PDA

View Full Version : Ibanez plectrums



SteveM
28 mei 2007, 16:22
Is er iemand die weet waar nog Ibanez plectrums te krijgen zijn? Ik zweer bij de witte medium plectrums, maar ik kan ze nergens meer vinden.

Evil-Payasos
28 mei 2007, 16:31
Hiero?

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewParametricSearch-OfferPaging;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000QCHKi n11?SearchType=simple&AttributeValue_1=&SearchCategoryUUID=76HVqHzmH6YAAAERbzovKPl7&Manufacturer=IBANEZ&PriceRange=&firstSelection=1&inStock=&ReSort=&SecPageableID=XNbVqHzl.lYAAAESgpsks9MY&SecPageableName=Products&SecPageNumber=1

BH

SteveM
29 mei 2007, 09:30
Nee, helaas, dat is de metallic serie. Dank voor de tip, maar was het maar zo eenvoudig....

Pais
29 mei 2007, 10:25
Tis maar een plastic plaatje hoor

Kim Wilson
29 mei 2007, 10:35
Nee, helaas, dat is de metallic serie. Dank voor de tip, maar was het maar zo eenvoudig....
Waarom moeten ze speciaal wit en van Ibanez zijn? Voldoen al die 100 verschillende soorten bij de muziekzaak niet?

SteveM
30 mei 2007, 09:15
Deze Ibanez plectrums hebben precies de goede dikte maar ook precies de goede buigzaamheid. Als je daar jaren op speelt, raak je vergroeid met zo'n plectrum. Ik kocht jarenlang dezelfde Ibanez plectrums en nu zijn ze niet meer te krijgen. Bummer. Ik heb veel vervangers geprobeerd - die andere honderd zeg maar - maar nog niet de goede gevonden. Soms is een plectrum dus iets meer dan een stukje plastic, maar is het onderdeel van je techniek en je speelstijl. Vandaar dat ik een poging waag op dit forum om misschien nog ergens een paar te pakken te krijgen.

Eko
30 mei 2007, 17:03
Ik ken dat probleem. Ik heb al eens stad en land afgezocht naar een model plectrum. Uiteindelijk via een importeur weer weten te vinden. Kun je ook doen. Gewoon bij Ibanez op de site een dealeradres in de Benelux zoeken en die mailen. Wellicht kunnen die vertellen waar ze het laatst een doos geleverd hebben.
Mijn oplossing was toch een varieteit aan plectrums er bij gaan leren bespelen om van die afhankelijkheid af te komen. Ik gebruikte Dava`s. Prachtige plectrums , alleen met optredens verloor ik er een handje per keer.

Bram+
30 mei 2007, 17:10
Ik weet niet waar je woont, want als dat in groningen is of zo, heb je niet veel aan deze tip, maar ze hadden ze in ieder geval tot voor kort bij de Radiobeurs in Tilburg. Daar haalde ik ze altijd, maar ik woon nu zelf (ook) niet meer in Tilburg.

SteveM
31 mei 2007, 12:03
Tis prettig enige herkenning te ondervinden bij forumleden. Voor mij jazzgitaar heb ik me inmiddels verzoend met Dunlop en die is nog volop verkrijgbaar. Met mijn plank wil dat echter niet lukken. Ik ga eens de Gibson-plectrums proberen, die zijn wel te bestellen in Duitsland (zie link boven). radio Tilburg heeft maar 1 model op zijn site staan. Ik heb vrienden in Tilburg - zelf woon ik in Beetsterzwaag - heeft het zin om ze er op af te sturen?

savecracker85
31 mei 2007, 12:07
hier misschien?

http://www.saitenmarkt.com/cgi-bin/lshop.cgi

SteveM
31 mei 2007, 14:23
Das kommt ja ganz richtig in de Nähe!

Bram+
31 mei 2007, 20:26
Tis prettig enige herkenning te ondervinden bij forumleden. Voor mij jazzgitaar heb ik me inmiddels verzoend met Dunlop en die is nog volop verkrijgbaar. Met mijn plank wil dat echter niet lukken. Ik ga eens de Gibson-plectrums proberen, die zijn wel te bestellen in Duitsland (zie link boven). radio Tilburg heeft maar 1 model op zijn site staan. Ik heb vrienden in Tilburg - zelf woon ik in Beetsterzwaag - heeft het zin om ze er op af te sturen?
Ze hebben bij de radiobeurs meer dan op de site staat in ieder geval. Misschien geen witte meer, maar vast wel andere ibanez 1mm pics (want dat zijn ze toch?).