen, bij hun epi wel te verstaan.

The Mess
28 mei 2007, 18:32
hier (http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?products_id=1052)
en hier (http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?products_id=2809)

ff de links gefixt :)

Ik weet niet wat ik verkeerd deed maar toch bedankt ;)

The Mess
28 mei 2007, 18:33
Ik zou als ik jou was eventueel eentje van gibson kpen. De topkam van me epi is niet zo veel waard, en ik ken nog mensen die 'm hebben moeten vervangen, bij hun epi wel te verstaan.

Ik ben een beetje, emm, blut zeg maar :P
Maar is dit een goede topkam?
(Of is dit de standaard die al op m'n SG Special zat?)

Om nou een Gibson topkam op zo'n goedkoop gitaartje te zetten...

G.G.
28 mei 2007, 19:14
Ik zou als ik jou was eventueel eentje van gibson kpen. De topkam van me epi is niet zo veel waard, en ik ken nog mensen die 'm hebben moeten vervangen, bij hun epi wel te verstaan.

Wat is dit voor een onzin het gaat om een graphtech topkam in EpiFORMAAT.

The Mess
28 mei 2007, 19:23
Wat is dit voor een onzin het gaat om een graphtech topkam in EpiFORMAAT.

Is het dus een de goede (en een aardig dingetje) voor mijn Epi SG Special?

G.G.
28 mei 2007, 19:36
Is het dus een de goede (en een aardig dingetje) voor mijn Epi SG Special?

Graphtech vind ik perfect. Snaren blijven niet hangen bij het benden etc. Het enige nadeel van graphtech vind ik dat het zwart is, en op een oude strat staat dat niet. Dan neem ik liever Tusk, dat is wit van kleur. Verder is er helemaal niets mis met graphtech. Het is absoluut een upgrade voor een standaard nut. Velen gooien gelijk de standaard nut eraf en vervangen deze voor een graphtech exemplaar.

The Mess
8 september 2007, 20:55
Véél later... :p
Ik wil de topkam op mijn gitaar met 011 vervangen.
Moet ik dan een topkam laten vijlen door iemand, of zijn ze ook voorgevijld te krijgen? Zo ja: hoeveel gaat dat kosten?

Nielsje
8 september 2007, 20:59
volgens mij gaat dat nog wel denk ik.. G.G. heeft volgens mij ook van die hoogspanningskabels op z'n gitaren liggen, die weet het wel.

The Mess
8 september 2007, 21:14
volgens mij gaat dat nog wel denk ik.. G.G. heeft volgens mij ook van die hoogspanningskabels op z'n gitaren liggen, die weet het wel.

Dan wachten we af:

HEY G.G.!?

G.G.
9 september 2007, 10:54
Topkam vervangen om er 0.11 snaren op te kunnen leggen? Wat voor snaren liggen er nu op?

Ik ben net van 0.11 naar 0.12 gegaan, en hoefde niets af te stellen, te vijlen etc.

frekie
9 september 2007, 11:02
Belangrijker dan merk of materiaal vd topkam is het invijlen van de sleufjes. Dat is echt vakwerk, komt heel precies en echte topkam vijlen zijn duur. Dus het uurloon vd vakman is veel duurder dan de topkam zelf.

The Mess
9 september 2007, 11:07
Topkam vervangen om er 0.11 snaren op te kunnen leggen? Wat voor snaren liggen er nu op?

Ik ben net van 0.11 naar 0.12 gegaan, en hoefde niets af te stellen, te vijlen etc.

Bedankt voor je reactie ;)

Ik wil graag de topkam vervangen voor een Graphtech exemplaar, nu heb je van die voorgevijlde dingen, maar ik weet niet of die dan nog bijgevijld moeten worden als ik er 011 op wil leggen.

(Ik speel nu al 011, en het liefst wil ik er geen dure vakman bijhalen.)
M'n SG zit nog steeds in de garantie, dus het geld zowel voor een topkam van een Strat als die van een SG.

G.G.
9 september 2007, 11:09
Bedankt voor je reactie ;)

Ik wil graag de topkam vervangen voor een Graphtech exemplaar, nu heb je van die voorgevijlde dingen, maar ik weet niet of die dan nog bijgevijld moeten worden als ik er 011 op wil leggen.

(Ik speel nu al 011, en het liefst wil ik er geen dure vakman bijhalen.)
M'n SG zit nog steeds in de garantie, dus het geld zowel voor een topkam van een Strat als die van een SG.

Sleufjes zijn inderdaad voorgevijld in de juiste radius. Wat ik doen met een strattopkam is de ONDERKANT bijvijlen.

The Mess
9 september 2007, 11:13
Sleufjes zijn inderdaad voorgevijld in de juiste radius. Wat ik doen met een strattopkam is de ONDERKANT bijvijlen.

Dus ze zijn breed en diep genoeg voorgevijld?
Ik kan dus 2 voorgevijlde topkammen kopen voor m'n Strat en SG en die gebruiken op m'n gitaren met 011?
(Zonder zelf nog te hoeven vijlen aan de sleuven, over die onderkant kom ik wel uit...)

drap
9 september 2007, 11:25
Dus ze zijn breed en diep genoeg voorgevijld?
Ik kan dus 2 voorgevijlde topkammen kopen voor m'n Strat en SG en die gebruiken op m'n gitaren met 011?
(Zonder zelf nog te hoeven vijlen aan de sleuven, over die onderkant kom ik wel uit...)

Als het een topkam is die nog nooit is bijgevijld, dan zul je 'm toch bij moeten laten vijlen in het geval van 0.011'jes. Het is bij al mijn gitaren in ieder geval wel gebeurd.

Ik weet niet wat het je gaat kosten, maar een eerdere reactie van iemand dat het meer gaat kosten dan de kam zelf is wel erg overdreven, of hij heeft een verkeerde reparateur getroffen. De reparateur waar ik destijds voor een afstelbeurtje heen ging deed het er gewoon bij. Ik was een tientje kwijt.

G.G.
9 september 2007, 11:31
Als het een topkam is die nog nooit is bijgevijld, dan zul je 'm toch bij moeten laten vijlen in het geval van 0.011'jes. Het is bij al mijn gitaren in ieder geval wel gebeurd.

Ik weet niet wat het je gaat kosten, maar een eerdere reactie van iemand dat het meer gaat kosten dan de kam zelf is wel erg overdreven, of hij heeft een verkeerde reparateur getroffen. De reparateur waar ik destijds voor een afstelbeurtje heen ging deed het er gewoon bij. Ik was een tientje kwijt.

het bijvijlen is in iedergeval maar een paar minuten werk met de juiste vijltjes.

drap
9 september 2007, 11:34
het bijvijlen is in iedergeval maar een paar minuten werk met de juiste vijltjes.

Klopt, het is een klusje van niks voor een beetje reparateur en daarom ook helemaal niet duur.

The Mess
9 september 2007, 11:35
Als het een topkam is die nog nooit is bijgevijld, dan zul je 'm toch bij moeten laten vijlen in het geval van 0.011'jes. Het is bij al mijn gitaren in ieder geval wel gebeurd.

Ik weet niet wat het je gaat kosten, maar een eerdere reactie van iemand dat het meer gaat kosten dan de kam zelf is wel erg overdreven, of hij heeft een verkeerde reparateur getroffen. De reparateur waar ik destijds voor een afstelbeurtje heen ging deed het er gewoon bij. Ik was een tientje kwijt.

Ik heb een tijdje geleden nog met Aart Noest gebeld die het voor niet al te veel wilde doen. Maar die is overleden... (en veel te jong ook! :dontgeti:)
Ik ga dan binnenkort maar informeren bij Zwier, hoewel die erg duur schijnt te zijn...

drap
9 september 2007, 11:44
Da's wel een triest verhaal inderdaad van die Aart Noest...

Zwier is natuurlijk wel een begrip in Nederland en daar betaal je hoogstwaarschijnlijk wel voor. Maar wie weet doet ie het ook spotgoedkoop, je kan het altijd proberen.

Is voor jou niet zo interessant, maar ik laat reparaties en afstellen over het algemeen altijd doen bij Don Hofstee van Muziekhuis Westerhaven in Groningen. Die man is hier ook zo'n beetje een begrip en ik heb echt nog nooit slechte dingen over hem gelezen. Hij hanteert volgens mij ook nooit echt vaste prijzen. Meestal kijkt ie je ff aan en dan is 't van: "Even denken hoor... ik ben zo en zo lang bezig gew... oh, doe maar een tientje" :D Volgens mij zijn we hier sowieso wel redelijk bedeeld, want Rikkers is ook al een behoorlijk begrip hier in het noorden qua reparaties en beide heren zijn totaal niet duur.

The Mess
9 september 2007, 11:47
Da's wel een triest verhaal inderdaad van die Aart Noest...

Zwier is natuurlijk wel een begrip in Nederland en daar betaal je hoogstwaarschijnlijk wel voor. Maar wie weet doet ie het ook spotgoedkoop, je kan het altijd proberen.

Is voor jou niet zo interessant, maar ik laat reparaties en afstellen over het algemeen altijd doen bij Don Hofstee van Muziekhuis Westerhaven in Groningen. Die man is hier ook zo'n beetje een begrip en ik heb echt nog nooit slechte dingen over hem gelezen. Hij hanteert volgens mij ook nooit echt vaste prijzen. Meestal kijkt ie je ff aan en dan is 't van: "Even denken hoor... ik ben zo en zo lang bezig gew... oh doe maar een tientje" :D Volgens mij zijn we hier sowieso wel redelijk bedeeld, want Rikkers is ook al een behoorlijk begrip hier in het noorden qua reparaties en beide heren zijn totaal niet duur.

Haha, dat is fijn voor jou ja ;)
Als ik (m'n pa dus, geen rijbewijs) eerst naar Groningen moet, kunnen ik van de kosten van de benzine zo ongeveer de hele collectie van Wietse van een nieuwe topkam laten voorzien :D