PDA

View Full Version : Busje naar Dusseldorf Fender Custom gitaren



Dylan61
27 mei 2007, 19:20
Hoe gaat dat in zijn werk naar Fender Custom gitaren in Dusseldorf, ik begrijp dat er Dealers vanuit Nederland met klanten naar toe gaan.

Iemand wel eens mee geweest?
Ervaringen?

jplm
27 mei 2007, 19:42
Hoe gaat dat in zijn werk naar Fender Custom gitaren in Dusseldorf, ik begrijp dat er Dealers vanuit Nederland met klanten naar toe gaan.

Iemand wel eens mee geweest?
Ervaringen?

Denk je dat er hier een stelletje miljonairs op dit forum zitten :stop:?

Groet, Jan.

Dylan61
27 mei 2007, 21:54
Miljonair?

Voor 3000 euro een "Master" build Custom' gitaar, dat betaal je hier voor een 'Custom'.

Dus een keertje niet op vakantie, veel keuze, jarenlang plezier van.

Het lijkt mij wel eens wat om daar wat te proberen en uit te zoeken.

Eko
27 mei 2007, 23:44
Volgens mij is 3000 voor een masterbuilt wat heel erg optimistisch geschat. Een teambuilt misschien, naar zeker niet meer. Een gemiddelde Shiskov kost meer dan 10.000,-
Masterbuilt is veelal op bestelling leverbaar met een levertijd op dit moment van 20 maanden als je mazzel hebt. Een teambuilt is alleen leverbaar voor exclusieve dealers die je uitnodigen om naar Moffrica te gaan. Een lopendeband Customshop is bij grotere dealers wel te krijgen. Meestal de timemachine series. Kijk maar een bij o.a. Kees Dee.
Ik heb op de beurs in Frankfurt met een Nocaster `51 in m`n handen gestaan die ver boven de 3000 uit kwam.
Trust me , als je een masterbuilt axe wilt , achteraan aan sluiten en wachten op je beurt.

Dude
28 mei 2007, 00:06
De partner van mijn collega heeft een eigen muziekzaak en is idd afgelopen jaar een aantal dagen op sleeptouw genomen door fender, dacht idd richting dusseldorf maar dat weet ik niet helemaal zeker. Volledig verzorgt iig, mag ook wel want hij had naar ik begreep naast wat 'goedkoper' spul 3 fenders van boven de 10.000 euro per stuk gekocht voor zijn zaak.

Moet nog steeds eens op de koffie daar zit ik me nu te bedenken...

Wizz
28 mei 2007, 09:23
Wij gaan ongeveer vier keer per jaar. In feite vooral om voor de winkel "de krenten uit de pap te zoeken", maar meestal gaan er één of meer klanten mee. We kunnen er echter geen schoolreisje van maken; mensen die van tevoren al weten dat ze niets zullen kopen maar het "leuk" lijkt om eens voor een tonnetje Fenders te proberen zijn niet welkom (ook in de winkel niet...).
Serieuze gegadigden kunnen me pm sturen en mogen -geheel op onze kosten en toch vrijblijvend !- mee.

Wizz

Nellyrocks
28 mei 2007, 12:05
Is dat niet een beetje krankzinnig? 10000 euro voor een gitaar. Wat rechtvaardigt IFGN zo'n prijs. Diamante inlay?

Tristan
28 mei 2007, 12:56
Die masterbuilds zijn naar mijn ervaring ook niet beter dan de teambuilts, dus dat maakt het des te vreemder, het zal wel een goed investeringsobject zijn ofzo...

Pepe
28 mei 2007, 15:24
standard, customshop, teambuilt, masterbuilt....

vroeger (vrôeghu) had je maar 1 strat, gewoon de beste -of slechtste- die ze maakten
Blijkt nu dat ze veeeel betere strats kunnen maken? Of is de standard gewoon veel slechter geworden

dat al die marketing ook een uithollende werking naar onderen heeft, daar hoor je nooit iemand over

Eko
28 mei 2007, 19:03
Vroeger kostte een USA strat meer dan een maandsalaris. Nu koop je ze voor een gedeelte daarvan. De massaproduktie heeft veel goeds gebracht, de kwaliteit is niet altijd even goed gebleven. Als je een keer een speciaalzaak binnen gaat en de verschillen ondervind door op alle variaties te spelen weet je ook waarom de gitaren van de Customshop zo goed verkopen.
Volgens mij is de beste kwaliteit/prijs vergelijking de American Vintage serie. Nitrolak en alle specificaties zoals het hoort met een hoge graad van afwerking. Klank is fenomenaal.
Afgezien daarvan , ik heb het geld er voor over en beleef er lol aan om een duur instrument te kopen , wat is daar mis mee? Ik dacht vroeger hetzelfde , welke gek koopt er nu een versterker van zoveel geld? Ik dus , hij staat hier in huis, handgemaakt en klinkt als een gek!!! De gitaar er bij komt ook ( wel meer dan 1 ook trouwens).
BTW ik heb ooit ( tijdens een lange vlucht ) met een houtleverancier zitten praten , je wil niet weten wat een strat of desnoods een Les Paul aan materiaal kost ,zelfs met tigerstripes , dan schiet je je nu een kogel door je kop, ha!

Pepe
28 mei 2007, 19:46
ik had het niet over geld maar over kwaliteit he

persoonlijk heb ik er niks tegen als het je lol is om 22.000 euro voor een Setzer uit te geven, of 10.000 voor een Jeff Beck tele, mijn zegen

moet wel zeggen, dat speelt zich voor mij af in de verzamel/collectors wereld en die interesseert mij niet zo

Op zich wel weer raar dat je voor customshop, custombuilt en masterbuilt ook krenten in de pap hebt, zoals Wizz zegt, wat betekent dat je 6000 euro aan een gitaar kan uitgeven die gewoon minder is hoewel ik het forumlid nog moet tegenkomen die zegt "ja, ik heb een customshop maar tis het niet helemaal"..

Dat zeggende, ik heb ook heel wat pecunia's over de balk gesmeten voor een goeie stratsound om erachter te komen dat je met een JV en goeie pups gewoon in 1 keer klaar bent (and STILL buying a nice looking strat...)

Eko
28 mei 2007, 20:40
De mensen die niet helemaal tevreden zijn over hun CS strat zie je terug op Marktplaats.
Dat spotten van de krenten in de pap komt vaak neer op het zoeken naar de commercieel meest aantrekkelijke gitaren in de shop. Alleen noemen ze dat anders. Een `60`s strat in Relic en Daphne blue of white loopt beter dan een tele in midnight wine metallic NOS.
Meestal kopen mensen een CS om de naam, het verkoopt gebruikt makkelijker dan een onbekende bouwer, lekker safe. Fender en Gibson bestaan er van.

Saf
28 mei 2007, 22:02
als je custom shop bas wilt laten bouwen moet je dan oook naar dusseldorf?

Wizz
28 mei 2007, 22:16
Dat spotten van de krenten in de pap komt vaak neer op het zoeken naar de commercieel meest aantrekkelijke gitaren in de shop.

Was dat maar waar.... natuurlijk, ik weet donders goed wat een commerciële gitaar is, maar de realiteit is dus juist dat ik vaak de '51 Nocaster NOS moet achterlaten in Düsseldorf omdat 'ie het gewoon niet háált bij de '61 Tele in Sea Foam Green.... De Mary Kaye Strat, mijn persoonlijke (visuele) favoriet moest ik laatst met tranen in de ogen laten hangen, omdat 'ie gewoon niet veel beter was dan een "gewone" USA Vintage Reissue '57 Strat en wèl drie keer zo duur ; een in Nederland commercieel gezien "moeilijke" Ike Turner Strat ging wèl op de achterbank en zie : Hij vond binnen een week een nieuw baasje !

Wizz

Pepe
29 mei 2007, 00:00
Wouter, volgens mij kan jij een tamelijk goed oordeel vellen in deze he

vind je het nou ook niet lastig om -gezien het grote prijsverschil- aan klanten te moeten uitleggen dat die r.i strat net zo goed is als de vitrine customshop?

Een paar jaar geleden stond ik bij Sam Ash met een Customshop in mijn handen wat te babbelen met een verkoper over de kwaliteit, duwt hij mij een mexicaan in mijn handen en zegt, "if you really want a very nice strat, you try this one after that CS one..."
Dat vond ik opvallend, zoveel Customshops en een verkoper die dan heimelijk een cheap ass hechoanMechico prefereert..

Tristan
29 mei 2007, 01:26
Er bestaan hele goede Mexicaanse Strats hoor...
Ik heb zelf een USA 50th Anniversary Strat en daar ben ik ook heel blij mee, die gaat niet meer weg, maar een Customshop '56 Relic Strat en een '51 NoCaster zou ik nog steeds wel heel graag willen...

Dylan61
29 mei 2007, 08:24
Maar hoe gaat zo'n bezoek in zijn werk, kun je je eigen gang gaan,
of worden ze gedemonstreerd.

Hoeveel gitaren worden er uitgeprobeerd op zo'n middag?
Wat kosten de Custom gitaren gemiddeld.

Ik wil het ook wel aan Custom Dusseldorf vragen, maar ik ben benieuwd naar ervaringen.

Wizz
30 mei 2007, 21:26
vind je het nou ook niet lastig om -gezien het grote prijsverschil- aan klanten te moeten uitleggen dat die r.i strat net zo goed is als de vitrine customshop?

Dat hoef ik niet uit te leggen. De klant moet voor zichzelf uiteindelijk bepalen wat hij/zij het beste vindt, oftewel : de kwaliteit van een gitaar zit uiteindelijk voor minstens de helft "tussen de oren" van zijn (toekomstige) baasje. Ook ik gaf een fortuin aan Mosrites uit om iets te hebben wat niemand heeft, en kocht een LP Custom voor € 3600 zonder enig verschil te kunnen horen met een LP Studio van € 1200 om een jongensdroom na te jagen...
Het blijft toch een emotie, voor minstens de helft. Typisch Nederlands is dat bij ons alles wat met geld te maken heeftzich óók op een emotioneel vlak afspeelt. Daar zijn we wat sneu in. Iets teveel op de aanbieding, het koopje gericht. Die reputatie hebben we in Amerika. Ik denk dat de verkoper in Sam Ash al meer Nederlanders als klant had meegemaakt... Ik bedoel het niet lullig, maar ik kom ook nog wel eens in die winkels, en da's echt een heel ander verhaal dan de Nederlandse winkel : De Amerikaanse verkoper moet het grotendeels van zijn provisie hebben, en werkt zelden langer dan een jaar in zo'n winkel.

Wizz

Pepe
30 mei 2007, 21:31
haha ja, you're right

ik vroeg me later af of hij me voor een super aardige intelligente gitarist hield die hij geen knollen voor citroenen wilde verkopen of dat hij dacht dat that ignorant punk toch geen verschil kon merken

it boggles the mind

hendrix2
30 mei 2007, 21:32
Het blijft toch een emotie, voor minstens de helft. Typisch Nederlands is dat bij ons alles wat met geld te maken heeftzich óók op een emotioneel vlak afspeelt. Daar zijn we wat sneu in. Iets teveel op de aanbieding, het koopje gericht. Die reputatie hebben we in Amerika.

Wizz
:seriousf: :seriousf: alleen in amerika????? :seriousf: :seriousf:

Wizz
30 mei 2007, 21:52
Okee, ook aan gene zijde van de Maas, zenne ?

Wouter

Dirkdewaard
30 mei 2007, 21:57
Dat hoef ik niet uit te leggen. De klant moet voor zichzelf uiteindelijk bepalen wat hij/zij het beste vindt, oftewel : de kwaliteit van een gitaar zit uiteindelijk voor minstens de helft "tussen de oren" van zijn (toekomstige) baasje. Ook ik gaf een fortuin aan Mosrites uit om iets te hebben wat niemand heeft, en kocht een LP Custom voor € 3600 zonder enig verschil te kunnen horen met een LP Studio van € 1200 om een jongensdroom na te jagen...
Het blijft toch een emotie, voor minstens de helft. Typisch Nederlands is dat bij ons alles wat met geld te maken heeftzich óók op een emotioneel vlak afspeelt. Daar zijn we wat sneu in. Iets teveel op de aanbieding, het koopje gericht. Die reputatie hebben we in Amerika. Ik denk dat de verkoper in Sam Ash al meer Nederlanders als klant had meegemaakt... Ik bedoel het niet lullig, maar ik kom ook nog wel eens in die winkels, en da's echt een heel ander verhaal dan de Nederlandse winkel : De Amerikaanse verkoper moet het grotendeels van zijn provisie hebben, en werkt zelden langer dan een jaar in zo'n winkel.

Wizz

Goede post, "speciale" kopers hoef je niets uit te leggen. Vintage of custom, het kost vaak veel geld. Nederlanders willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en kopen liever een best goede gitaar voor een hele goede prijs dan een hele goede gitaar voor een hogere prijs. Ik zal mensen echt niet ompraten om een oude gitaar te kopen, zonde van onze tijd. Ieder z'n eigen.
Er zijn ook mensen die 1 mil betalen voor een schilderij, die klinken voor geen meter, waarom dan niet 10.000 voor een goede gitaar?

FruscianteFan
30 mei 2007, 22:12
Wij gaan ongeveer vier keer per jaar. In feite vooral om voor de winkel "de krenten uit de pap te zoeken", maar meestal gaan er één of meer klanten mee. We kunnen er echter geen schoolreisje van maken; mensen die van tevoren al weten dat ze niets zullen kopen maar het "leuk" lijkt om eens voor een tonnetje Fenders te proberen zijn niet welkom (ook in de winkel niet...).
Serieuze gegadigden kunnen me pm sturen en mogen -geheel op onze kosten en toch vrijblijvend !- mee.

WizzEn hoe bepaal je of iemand al dan niet het geld heeft en al dan niet het geld wil uitgeven aan zo'n CS? Ben wel benieuwd..

G.G.
30 mei 2007, 22:24
En hoe bepaal je of iemand al dan niet het geld heeft en al dan niet het geld wil uitgeven aan zo'n CS? Ben wel benieuwd..

Waarschijnlijk "vaste" klanten waarvan het "koopgedrag" enigszins bekend is.

Wizz
30 mei 2007, 22:45
En hoe bepaal je of iemand al dan niet het geld heeft en al dan niet het geld wil uitgeven aan zo'n CS? Ben wel benieuwd..

Dat bepaalt iemand natuurlijk helemaal zelf. Het is echter wel zo dat de beste gitaar die er uiteindelijk volgens jou in Düsseldorf hangt pakweg vijftienduizend Euro zou kunnen kosten. En broederlijk daarnaast hangen veel mindere "goden" voor hetzelfde geld die als investering veel interessanter zijn. Voor opruimingsprijzen staan er te gekke instrumenten, maar wel paars met gouden hardware, om maar eens wat te noemen. Het is werkelijk een gitaristenparadijs als je van Fenders houdt, maar de kans is ook daar groot dat de mooiste gitaar die je ziet vér boven je budget gaat, nét niet de goede kleur heeft, enzovoort. Dat zijn zo de waarschuwingen die ik meegeef. Als je dan nog steeds mee wilt, hoef ik alleen nog te weten wat voor broodjes je wil tijdens de door Fender aangeboden lunch...

Wizz

Dirkdewaard
30 mei 2007, 22:57
Dat bepaalt iemand natuurlijk helemaal zelf. Het is echter wel zo dat de beste gitaar die er uiteindelijk volgens jou in Düsseldorf hangt pakweg vijftienduizend Euro zou kunnen kosten. En broederlijk daarnaast hangen veel mindere "goden" voor hetzelfde geld die als investering veel interessanter zijn. Voor opruimingsprijzen staan er te gekke instrumenten, maar wel paars met gouden hardware, om maar eens wat te noemen. Het is werkelijk een gitaristenparadijs als je van Fenders houdt, maar de kans is ook daar groot dat de mooiste gitaar die je ziet vér boven je budget gaat, nét niet de goede kleur heeft, enzovoort. Dat zijn zo de waarschuwingen die ik meegeef. Als je dan nog steeds mee wilt, hoef ik alleen nog te weten wat voor broodjes je wil tijdens de door Fender aangeboden lunch...

Wizz

Goed nieuws voor de mannen die op mannen vallen!! :seriousf:

Eko
30 mei 2007, 23:05
Als je moet vragen om eens mee te mogen met zo`n trip, is je dealer niet slim genoeg of je creditcard niet toereikend. Ik heb klanten die machines kopen van 100.000,- en meer. Echt dat ik weet wie er interesse heeft en wie niet. En wie er betalen kan ( het belangrijkste!).

Wizz
30 mei 2007, 23:19
De duurste gitaar die ik ooit verkocht, aan een Engelsman, was 60000 euro.

Wizz

bert k
30 mei 2007, 23:24
Goed nieuws voor de mannen die op mannen vallen!! :seriousf:

http://www.quantumedicine.com/blade%20RH4.gif

Blade. I rest my case...:)

Dirkdewaard
31 mei 2007, 07:40
De duurste gitaar die ik ooit verkocht, aan een Engelsman, was 60000 euro.

Wizz

Wat voor gitaar was dat?

Pepe
31 mei 2007, 10:24
haha ik denk dat een enkele uitzondering daargelaten de 10.000 en up gitaren niet ooit een podium zullen zien

Hoe duur kost een goeie high end gitaar? Jarenlang waren de L5 en Citation de most expensive Gibsons, zo rond de 5000 euro. Dat was gewoon Gibsons beste vakmanschap. Die worden nu op hun sloffen ingehaald door Jeff Beck telecastertjes waar flink met de bandzaag overheen gegaan is. Maar dat heeft helemaal niks meer te maken met vakmanschap. Die collecting markt.. als gitarist vind ik dat wel interessant maar het gaat totaal langs mij heen als serieuse optie, tis bedoeld voor midlife crissisen die hun jongensdroom eindelijk kunnen waarmaken. Een veertigplusser die een Harley koopt en er op zondag mee gaat rijen -als het zonnetje schijnt tenminste-

De brave Harley rijder, ge moet dat publiek niet met de studiebeursgitarist verwarren want daar komen ongelukken van

bert k
31 mei 2007, 10:34
Wat die prijs betreft, 10.000 lijkt veel, maar iedereen vindt het doodnormaal om auto's te kopen voor minstens het dubbele. En die zijn na vijf jaar geen reet meer waard.

Dekkz0r
31 mei 2007, 10:44
Wat die prijs betreft, 10.000 lijkt veel, maar iedereen vindt het doodnormaal om auto's te kopen voor minstens het dubbele. En die zijn na vijf jaar geen reet meer waard.


En ik denk dat de gemiddelde forumgebruiker hier meer waarde hecht aan een toffe gitaar dan aan een toffe auto :)

Dirkdewaard
31 mei 2007, 10:59
Wat die prijs betreft, 10.000 lijkt veel, maar iedereen vindt het doodnormaal om auto's te kopen voor minstens het dubbele. En die zijn na vijf jaar geen reet meer waard.

Zo moet je het ook zien, prioriteiten. Ik heb liever een goede gitaar. Ook is het deels een investering natuurlijk, je kan ook geld op de band zetten 20 jaar. Al die mensen die ik in een BMW of Mercedes zie rijden, dan zou een gitaar van 10.000 over de top zijn? Ik speel meer gitaar dan dat ik auto rij en ik vind het nog leuker ook.

edit: vaak is de vrouw des huizes het grootste probleem, een dure auto is ook veilig, ruim enz enz een dure gitaar moet je snappen :)

Dylan61
31 mei 2007, 11:48
Volgens mij is niet alles in de Dusseldorf Custom Lounge boven de 10.000 euro..

Dit komt van een Duits Forum van een bezoeker:

Fender Custom Classic Jazz Bass V RW 3098.00
Fender Custom Classic Strat Large C-Neck MN 2349.00
Fender Custom Classic Strat Large C-Neck MN 2349.00
Fender Custom Classic Strat Large C-Neck MN 2349.00
Fender Custom Classic Strat Large C-Neck MN 2349.00
Fender Custom Classic Strat Large C-Neck RW 2349.00
Fender Custom Classic Strat Large C-Neck RW 2349.00
Fender Custom Classic Strat Large C-Neck RW 2349.00
Fender Custom Classic Strat Large C-Neck RW 2349.00
Fender Custom Classic Strat Modern C-Neck MN 2035.00
Fender Custom Classic Strat Modern C-Neck MN 2035.00
Fender Custom Classic Strat Modern C-Neck MN 2035.00
Fender Custom Classic Strat Modern C-Neck MN 2269.00
Fender Custom Classic Strat Modern C-Neck MN 2269.00
Fender Custom Classic Strat Modern C-Neck MN 2269.00
Fender Custom Classic Strat Modern C-Neck RW 2269.00
Fender Custom Classic Strat Modern C-Neck RW 2269.00
Fender Custom Classic Strat Modern C-Neck RW 2269.00
Fender Custom Classic Strat Modern C-Neck RW 2035.00
Fender Custom Classic Strat Modern C-Neck RW 2035.00
Fender Custom Classic Strat Modern C-Neck RW 2035.00
Fender Custom Classic Strat Modern V-Neck MN 2035.00
Fender Custom Classic Strat Modern V-Neck MN 2035.00
Fender Custom Classic Strat Modern V-Neck MN 2035.00
Fender Custom Classic Strat Modern V-Neck MN 2269.00
Fender Custom Classic Strat Modern V-Neck MN 2269.00
Fender Custom Classic Strat Modern V-Neck MN 2269.00
Fender Custom Classic Strat Modern V-Neck RW 2269.00
Fender Custom Classic Strat Modern V-Neck RW 2269.00
Fender Custom Classic Strat Modern V-Neck RW 2269.00
Fender Custom Classic Strat Modern V-Neck RW 2035.00
Fender Custom Classic Strat Modern V-Neck RW 2035.00
Fender Custom Classic Strat Modern V-Neck RW 2035.00
Fender Custom Classic Tele Large C-Neck MN 2777.00
Fender Custom Classic Tele Large C-Neck MN 2777.00
Fender Custom Classic Tele Large C-Neck MN 2777.00
Fender Custom Classic Tele Large C-Neck MN 2777.00
Fender Custom Classic Tele Large C-Neck RW 2777.00
Fender Custom Classic Tele Large C-Neck RW 2777.00
Fender Custom Classic Tele Large C-Neck RW 2777.00
Fender Custom Classic Tele Large C-Neck RW 2777.00
Fender Custom Shop 1965 Stratocaster NOS Lipstick Pickups 2222.00
Fender Custom Shop 51 Nocaster Closet Classic 2959.00
Fender Custom Shop 51 Nocaster New Old Stock 2659.00
Fender Custom Shop 51 Nocaster Relic 2989.00
Fender Custom Shop 55 Precision Bass CC Closet Classic MN 2739.00
Fender Custom Shop 55 Precision Bass CC Closet Classic MN 2739.00
Fender Custom Shop 55 Precision Bass CC Closet Classic MN 2739.00
Fender Custom Shop 55 Precision Bass Closet Classic 2799.00
Fender Custom Shop 55 Precision Bass Closet Classic 2799.00
Fender Custom Shop 55 Precision Bass Closet Classic 2799.00
Fender Custom Shop 55 Precision Bass New Old Stock 2555.00
Fender Custom Shop 55 Precision Bass New Old Stock 2555.00
Fender Custom Shop 55 Precision Bass New Old Stock 2555.00
Fender Custom Shop 55 Precision Bass NOS New Old Stock MN 2499.00
Fender Custom Shop 55 Precision Bass NOS New Old Stock MN 2499.00
Fender Custom Shop 55 Precision Bass NOS New Old Stock MN 2499.00
Fender Custom Shop 55 Precision Bass Relic 2999.00
Fender Custom Shop 55 Precision Bass Relic 2999.00
Fender Custom Shop 55 Precision Bass Relic 2999.00
Fender Custom Shop 55 Precision Bass RELIC MN 2989.00
Fender Custom Shop 55 Precision Bass RELIC MN 2989.00
Fender Custom Shop 55 Precision Bass RELIC MN 2989.00
Fender Custom Shop 56 Stratocaster CC Closet Classic 2819.00
Fender Custom Shop 56 Stratocaster CC Closet Classic 2819.00
Fender Custom Shop 56 Stratocaster CC Closet Classic 2819.00
Fender Custom Shop 56 Stratocaster CC Closet Classic 2979.00
Fender Custom Shop 56 Stratocaster NOS 2588.00
Fender Custom Shop 56 Stratocaster NOS New Old Stock MN 2588.00
Fender Custom Shop 56 Stratocaster NOS New Old Stock MN 2588.00
Fender Custom Shop 56 Stratocaster NOS New Old Stock MN 2745.00
Fender Custom Shop 56 Stratocaster Relic MN 3175.00
Fender Custom Shop 56 Stratocaster Relic MN 3019.00
Fender Custom Shop 56 Stratocaster Relic MN 3019.00
Fender Custom Shop 56 Stratocaster Relic MN 3019.00
Fender Custom Shop 57 Heavy Relic Stratocaster 3599.00
Fender Custom Shop 57 Heavy Relic Stratocaster 3599.00
Fender Custom Shop 57 Heavy Relic Stratocaster 3599.00
Fender Custom Shop 57 Heavy Relic Stratocaster 3599.00
Fender Custom Shop 57 Heavy Relic Stratocaster 3599.00
Fender Custom Shop 57 Heavy Relic Stratocaster 3599.00
Fender Custom Shop 57 Heavy Relic Stratocaster 3599.00
Fender Custom Shop 57 Heavy Relic Stratocaster 3599.00
Fender Custom Shop 57 Heavy Relic Stratocaster 3599.00
Fender Custom Shop 57 Heavy Relic Stratocaster 3599.00
Fender Custom Shop 59 Esquire CC Closet Classic MN 2665.00
Fender Custom Shop 59 Esquire CC Closet Classic MN 2665.00
Fender Custom Shop 59 Esquire NOS MN 2429.00
Fender Custom Shop 59 Esquire NOS MN 2429.00
Fender Custom Shop 59 Esquire Relic MN 2819.00
Fender Custom Shop 59 Esquire Relic MN 2819.00

Kim Wilson
31 mei 2007, 11:51
En ik denk dat de gemiddelde forumgebruiker hier meer waarde hecht aan een toffe gitaar dan aan een toffe auto :)
Grote verschil is dat de gemiddelde forumgebruiker voor zijn inkomen meer afhankelijk is van zijn auto dan van zijn gitaar. Dus eigenlijk heb ik liever een betrouwbare auto dan een betrouwbare gitaar, als het er op aan komt. :)

Dirkdewaard
31 mei 2007, 11:59
Grote verschil is dat de gemiddelde forumgebruiker voor zijn inkomen meer afhankelijk is van zijn auto dan van zijn gitaar. Dus eigenlijk heb ik liever een betrouwbare auto dan een betrouwbare gitaar, als het er op aan komt. :)

Volkswagen maakt ook betrouwbare auto's en die kosten ruim 10.000 minder. Daar kan je wat anders leuks mee doen. ;)

Kim Wilson
31 mei 2007, 12:00
Volkswagen maakt ook betrouwbare auto's en die kosten ruim 10.000 minder. Daar kan je wat anders leuks mee doen. ;)
10.000 minder dan wat?

Dylan61
31 mei 2007, 12:01
Maar nog even over die Custom gitaren,

ik woon in de buurt van een Radiostation waar Blues zangers van over de hele wereld komen. Soms blijven ze bij ons slapen of bij een vriend als ze geen plek hebben. Het jammen gaat dan vaak tot in de nacht door.

Het leuke is dat ik heel wat Stratocasters in mijn handen heb gehad, van heel oud tot nieuw. Vooral die Amerikanen hebben het geluk om bijvoorbeeld uit 50 of meer exemplaren te zoeken van 1 kleur en type..

Wildwood of GuitarSale zijn van die zaken.
Dat zal hier nooit gebeuren, 5 stuks zal al veel zijn.

Wat ik van hun geleerd heb is dat uit de Custom serie de kans dat je een hele goede Strat kan vinden al een stuk groter is.

Dirkdewaard
31 mei 2007, 15:25
10.000 minder dan wat?

Minder dan een mercedes of BMW

Kim Wilson
31 mei 2007, 15:33
Wie zegt dat ik een Mercedes of BMW bedoel? Ik wil een betrouwbare auto, in mijn geval is dat voor mijn werk een 206. Volgens mij kosten die nog geen €10.000...

Dekkz0r
31 mei 2007, 15:36
Wie zegt dat ik een Mercedes of BMW bedoel? Ik wil een betrouwbare auto, in mijn geval is dat voor mijn werk een 206. Volgens mij kosten die nog geen €10.000...

Ik denk niet dat die onder de €15.000 nieuw te koop zijn hoor ...

En wat VW betreft, een polo rij je ongeveer voor €10.000 een fox voor €8.000 en een golf mag je je beurs goed voor opentrekken

Kim Wilson
31 mei 2007, 15:40
Nou ja, whatever. Het gekke is dat er direct aan Mercedes of BMW gedacht wordt, als ik het heb over een betrouwbare auto. Ik heb altijd betrouwbare auto's gereden, maar nooit meer dan €8000 betaald.



Wist je trouwens dat de 206 goedkoper is dan de Polo? ;)

Dirkdewaard
31 mei 2007, 15:53
Nou ja, whatever. Het gekke is dat er direct aan Mercedes of BMW gedacht wordt, als ik het heb over een betrouwbare auto. Ik heb altijd betrouwbare auto's gereden, maar nooit meer dan €8000 betaald.



Wist je trouwens dat de 206 goedkoper is dan de Polo? ;)

Dit gaat een beetje het doel voorbij.

Het idee is dat veel mensen liever een polo (of 206) en een mooie gitaar kopen dan 1 BMW of Mercedes. Niet veel geld, andere prioriteiten.

Kim Wilson
31 mei 2007, 15:58
Dit gaat een beetje het doel voorbij.

Het idee is dat veel mensen liever een polo (of 206) en een mooie gitaar kopen dan 1 BMW of Mercedes. Niet veel geld, andere prioriteiten.
Ik zei dat, als het erop aan komt, dat ik dan liever een betrouwbare auto wil, omdat ik van mijn auto afhankelijk ben. En dan moet je niet aankomen dat ik dan maar 10.000 minder in mijn auto moet stoppen, want je weet niet wat voor auto ik bedoel.

Chris Winsemius
31 mei 2007, 17:27
Geen BMW maar 'n CMW!

:D Geintje!

Liever 1 gitaar in de hand dan 10 auto's in de lucht :)

Eko
31 mei 2007, 18:27
Even voor degene die het lijstje stuurde met de Custom Shop. Wellicht hij niet dat er in de Custom Shop nog 3 versies zijn. De door hem genoemde versies zijn bijna allemaal serieproduktie. Beter uitgezocht materiaal maar niet meer dan dat. Dan heb je nog teambuilt, dat is beter materiaal gebruikt door mensen die allemaal hun specialiteit verrichten. Daarboven zit de catagorie die iedereen associeert met de Customshop. De ene bouwer die uit het beste materiaal de gitaar in opdracht bouwt of zijn specifieke gitaar bouwt en die in de shop komt. Dat laatste is bv de `63 Tele met Bigsby gebouwd door Shiskov. In catagorie zit de 10.000+.

Dylan61
31 mei 2007, 20:49
Ging ik toch bijna naar Dusseldorf zeg..

Dirkdewaard
31 mei 2007, 22:33
Ik zei dat, als het erop aan komt, dat ik dan liever een betrouwbare auto wil, omdat ik van mijn auto afhankelijk ben. En dan moet je niet aankomen dat ik dan maar 10.000 minder in mijn auto moet stoppen, want je weet niet wat voor auto ik bedoel.

Sorry, mijn fout ik dacht dat jij reageerde, op post nummer 35.

Daarin heb ik het over mercedes en BMW. Dat zijn niet alleen betrouwbare auto's maar ook toffe auto's (Niet dat ik een 206 niet tof vind ;) ) Ik heb ook een betrouwbare auto, maar ik kies ervoor om geen Mercedes of BMW te kopen maar gitaren. ALs je het zo bekijkt is 10.000 niet veel als je het maar echt wilt en je hebt geld over om leuke dingen te kopen.

Tristan
1 juni 2007, 01:29
Even voor degene die het lijstje stuurde met de Custom Shop. Wellicht hij niet dat er in de Custom Shop nog 3 versies zijn. De door hem genoemde versies zijn bijna allemaal serieproduktie. Beter uitgezocht materiaal maar niet meer dan dat. Dan heb je nog teambuilt, dat is beter materiaal gebruikt door mensen die allemaal hun specialiteit verrichten. Daarboven zit de catagorie die iedereen associeert met de Customshop. De ene bouwer die uit het beste materiaal de gitaar in opdracht bouwt of zijn specifieke gitaar bouwt en die in de shop komt. Dat laatste is bv de `63 Tele met Bigsby gebouwd door Shiskov. In catagorie zit de 10.000+.

Volgens mij zijn de gitaren uit de Time Machine serie gewoon teambuilts hoor, niks beter uitgezochte serieproduktie...
Als dat wel zo is, dan zijn dat nog steeds de beste Fenders die ik tot nu bespeeld heb, de oude Fenders en masterbuilts die ik in mijn handen heb gehad kwamen hier mijns inziens niet bij in de buurt...

Pepe
1 juni 2007, 10:16
achwat, een gitaar is altijd of teambuilt of masterbuilt. Die termen alleen al...

Je maakt mij niet wijs dat de knaap die al 8 jaar onafgebroken frets staat te dressen of halzen staat te lijmen dat dan minder goed kan dan Shiskov die even binnenzeilt....
en zo ja, dan is er iets heel ergs mis...


maar tocht met busje... dat doet me heel erg denken aan die busreizen van mijn moeder naar de kerstmarkt in Duitsland, met gratis koffie en koek!
Dan kwam ze thuis met een snelkoker aangesmeerd op de terugreis. Maar nog te overzien kwa pecunia's...

bass blom
1 juni 2007, 10:57
ik moet ook aan zulke dingen denken ja, de koekreizen of de sigarettenbus naar luxemburg :D

maar neem nou die blackie.. 247 stux gemaakt?
staat er 1 op marktplaats, 20000 euro
een nieuwe oud nagemaakte gitaar..
een sukkel ben je in mijn optiek als je dat koopt.
ook de reguliere relic strats voor 4300?
wat 1 onzin

bert k
1 juni 2007, 11:20
Ja, grappig, net wat Pepe zegt, het lijkt mij dat een teambuilt beter zou kunnen zijn dan een masterbuild, gewoon omdat die gasten zich specialiseren.

Pepe
1 juni 2007, 11:24
sja, heb je net je '89 Clapton ingeruild voor een "echte" Customshop Blackie, komt er iemand aanzeilen met een echte echte Blackie... sta je daar even mooi met je sneue Customshopfake....

tis raar, Arlen Roth heeft net zijn '58 strat op ebay proberen te verpatsen, de gitaar is origineel -behalve een repaint in '79- en die gitaar heeft 25 jaar lang op talloze cd's en podia's geklonken, staat op hoezen en de upcomming Guitarplayer wijdt er een artikel aan. Prijs bleef steken op 10.000 euro... en daar heb je dan niet eens een echte echte Customshopfake voor...

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=005&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=150124381881&rd=1&rd=1

rare jongens die gitaristen

Dirkdewaard
1 juni 2007, 11:49
tis raar, Arlen Roth heeft net zijn '58 strat op ebay proberen te verpatsen, de gitaar is origineel -behalve een repaint in '79- en die gitaar heeft 25 jaar lang op talloze cd's en podia's geklonken, staat op hoezen en de upcomming Guitarplayer wijdt er een artikel aan. Prijs bleef steken op 10.000 euro... en daar heb je dan niet eens een echte echte Customshopfake voor...

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=005&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=150124381881&rd=1&rd=1

rare jongens die gitaristen

Dit is natuurlijk een andere discussie, maar ik snap ook echt niet waarom iemand zoveel uitgeeft aan een nieuwe gitaar.
Mijn originele 1964 ES-335 was goedkoper dan de re-issue Clapton 335. Terwijl die van mij 15 nummer bij die van Eric vandaan is en op dezelfde dag de fabriek heeft verlaten. Veel dichterbij kan je niet komen volgens mij.

Dylan61
1 juni 2007, 15:42
ik moet ook aan zulke dingen denken ja, de koekreizen of de sigarettenbus naar luxemburg :D

maar neem nou die blackie.. 247 stux gemaakt?
staat er 1 op marktplaats, 20000 euro
een nieuwe oud nagemaakte gitaar..
een sukkel ben je in mijn optiek als je dat koopt.
ook de reguliere relic strats voor 4300?
wat 1 onzin

nee dan jouw Les Pau,l Bass op Youtube die klinkt als een strijkijzer, wat een gesnerp is dat zeg.

Dylan61
1 juni 2007, 15:51
Iemand ook wel eens echt bij de Custom Shop geweest,
of heeft een Custom gitaar.

behalve 'mijn neef' en
'ik heb wel eens gehoord',
automerk??,
of wie geeft er nu $$$ uit voor een gitaar.

Niet iedereen valt achterover van bepaalde bedragen,
ook al geef ik het niet zomaar uit.

TX

Pepe
1 juni 2007, 16:05
ik zou zeggen Dylan, lees dit draadje eens door...

als je John de Mol heet gaat deze discussie inderdaad nergens over
moet je daarintegen je geld verdienen door dag in dag uit in files staan en uit koffiemachines drinken dan ben je wat genuanceerder wellicht over dubbele maandsalarissen

Dylan61
1 juni 2007, 16:12
Jij bent er dus ook nooit geweest Pepe.

Pepe
1 juni 2007, 16:29
De Customshop rondleiding op dinsdag en donderdag dag tussen 10 en 11 met John English als gids. Aan het eind van de tour mag je allemaal een stratocaster of telecaster naar keuze meennemen.. dat bezoek bedoel je? http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

maar als je ipv maar wat us te roepen gewoon eerst de hele tread zou lezen dan wist je dat deze uit gaat van de consencus -door mensen die dagelijks Customshops in hun handen hebben- dat CS per definitie niet altijd beter zijn dan een standaard of the mill.

Ikzelf heb een paar gitaren laten bouwen in de loop der jaren dus ik weet er iets van af...
philip kubicki.. zegt je dat iets?

maar vertel Dylan, hoe kom jij zo expert? De rondleiding gedaan?

jimihattricks
1 juni 2007, 16:58
hoe komt het toch dat threads die beginnen met het woordje 'relic' in de eerste post altijd eindigen in moddergevechten..? no offence btw

Pepe
1 juni 2007, 17:04
you're right, let me rephrase that

Vertel Dylan!

Dylan61
1 juni 2007, 18:12
"Ikzelf heb een paar gitaren laten bouwen in de loop der jaren dus ik weet er iets van af...
philip kubicki.. zegt je dat iets?"

Zeker zo'n ouwe knar die het laatste echte stuk hout heeft gebruikt voor een Strat, en toen hij er mee stopte is het nooit meer wat geworden met Fender.

Het geluid zit in je vingers, niet in gitaren.

Bob Ross maakt ook mooie schilderijen.

Dylan61
1 juni 2007, 18:13
let me rephrase that,

maakte

Dirkdewaard
1 juni 2007, 18:33
"Ikzelf heb een paar gitaren laten bouwen in de loop der jaren dus ik weet er iets van af...
philip kubicki.. zegt je dat iets?"

Zeker zo'n ouwe knar die het laatste echte stuk hout heeft gebruikt voor een Strat, en toen hij er mee stopte is het nooit meer wat geworden met Fender.

Het geluid zit in je vingers, niet in gitaren.

Bob Ross maakt ook mooie schilderijen.

Waarom kom je hier eigenlijk? :???:

Speeddemon
1 juni 2007, 20:50
ik zou zeggen Dylan, lees dit draadje eens door...

als je John de Mol heet gaat deze discussie inderdaad nergens over
moet je daarintegen je geld verdienen door dag in dag uit in files staan en uit koffiemachines drinken dan ben je wat genuanceerder wellicht over dubbele maandsalarissen
Dude, jij verdient 5.000 per maand?
:nervous:

Pepe
1 juni 2007, 21:33
haha, aangezien die gitaren tussen de 3 en 10.000 zijn twijfelde ik even over wat een gemiddeld maandsalaris is

5000 neto.. I wish....

Eko
1 juni 2007, 21:47
Je kunt het ook bij elkaar sparen. Als ik zie wat de gemiddelde medeforummer hier aan versterkers en gitaren uitgeeft is het een kwestie van prioriteiten. Uiteraard kun je eerst nog 12 andere gitaren kopen, maar wachten op de goede kan ook.
Eerlijk gezegd denk ik dat de meesten gekocht zullen worden door mensen van mijn leeftijd ( 40+). Mensen die een beetje de kids groter hebben of het huis uit. ( in ieder geval geen studielasten meer). Eindelijk weer tijd en geld voor jezelf. Nog steeds in bands spelen en optreden en daar ook nog aan verdienen. Dan is een Customshop axe ineens niet zo onbetaalbaar meer. Is ongeveer net zoveel als 1 jaar vaste studiekosten van 2 kids, maar veel leuker!

bert k
1 juni 2007, 23:04
Als ik uit zo'n dure gitaar net zoveel kon halen als uit de vijf verschillende modellen die ik nu heb, zou ik het er graag voor over hebben. Maar ik doe teveel verschillende dingen om me te beperken tot één gitaar.

Ash ketchum
1 juni 2007, 23:06
Als ik uit zo'n dure gitaar net zoveel kon halen als uit de vijf verschillende modellen die ik nu heb, zou ik het er graag voor over hebben. Maar ik doe teveel verschillende dingen om me te beperken tot één gitaar.
+1
Hoe meer smaakjes hoe beter. Het moeten dan alleen wel lekkere smaakjes zijn :satisfie:

Speeddemon
1 juni 2007, 23:57
+1
Hoe meer smaakjes hoe beter. Het moeten dan alleen wel lekkere smaakjes zijn :satisfie:
Ik zie gitaren als kleuren van een schilder.
Een goede schilder kan met alleen zwart best een interessant schilderij maken. Maar douw er rood, geel, groen, blauw etc. bij en je kan ineens veel leukere dingen doen.

Vandaar ook dat ik allerlei 'klassiekers' nastreef als gitaren. Les Paul, Strat en SG=check. Nu nog een Tele, Gretsch hollobody, en wat meer exotische zaken.

Pepe
2 juni 2007, 01:30
ja, da's een goed uitgangspunt en als je dan ook 2 of 3 verschillende amps, bijv. een brits en amerikaans geluid, hebt kan je zoveel verschillende combinaties maken dat je het voor jezelf interessant houd. Daar komt dan bij dat dan je andere muziek speelt op een strat, gretsch of Les Paul.
Ik zou een aardige topic kunnen vullen met welke combinaties ik gebruik voor welke muzieksoort..

da's ook de grap van 5 strats.. in my case anyway
maar goed, ander verhaal.