PDA

View Full Version : Welson vintage gitaar



BrainDamage13
28 mei 2007, 11:23
Hallo iedereen,
ik had eens een vraagje en hoopte dat iemand een antwoord had...
Ik heb een Italiaanse Welson vintage gitaar gekocht van denk ik 1962,volgens de verkoper heb ik een goede deal gedaan aangezien ik er 200 euro voor betaald heb en die normaal wel meer waard is.
Weet iemand of dit echt zo is?

Het is een rode met zilveren glitters en witte toetsen,je kan hem zien op
www.fetishguitars.com/html/welson/solidbodies/index.html
Het is de bovenste foto,die heb ik.

Bedankt aan iedereen dat me kan helpen,groetjes,John.

BrainDamage13
28 mei 2007, 11:37
Of heb ik me laten belazeren?

AutoStatic
28 mei 2007, 11:50
Hallo BrainDamage13! Heb je foto's of niet? Volgens mij ben je niet belazerd hoor, de gitaar is sowieso de €200,- waard denk ik. Heb alleen zelf niet zo veel verstand van oude Italianen en de waarde van die gitaren. Maar als je mazzel hebt komt er zo wel een post van iemand die er meer van weet ;)

wietse
28 mei 2007, 13:28
goede deal!!!!
tenminste zolang hij nog netjes is en goed bespeelbaar, welson had een uitstekende naam werd destijds wel de gibson van italie genoemd vanwegen hun goede en constante kwaliteit.
zulke glitter italianen zijn erg gezocht en brengen toch snel 500 euro op bij verzamelaars, voor 200 had ik hem ook meegenomen zonder aarzelen.

zoon van Piet
28 mei 2007, 13:34
Zeker een goeie deal,

ter vergelijking: ik had een Bartolini waar 750 voor geboden werd. Overigens doen de plastic finishes het in deze sector veel beter dan gewone verf-finishes. Ik zie op dat plaatje niet goed of jouw roodglitter plastic of verf is.

En een ding: je moet wel wat met dit soort gitaren kunnen, natuurlijk. Ze zijn ronduit buitenissig, maar klinken verrassend eigenzinnig.

Tupelo
28 mei 2007, 13:34
Volgens mij heb ik die weleens op de site van e.o.a. gitaarzaak voorbij zien komen voor heel erg veel meer ja!