PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul Midnight Special



Evil-Payasos
28 mei 2007, 11:36
Iemand hier ervaring met een Epiphone Les Paul Custom, Midnight Special?
En weet iemand toevallig waar deze gitaar nog te krijgen is? Liefste nog in nederland, kan ik hem uitproberen.

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/epiphone-les-paul-custom-emg81-midnight-ebony-limited-edition-p-12633.html

break_of_silence
28 mei 2007, 11:47
volgens mij staat er nog 1 op Marktplaats.

Groetjes.

Evil-Payasos
28 mei 2007, 11:49
Ik kan hem niet vinden op marktplaats, en hij staat ook niet meer op de Gitaarmarkt..

Wickerman
28 mei 2007, 11:51
Toch afgestapt van het explorer-idee ? :p

Nee serieus, ik weet niet waar ie te verkrijgen is, in keulen 9/10 wel.

DarknessAwaits
28 mei 2007, 11:53
Dat is echt helemaal niks, weet je wat jij zou moeten doen? Een Gibson explorer kopen!


:seriousf:



Ok, nu serieus: Ik heb die gitaar, overgenomen van Tho. De kwaliteit en afwerking zijn wat mij betreft voortreffelijk. Ik heb de EMG 81 in de hals wel vervangen door een 89 zodat ik er een singlecoil bij heb, maar dat is een persoonlijke keuze. Er zijn zat mensen die enkel op HH gitaren spelen, maar dat is niet voor mij weggelegd.

Enige puntje van kritiek is dat de hoge e een stuk of 4 keer is gebroken terwijl de gitaar ín de koffer zat. Lag waarschijnlijk aan de brug, nadat ik deze heb bijgevijld is het tot op heden niet meer gebeurd.

Sindsdien is het m'n main stage gitaar geworden, waar ik tot op heden een stuk of 15 optredens mee heb gedaan.

Evil-Payasos
28 mei 2007, 11:54
Wahaha, nouw niet helemaal. Maar ik heb toch wat harder na gedacht, en een gibson als je 15 bent is nou ook niet normaal...haha, en ik heb nog neit eens een band!! Dus lijkt dit me wel wat. maar ik heb nog nooit op een epi gespeelt! dus ik heb echt geen idee (en een MEGA pluspunt, is het luikje aan de achterkand voor de batterijen!. Want normaal zit er een plastique plaatje met schroefjes in het hout, maar dt is klote irritand! en als je vaak nieuwe batterijtjes erin doet, gaat het hout dol worden! en dat is niet wat ik wil, haha)

Maar keulen zei u?, bij music store?

DarknessAwaits
28 mei 2007, 11:59
Dat is inderdaad de fundering van een juiste keuze; of er een plaatje voor de batterij op de gitaar zit...

Overigens zijn Duracel batterijen 0.1mm dikker dan andere 9V blokken en zodoende passen ze dus niet in deze gitaar. :sssh:

Evil-Payasos
28 mei 2007, 12:01
Ik zeg ook niet dat het de fundering is, het viel mij alleen op! Want veel van de ESP LTD's hebben dat niet. Het is gewoon een handig dingetje.

DarknessAwaits
28 mei 2007, 12:06
Het was dan ook licht ironisch bedoeld.

Maar heb je al eens op een Epi gespeeld?

Evil-Payasos
28 mei 2007, 12:08
Haha, oke

Nee nog nooit! Ik heb altijd het idee gehad dat het een Gibson ripoff was...Maar dat schijnt niet zo te zijn!.... Ik vind de Epi Les Paul custom ook echt heel erg mooi! Maar daar zitten geen EMG's in, En dus minder geschikt voor metal! Maar ook dat weet ik niet zeker, want ik heb er simpel weg nog nooit op gespeelt!

DarknessAwaits
28 mei 2007, 12:12
Ik zou gewoon wat Epi's gaan bespelen in een muziekwinkel. Ook zonder EMGs kun je er prima metal mee spelen, mocht je het nodig vinden kun je ze er altijd nog inzetten. Nadeel is natuurlijk wel dat dat behoorlijk prijzig is (+/- 175-200 euro).

Evil-Payasos
28 mei 2007, 12:14
Ja idd. Maar is het niet een ONGELOFELIJK gedoe om er EMG's in te zetten? Wat er moet van alles achter uit de bondy gezaagd worden, omo er een Batterij hatch in te maken??

DarknessAwaits
28 mei 2007, 12:16
In een LP zit voldoende ruimte in de controlcavity om een batterijtje kwijt te kunnen. Dan moet je wel eens in de zoveel tijd (paar maanden) dat plaatje eraf halen.

Evil-Payasos
28 mei 2007, 12:18
oooooooo! Dus je kan het batterijtje gewoon in onder het controle plaatje leggen! Haha, dat wist ik niet! (waarom doen ze dat dan niet bij die ESP LTD's?)

Bram159
28 mei 2007, 12:20
Ik heb hem zelf ook gehad, ik vond het een fijn gitaartje om op te spelen. Maarja bij mij is de kop eraf gebroken toen de koffer waar hij in zat was omgedonderd. Hij speelde zeer fijn en voor mij waren de dubbel 81 precies goed. Enigste minpunt bij die van mij was dat de strap button tijdens reperteren eruit kwam zetten.

Evil-Payasos
28 mei 2007, 12:21
Oei, zo iets las ik ook op Harmoney Central!, maar waar heeft u hem gekocht, als ik vragen mag?

Wickerman
28 mei 2007, 12:47
Goh, die strapbutton kan je vervangen door straplocks, maar koopt nooit locks zonder bijpassende schroefjes !!

& Topicstarter; Epi is allesbehalve een Gibson ripoff. Ik vind de epihalzen comfortabeler spelen. Het zit zelfs zo; beter een dure epi dan een goedkope Gibson.

Evil-Payasos
28 mei 2007, 12:53
Das dan helemaal geweldig!, ik kan er ook nog een setjes: screaming ceramics, inzetten?! Heb ik toch me Explorer geluidje? haha.
(BTW, maakt het uit als je een pickup-cover over btv. de screaming ceramics, doet? heeft dat invloed op het geluid?!)

BH

Wickerman
28 mei 2007, 12:55
Das dan helemaal geweldig!, ik kan er ook nog een setjes: screaming ceramics, inzetten?! Heb ik toch me Explorer geluidje? haha.
(BTW, maakt het uit als je een pickup-cover over btv. de screaming ceramics, doet? heeft dat invloed op het geluid?!)

BH

Die covers kunnen je pickups shielden tegen feedback (en zien er nog eens übercool uit). Zo kan je eventueel potmeters die voor een hogere output zorgen erin steken. Maar hier zijn mensen die daar meer van kennen.

Evil-Payasos
28 mei 2007, 12:57
Ja, leg dat eens uit! Hahaha, dat zou wel vet zijn, een Gestoord hete Les Paul!

GibsonDC
28 mei 2007, 12:57
Maar ik heb toch wat harder na gedacht, en een gibson als je 15 bent is nou ook niet normaal...haha,
Toen ik 15 was had ik ook al 2 gibsons hoor:)

Evil-Payasos
28 mei 2007, 12:59
Wooh, hoe heb jij dat gedaan!

Wickerman
28 mei 2007, 13:01
http://nl.wikipedia.org/wiki/Potmeter

Evil-Payasos
28 mei 2007, 13:05
Damn....Daar begrijp ik gene balzak van

Wickerman
28 mei 2007, 13:09
Bekijk een potmeter als een dingetje dat het signaal van je humbuckers limiteerd.

Humbucker --> Potmeter --> Amp

Die potmeter word bediend met een knopje boven op je gitaar.
10 is volledig signaal
0 is geen signaal

Als je je Pickup shield, kan je eventueel een potmeter installeren die minder limiteerd. Ik geloof dat dit wordt uitgedrukt in Mhz of Hz.

Evil-Payasos
28 mei 2007, 13:10
Ah!, maar hoe wet ik nouw hoeveel de standaart potmeters tegenhouden?, en welke ik dan zou moeten hebben?

DarknessAwaits
28 mei 2007, 13:15
:confused:

Sorry hoor, maar dit gaat helemaal de verkeerde kant op.

Als je je pickups van een kapje voorziet haal je iets van het tophoog af, of het merkbaar is blijft altijd nog een punt van discussie. Je kan ze vervolgens niet 'verder opvoeren' of wat dan ook. Enige voordeel dat je ervan kunt hebben is dat ze iets minder gevoelig zijn voor storing vanwege het afschermen van de pickup, maar dan moet het wel goed gedaan zijn.

Potmeters zorgen inderdaad voor een doorgang van signaal van 0 tot 10, en raadt eens: dat gaat nooit verder dan 10. Ook niet in Mhz. Wat nog wel zou kunnen is een booster/preamp inbouwen in de gitaar maar eigenlijk staat dit allemaal geheel los van eigenlijke onderwerp.

Een 'explorer geluidje' zit overigens niet in de pickups, dat ligt aan de gitaar met bijbehorende constructie. Als je een belachelijk hot output gitaar wilt kun je me vast ook wel overtuigen van het nut ervan?

Lennert
28 mei 2007, 13:18
Hmmz..? Potmeters die geluid tegenhouden? wat een crap.. Die potmeters op epi zijn voorlopig prima.. Bovendien wíl je helemaal geen belachelijk hete LP want dan wordt je geluid modderig. Gewoon epi's in de winkel gaan uitproberen, ze hebben ze zowat overal.

Ik speel zelf al 2 jaar alles van metallica tot six feet under en testament tot sepultura met een epiphone LP custom. Heb alleen de brughumbucker vervangen door een dimarzio superdistortion. Ik ben (eerlijk) sindsdien nog altijd geen gitaar tegengekomen die ik liever zou willen, gibson LP custom included. Maar misschien kom ik gewoon de verkeerde gitaren tegen ;)

Evil-Payasos
28 mei 2007, 13:23
Ik zat maar wat te speculeren. Ik wil een gitaar voor metal, en ik vind de Les Paul body gruwelijk mooi, en hij is redelijk massief -> vol geluid. Maar ik wil wel high output buckers, zodat ik er metal op kan spelen. En ik wist niet eens dat je ook andere potmeters had, dus daar ging ik even naar vragen, en op zoeken.

Wickerman
28 mei 2007, 13:24
Hmmz..? Potmeters die geluid tegenhouden? wat een crap.. Die potmeters op epi zijn voorlopig prima.. Bovendien wíl je helemaal geen belachelijk hete LP want dan wordt je geluid modderig. Gewoon epi's in de winkel gaan uitproberen, ze hebben ze zowat overal.

Ik speel zelf al 2 jaar alles van metallica tot six feet under en testament tot sepultura met een epiphone LP custom. Heb alleen de brughumbucker vervangen door een dimarzio superdistortion. Ik ben (eerlijk) sindsdien nog altijd geen gitaar tegengekomen die ik liever zou willen, gibson LP custom included. Maar misschien kom ik gewoon de verkeerde gitaren tegen ;)

Ik dacht dat als je van EMG naar passieve elementen gaat je potmeters moest veranderen, niet dan ?

Lennert
28 mei 2007, 13:45
Ik dacht dat als je van EMG naar passieve elementen gaat je potmeters moest veranderen, niet dan ?

Jah dat wel inderdaad.

@Evil payasos

Bijna elke epi LP wordt sowieso al met redelijk high output PU's geleverd. En zoals ik al zei wil je géén extreem hoge output humbuckers op een les paul, daar wordt je geluid veel te zompig en modderig van, en dus NIET geschikt voor metal waarbij je geluid juist strak moet zijn (tot op zekere hoogte).

Evil-Payasos
28 mei 2007, 13:56
Oke, maar is het dan slim om er die super ceramics, van gibson in te stoppen?, want ik weet niet of die extreem high Outp. zijn

Lennert
28 mei 2007, 14:09
Dat zou best kunnen werken, maar die gibson elementen zijn behoorlijk aan de prijs. dimarzio elementen zijn wat scherper geprijst en voldoen prima! Denk aan bijv. de superdistortion of air norton elementen van dimarzio, goede elementen voor LP's

Tho
28 mei 2007, 14:15
Gewoon een supervette gitaar die Epi, echt een metalbeest. Nu ik m'n Powerball heb baal ik er stiekum hard van dat ik hem aan Roland heb verkocht :sssh:

Evil-Payasos
28 mei 2007, 14:19
haha, oke! dan ga ik hem woensdag uitproberen!

Jimwoud
28 mei 2007, 14:32
Waar ga je hem proberen. Mijn oog is er ook op gevallen. Ik zoek nog steeds naar een LP gitaar die zwart of wit is. Maar de huidige Epi LP's vind ik 3 keer niks. Ze zijn zo ligt als een veertje en klinken niet strak. Ik hoop dat deze limited custom een stuk zwaarder is. Ik heb hier een epi LP limited(quilted maple) uit '96 en die klinkt super strak en weegt ook lekker, daar kan geen huidige epi tegenop. Die van mij heeft trouwens ook erg veel output vergeleken met die standaard customs van nu. Eigenlijk iets teveel in verband met cleansounds.

Ik vind het echt zonde dat alle epi's en ook gibsons steeds lichter worden. Never change a winning product, maarja dat snappen ze niet helemaal.

Evil-Payasos
28 mei 2007, 14:37
ik denk dat er erg veel over geklaagd is! En dat mensen last van hun rug kregen en gezeur!

Maar ik ga die LP custom uitproberen woensdag (heeft u daar ervaring mee?!)!, want ik moet nog even hard zoeken waar ik die limited kan krijgen!, want hij is al uit 2001 dus ik ben bang dat niemand hem meer heeft!

Lennert
28 mei 2007, 14:47
Waar ga je hem proberen. Mijn oog is er ook op gevallen. Ik zoek nog steeds naar een LP gitaar die zwart of wit is. Maar de huidige Epi LP's vind ik 3 keer niks. Ze zijn zo ligt als een veertje en klinken niet strak. Ik hoop dat deze limited custom een stuk zwaarder is. Ik heb hier een epi LP limited(quilted maple) uit '96 en die klinkt super strak en weegt ook lekker, daar kan geen huidige epi tegenop. Die van mij heeft trouwens ook erg veel output vergeleken met die standaard customs van nu. Eigenlijk iets teveel in verband met cleansounds.

Ik vind het echt zonde dat alle epi's en ook gibsons steeds lichter worden. Never change a winning product, maarja dat snappen ze niet helemaal.

welke periode bedoel je met huidig? Mijn epi LP is van 2005 en weegt n ton.. (ook een limited edition btw) En alle epi's die ik toen ermee vergeleek waren ook gewoon zwaar. Is dat iets van het laatste jaar ofzo?

Wickerman
28 mei 2007, 14:55
Mijn lp100 daarentegen weegt helemaal niet veel, ofwel merk ik het gewoon niet... Die is ondertussen ook al wat jaartjes oud. 't Zou wel kunnen dat Epi meer en meer de 'loodzware-gibson-reputatie' wilt kweken.

Jimwoud
28 mei 2007, 14:56
welke periode bedoel je met huidig? Mijn epi LP is van 2005 en weegt n ton.. (ook een limited edition btw) En alle epi's die ik toen ermee vergeleek waren ook gewoon zwaar. Is dat iets van het laatste jaar ofzo?
dat zou best het laatste jaar kunnen zijn, vanaf 2006 ofzo.

De huidige Gibson's (fadeds, studio, bfg) zijn volgens mij allemaal hol. In iedergeval die studio, die heb ik zelf gehad. Heb hem ook weggedaan want ik vond de sound echt helemaal niks. Ik vind dat strakke van een LP juist lekker. Door die holling/chamber gaaf het echt een beetje ongedefineerd klinken. Ik vond mijn epi vele malen beter.

Lennert
28 mei 2007, 15:24
dat zou best het laatste jaar kunnen zijn, vanaf 2006 ofzo.

De huidige Gibson's (fadeds, studio, bfg) zijn volgens mij allemaal hol. In iedergeval die studio, die heb ik zelf gehad. Heb hem ook weggedaan want ik vond de sound echt helemaal niks. Ik vind dat strakke van een LP juist lekker. Door die holling/chamber gaaf het echt een beetje ongedefineerd klinken. Ik vond mijn epi vele malen beter.

Dat is een slechte ontwikkeling inderdaad! Ben ik even blij dat ik die periode voor ben geweest.. :satisfie:

Kaïn
28 mei 2007, 16:33
Even een beetje off toptic. De TS beweerd constant een hoge output nodig te hebben om metal te spelen. Persoonlijk vind ik dat een beetje bull-shit. Op mijn Bo~el MC7 zitten medium (volgens mij) output humbuckers, in elk geval geen high output elementen omdat zo het geluid een stuk rauwer klinkt. Geloof me, klinkt nogal metal!
Of ben ik nou gek :s ?

Evil-Payasos
28 mei 2007, 16:37
Het zou best goed kunnen hoor!, Maar in mijn beleving is het altijd zo geweest: High(er) output -> Metal

maar ik zal het vast wel fout hebben haha

Lennert
28 mei 2007, 16:41
Even een beetje off toptic. De TS beweerd constant een hoge output nodig te hebben om metal te spelen. Persoonlijk vind ik dat een beetje bull-shit. Op mijn Bo~el MC7 zitten medium (volgens mij) output humbuckers, in elk geval geen high output elementen omdat zo het geluid een stuk rauwer klinkt. Geloof me, klinkt nogal metal!
Of ben ik nou gek :s ?

+1 en 10 tekens