PDA

View Full Version : Charvel model 6



meul
27 mei 2007, 22:52
Hai daar,

Ik speel nu al zo'n 20 jaar op mijn Charvel model 6.
Hij begint nu echt op zijn eind te lopen, hier ben ik helemaal niet blij mee :(
middelste element ligt er al 10 jaar uit, schakelaar humbucker al 5 jaar naar de kloten en doorverbonden. potmeters zijn op, mijn humbucker begint nu ook uit te vallen, ik moet hem heen en weer bewegen tot hij het weer doet. fretten hebben zo weinig vlees dat vlakken niet meer mogelijk is. kortom ellende alom.

ik denk dat opknappen me nu meer gaat kosten dan dat ik een andere bak koop. misschien koop ik wel weer gewoon een mod 6. of moet ik dat toch niet doen en toch gaan opknappen?

ik ben me maar een beetje aan orienteren op een 2e hands.

mijn vraag is nu, zijn er equivalenten voor deze gitaar. ik bedoel misschien andere of latere serie met exact dezelfde speel eigenschappen. ik wil ook graag dezelfde standaard elementen weer terug met (ik meen laag ohmige) actieve electronica. misschien een jackson?

ik weet eigenlijk heel weinig van de techniek en modellen van gitaren vandaar dat ik mijn vraag maar hier stel. dan weet ik een beetje waar ik naar moet gaan kijken

alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes,
Jan

DarknessAwaits
28 mei 2007, 10:27
Hey Jan,

Het enige 'echte' probleem is dat je frets versleten zijn, de electronica is wel goedkoop te vervangen. Je zou kunnen kijken naar een 2e hands hals op Ebay, maar ik weet ook niet of je die snel zult vinden.

Wellicht dat anderen je beter kunnen helpen in het vinden van een soortgelijke gitaar, ik heb zelf 0 ervaring met Charvels.

GuitarMaster
28 mei 2007, 10:38
Andere hals gaat niet werken, model 6 is neckthru...

Als ik je zo hoor is het een fantastische gitaar, ik zou dan ook gewoon voor een complete herfret gaan. Hoeft niet meer dan 200 euro te kosten dus dat is nog redelijk te doen.

Vroeger zag je nog wel eens een model 6 voor 2-300 euro op marktplaats staan maar die tijden zijn wel voorbij. Voor een 2e handse zul je nu wel snel 700-900 euro kwijt zijn denk ik.

rooie richie
28 mei 2007, 10:43
Je gitaar opknappen EN een nieuwe erbij kopen?? :dance:

DarknessAwaits
28 mei 2007, 10:43
Andere hals gaat niet werken, model 6 is neckthru...

:o mijn fout...

Ik las net wel "Charvel Model 6: Japanese version of Jackson Soloist, manufactured from 1987-1989" dus je zou ook kunnen gaan kijken bij de Jackson Soloist's. Kom je wel in de hogere prijsklasse uit.

meul
28 mei 2007, 10:59
Hey iedereen,

@darkness, de hals is inderdaad verlijmt (heet dat dacht ik) dus 1 stuk de electronica is al oud natuurlijk. ik weet niet of je daar nog zo makkelijk aan komt die solois't is misschien een optie, bedankt voor je reaktie!

@guitarmaster, 200 euro is inderdaad verleden tijd. refret is ook een optie, alleen vertelde ik al dat zo'n beetje alles op instorten staat. ik denk dat het goedkoper is om nu een 2de hands 6 te kopen die niet zo intens bespeeld is als mijn gitaar. alleen ben ik een beetje bang voor de 'iedere plank hout is anders' theorie. ik ben er nog niet uit. misschien zijn er mensen die ervaring hebben met meerdere model 6 gitaren, of er grote individuele verschileen zijn in hoe ze in je hand voelen?

gr,
jan

LP_CL
2 maart 2009, 12:47
Soloists zijn heel makkelijk te vinden hoor. Kijk even uit voor een SL3 (passief HSS, rosewood fb), SLS3 (passief HH, stoptail, ebben fb), of de SLSMG (actief HH, rosewood fb).

Als je er natuurlijk wat meer geld wil tegen aan gooien, kan je natuurlijk ook voor een 'echte' Jackson USA soloist gaan. 2dehands te vinden rond 1400-1500€, nieuw gaan ze hier in europa snel meer dan 2000€ kosten.

bert k
2 maart 2009, 13:03
Tja, dit topic is bijna twee jaar oud, ik denk dat TS al zijn keus gemaakt heeft.