PDA

View Full Version : Gitaren op Pinkpop



Jay75
28 mei 2007, 13:18
Ik zit hier zo lekker warm en droog op de TV naar pinkpop te kijken en zie net een hele toffe gitaar voorbij komen tijdens de gig van Gabriel Rios. (saai maar wel vette gitaar van Rodrigo Fuentealba ( die naam alleen al!), die ook bij Novastar en 50 ft combo speelt )

Iemand een idee? Zwarte gitaar, met trem en 2 humbuckers?

Lelijkste gitaar van de dag is al geweest nu bij 30 sec to mars ( jesus wat een k*tband ) een zwarte explorer achtige gitaar met een houtsnijwerkje van een paard met vleugels ofzo>?? DAMN :S

Tupelo
28 mei 2007, 13:19
Hmm... ik dacht dat Rodrigo een man van de telecaster was.... :dontgeti:

Jay75
28 mei 2007, 13:41
Ow, daar heb ik 'm nog nooit op gezien, en ik heb 'm vaak gezien:)
Meestal Gretsch of Dano's !

NU trouwens een witte Flying V bij Wolfmother!

provisus
28 mei 2007, 13:56
http://3voor12.vpro.nl/speler/ondemand/34846993
Filmpje van gabriel rios van zo net!
En je kunt de gitaar rond halverwege goed zien

Realeigo
28 mei 2007, 13:56
En een witte dubbel hals sg bij wolfmother

rscalex
28 mei 2007, 14:08
waar kan je Pinkpop op internet bekijken? :D

Jay75
28 mei 2007, 14:08
Damn ja! Echt man en 2 dikke orange cabs erbij!!!
En Gretsch en SG etc...geld teveel??

Realeigo
28 mei 2007, 14:15
kanalenkiezer.nl en dan naar muziek daarna 3voor12 central
of als hij het bij jou doet op 3voor12.nl gewoon

AutoStatic
28 mei 2007, 14:29
Damn ja! Echt man en 2 dikke orange cabs erbij!!!
En Gretsch en SG etc...geld teveel??Eeehhh, gewoon in een goedlopende band spelen?
Geen idee trouwens op wat voor enorme gitaar die Rodrigo aan het harken is. Ik hoor er niks van trouwens. En wat een ontiegelijk saaie muziek. Gelukkig zorgt de percussioniste voor de nodige afleiding ;)

Jay75
28 mei 2007, 14:55
waar kan je Pinkpop op internet bekijken? :D

Ik heb digitale tv. Daar komt het op maar op de 3voor12 site staat het wel denk ik

jasper159
28 mei 2007, 14:57
Komt elk optreden nadat ze het met de livestream hebben getoond op de site?

Heb namelijk het eerste stuk van Wolfmother gemist :nervous:

Jay75
28 mei 2007, 17:35
Volgens mij zetten ze alles online vandeweek

omni
28 mei 2007, 18:30
Volgens mij is het deze;
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=78668
pas op gitaarnet gezet, maar dan zonder tremelo. staat ook deze link bij:
http://www.vintageguitar.com/brands/details.asp?ID=101
ziet wer wel cool uit.

AutoStatic
28 mei 2007, 19:08
Verdomd ja, ook zo'n merkloos ding, alhoewel het een Acoustic is. Ik ga dat verhaal eens doorlezen, ziet er interessant uit. €625,- is niet veel trouwens voor zo'n uniek ding lijkt me.

Saf
28 mei 2007, 19:21
zijn in mijn ogen beetje overrated heb ooit op een gespeeld en zeker klinkt aardig maar voor die prijs.
ieder zijn ding natuurlijk.

sef

future2future
28 mei 2007, 21:18
Die gozer van Gabriel Rios speelde op een gegeven moment ook op een Trussart Steelcaster

Jay75
28 mei 2007, 21:19
Nou die black widow was het niet volgens mij, had 2 zilveren HB's en ook een tremelo, maar leek er wel veel op!

Pais
28 mei 2007, 21:20
En op een Alhambra thin-line cutaway spaansje. Ik hoor hem alleen niet :noob:

AutoStatic
28 mei 2007, 21:30
Nou die black widow was het niet volgens mij, had 2 zilveren HB's en ook een tremelo, maar leek er wel veel op!Er zijn 2 of 3 verschillende versies van dus het zou alsnog kunnen. En misschien is die gitaar van hem gemod, zou ook nog kunnen.

Mitch
28 mei 2007, 21:59
En de Reverend Flatroc die iemand hier pas had gekocht in België kwam ook voorbij bij Iggy and the Stooges.:soul:

Saf
28 mei 2007, 23:01
vind ik zo'n onwijs coole gozer die van de stooges heb ze vorig jaar op lowlands gezien en die man heeft maar een keer bewogen tijdens het optreden en dat was toe niggy een microfoon standaard naar achter gooide en hij die moest ontwijken. En dan in zo'n geruit houthakker bloesje op je gitaar staan raggen.

En dat magnieke gitaargeluid echt zeer gaaf. Die gitaar is overgs ook erg cool.

robgebbink
29 mei 2007, 00:18
En de Reverend Flatroc die iemand hier pas had gekocht in België kwam ook voorbij bij Iggy and the Stooges.:soul:

Dat was een Reverend Jetstream 390, geen Flatroc, alhoewel ze op elkaar lijken. Mooi gitaartje he, en wat een geluid.

gnoeontheboard
29 mei 2007, 00:38
Stond ik dan in de regen, en zag vanaf de eerste rij de ene na de andere briljante LP en Fender voorbij komen...

IKKE OOK WILLE

Die van Matthew Bellamy rijzen echt de pan uit, al zn LP's zijn helemaal custom geloof ik met Touch Pad en alles.

Nobrain
29 mei 2007, 08:16
Die van Matthew Bellamy rijzen echt de pan uit, al zn LP's zijn helemaal custom geloof ik met Touch Pad en alles.

Ik geloof dat het een Kaos Pad was van Korg.

hier watch > http://www.youtube.com/watch?v=VZ022eXOK2Q

Wimvdb
29 mei 2007, 08:41
Hadden de scissor sisters weer die ongeloofelijk lekkere gibson hollowbody bij ?

AutoStatic
29 mei 2007, 10:58
Ja. En ik heb Matthew Bellamy niet op LP's zien spelen.

bass blom
29 mei 2007, 11:24
Hadden de scissor sisters weer die ongeloofelijk lekkere gibson hollowbody bij ?

ja :D heerlijke baan heeft die gitarist, lekker chaotisch er doorheen klieren de hele tijd.

Raffel
29 mei 2007, 11:48
ik vond die ibbi (?) van die gitarist van Stone Sour wel heel vet. Mooie finish!

Squier4ever
29 mei 2007, 12:26
Nou ik ben net terug van pinkpop, echt geweldige shit!

Dweezman
29 mei 2007, 12:58
Telecaster Deluxe bij Snow Patrol.. schön.

Raffel
29 mei 2007, 13:02
Stond ik dan in de regen, en zag vanaf de eerste rij de ene na de andere briljante LP en Fender voorbij komen...

IKKE OOK WILLE

Die van Matthew Bellamy rijzen echt de pan uit, al zn LP's zijn helemaal custom geloof ik met Touch Pad en alles.

http://www.mansonguitars.co.uk/entry_page.htm

Geen LP dus idd. :D

Keesz
29 mei 2007, 13:03
Tering lelijke explorer achtig iets bij die acteur van 30 emo's to mars

weet iemand van welk merk die is?

edit : ook ENORM grote pedal board van die gitarist

darkrazer
29 mei 2007, 13:40
K zag een van die gozers van evanecence op een hardtail van dean en die ander had een 7 snarige Ibanez. Net zoals korn trouwens.( natuurlijk) ( aleen die was natuurlijk zwartig en die van evanec. zilver

gnoeontheboard
29 mei 2007, 16:08
Dan zal dat wel mijn gebrekkige kennis zijn, ik dacht dat te zien van die afstand :dontgeti:

Squier4ever
29 mei 2007, 16:57
Dan zal dat wel mijn gebrekkige kennis zijn, ik dacht dat te zien van die afstand :dontgeti:

zijn idd geen LP's en ook op grote afstand is het op die schermen vrij duidelijk te zien!

Squier4ever
29 mei 2007, 17:06
over gitaren gesproken: bij Linkin park 6 of 7 verschillende Private stock PRS voor Brad en 2 of 3 voor de zanger. dan nog een rory galagher strat voor brad en 2 strats voor de zanger....

die mensen hadden ziekelijk veel gear bij.

rickert
29 mei 2007, 17:09
over gitaren gesproken: bij Linkin park 6 of 7 verschillende Private stock PRS voor Brad en 2 of 3 voor de zanger. dan nog een rory galagher strat voor brad en 2 strats voor de zanger....

die mensen hadden ziekelijk veel gear bij.

Fak dan moet je echt elke 5 tellen van gitaar wisselen anders is het bijna zonde :seriousf:

Squier4ever
29 mei 2007, 17:11
Fak dan moet je echt elke 5 tellen van gitaar wisselen anders is het bijna zonde :seriousf:

mja idd, maar ze speelden wel een set van ruim anderhalf uur ofzo.

Kim Wilson
29 mei 2007, 17:13
mja idd, maar ze speelden wel een set van ruim anderhalf uur ofzo.
Nou, poeh poeh... Wij spelen 3 en een half uur, en ik heb maar één gitaar bij me.

Magic Bean
29 mei 2007, 17:37
Evanescence had toch een PRS en geen hardtail?
De dean heeft namelijk langere hoorns.

Epipaul
29 mei 2007, 17:38
Nou, poeh poeh... Wij spelen 3 en een half uur, en ik heb maar één gitaar bij me.

verschil moet er zijn :satisfie:

Squier4ever
29 mei 2007, 17:38
Nou, poeh poeh... Wij spelen 3 en een half uur, en ik heb maar één gitaar bij me.

en als je dan een snaar breekt?

als ik het geld en de crew zou hebben om steeds te wisselen deed ik dat wss ook wel hoor....

Kim Wilson
29 mei 2007, 17:42
en als je dan een snaar breekt?

als ik het geld en de crew zou hebben om steeds te wisselen deed ik dat wss ook wel hoor....
Ik breek nooit snaren. :cooler:


Ik heb idd nog nooit een snaar gebroken, maar dat zal vast wel een keer gaan gebeuren. En dan heb ik idd wel een beetje een probleem. Ik kan het nummer wel gewoon afmaken, mijn brug zit gewoon vast, en afhankelijk van het volgende nummer kan de band wel vast beginnen, dan val ik in als ik de nieuwe snaar erop heb liggen.

Ja, lastig is het wel, en als ik het geld had, had ik ook zeker een backup. Maar ja, geld he. :)

Tankman
29 mei 2007, 17:44
Die nieuwe gitarist van Evanescence had een vette PRS Singlecut. En die nieuwe van KoRn had een 7-string PRS Singlecut als ik me niet vergis.

InternEd
29 mei 2007, 17:44
Ja, lastig is het wel, en als ik het geld had, had ik ook zeker een backup. Maar ja, geld he. :)
Dan verkoop je toch gewoon de boot, ehhhhhh, vouwwagen...

Saf
29 mei 2007, 18:47
heb chat beckman (of zo iets) een keer live gezien die vervangde zijn gesprongen snaar onder het spelen echt richtig duchtig vet.

Als ik het geld er voor had stond erbij mij ook zo'n hele rij bassen te wachten.
Toch lachen man. zoveel gear. Je hebt dan toch roadies die, die shit voor je mee slepen dan kocht ik me er nog een bassman 135 bij alleen maar om die roadies te laten kutten met die belachlijk zware kasten. Ha ha

Mike McCready
29 mei 2007, 20:01
Telecaster Deluxe bij Snow Patrol.. schön.
Dat was inderdaad de mooiste van het festival ;)

Nellyrocks
29 mei 2007, 20:05
Dat was inderdaad de mooiste van het festival ;)

Jammer alleen dat ie over twee Neusa dubbele recrepoepers speelde. Volgens mij kan je een beter gitaargeluid krijgen met zo'n gitaar.

In de Melkweg speelde hij over een JCM800.

Mike McCready
29 mei 2007, 20:13
Jammer alleen dat ie over twee Neusa dubbele recrepoepers speelde. Volgens mij kan je een beter gitaargeluid krijgen met zo'n gitaar.

In de Melkweg speelde hij over een JCM800.
Vond het eigenlijk nog best wel lekker klinken door die Mesa's. Hij heeft altjid lekker veel laag in zijn geluid...

bass blom
29 mei 2007, 21:36
rectifiers zijn super!