PDA

View Full Version : Rack/Laptop Flightcase



Arma
28 mei 2007, 13:33
Hallo!

Toen ik wat spulletjes voor m'n rack/laptop flightcase had besteld op de newtone-online.nl webshop werd mij in een automatisch gegenereerde email verzocht om mijn project op het forum te posten... Ik dacht laat ik het hier ook maar meteen posten dan!

ik heb alles op een aparte pagina gegooid op m'n eigen site, dus check het maarrr

http://www.andesign.nl/case.html

ik ben echt een soldeer/electrotechniek-n00b en dit was mijn eerste project, dus wees lief :P

B_2_the_a
28 mei 2007, 15:00
ziet er leuk uit :)
Lijkt me erg praktisch, had zelf echter voor je keyboard en je pedalboard ook nog wat verzonnen (in een koffer ofzo?)


bouw je ook in opdracht?

Arma
28 mei 2007, 15:22
Jow tnx voor de reactie

voor m'n pedaal heb ik al een case en voor m'n keyboard een tas. Maar als je bijvoorbeeld meer rackspul zou willen toevoegen zou je nog iets van een stapelbare kist eronder kunnen maken. Ik wilde het geheel ook niet te zwaar maken.

En ik bouw in principe niet in opdracht. Misschien als er meer vraag naar zou zijn en ik meer tijd had :P

EpiCenturiesAWAy
28 mei 2007, 15:23
Waarvoor gebruik je die laptop eigenlijk icm met je gitaargear ??
Ik heb dit nog gezien maar ik snapte het concept niet..
Voor Samples ofzo ??

T

robzilla
28 mei 2007, 16:38
Leuk gedaan! Hoe bevalt die Firepod je? Lijkt me echt een ideaal ding om relaxed op te kunnen nemen, hij is qua kwaliteits/prijs verhouding volgens mij erg goed..

Arma
28 mei 2007, 19:15
Laptop is inderdaad om samples/beats whatever mee te triggeren. Als je band/drummer met een clicktrack meespeelt kan je dat soort dingen leuk gebruiken. Je kan em ook goed gebruiker voor 2e stem solo of begeleiding of zo... allemaal te triggeren via het pedaal.

Ik heb die firepod nog niet zo lang, maar hij bevalt me goed. 2 preamps klinken goed en verder gewoon 8 kanalen tegelijkertijd opnemen (10 als je ook nog de spdif gebruikt). Heel rieleks met oefenen of in de homestudio. En goed geprijsd! (marktplaats bedankt 8-) )

robzilla
28 mei 2007, 22:15
Laptop is inderdaad om samples/beats whatever mee te triggeren. Als je band/drummer met een clicktrack meespeelt kan je dat soort dingen leuk gebruiken. Je kan em ook goed gebruiker voor 2e stem solo of begeleiding of zo... allemaal te triggeren via het pedaal.

Ik heb die firepod nog niet zo lang, maar hij bevalt me goed. 2 preamps klinken goed en verder gewoon 8 kanalen tegelijkertijd opnemen (10 als je ook nog de spdif gebruikt). Heel rieleks met oefenen of in de homestudio. En goed geprijsd! (marktplaats bedankt 8-) )

2 pre-amps? Hij heeft toch per kanaal gewoon een mic pre, dus acht in totaal?

Negative K3 fan
28 mei 2007, 23:26
waar ik een beetje mee zou oppassen is al dat schuim om die laptop heen, je verstopt zo alle ventilatie gaten en je laptop wordt een stuk heter dan de bedoeling is (helemaal als hij op bijvoorbeeld een podium staat). Misschien geen gek idee om daar wat meer aandacht aan te besteden!!

Arma
29 mei 2007, 09:54
2 pre-amps? Hij heeft toch per kanaal gewoon een mic pre, dus acht in totaal?

kanaal 1 en 2 hebben in ieder geval een hoorbaar verschil met de rest van de kanalen, volgens mij geven 3 t/m 8 en spdif gewoon het normale signaal door.

1/2 staat bij "mic.instrument" en bij 3/8 "mic.line"

http://www.presonus.com/images/firepoddiagram-big.jpg

in dit schema staat ook een podje op kanaal 8, 2x preamp zou toch niet logisch zijn? :confused:

---

Bij ieder ventilatieoutput van de laptop zit al een gat waar de warme lucht weg kan, bovendien heeft deze laptop ook nog 2 ventilatieroosters aan de bovenkant. En het is niet de bedoeling om hem aan te laten als de kist dicht zit ;)

provisus
29 mei 2007, 14:35
Ziet er goed uit!, vanwaar de Ledjes?

B_2_the_a
29 mei 2007, 15:15
blauwe ledjes mogen overal op,
er geen reden voor te zijn!!

Arma
30 mei 2007, 10:54
Precies, de ledjes doen niets! alleen branden :cooler:

B_2_the_a
30 mei 2007, 15:02
zelfs me fiets heeft blauwe ledjes :P

tenminste, de laatste keer dat ik erop reed voordat iemand hem ongevraagd heeft geleend en nooit teruggebracht