PDA

View Full Version : Metal-distortion



COB
12 januari 2003, 15:36
Heej mensen!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat alle metalheads hier op het forum gebruiken om een lekker (death-)metal geluid uit hun gitaar te krijgen. Ik speel zelf nog steeds over een metalzone waar ik in principe best tevreden over ben (veel gain!) maar wat in de oefenruimte niet echt tot zijn recht komt. Verder heb ik veel goede berichten gehoord om de scheur rechtstreeks uit een 5150 te halen (Arch Enemy doet het ook bijvoorbeeld) en een nog duurdere oplossing zou zijn Mesa/Boogie maar jah... geld he :smile: Maar wat gebruiken jullie om te scheuren?

maarten
12 januari 2003, 15:40
ik heb na lang de metalzone te hebben gebruikt de 5150.. whoaahh

zegt genoeg denk ik.. :grin:

COB
12 januari 2003, 15:42
Op 2003-01-12 15:40, schreef maarten:
ik heb na lang de metalzone te hebben gebruikt de 5150.. whoaahh

zegt genoeg denk ik.. :grin:


Daar ben je tevreden over neem ik aan dus? :smile:

maarten
12 januari 2003, 15:54
ja dat zeker. en dat te bedenken dat ik hem voor een prikkie in perfecte staat heb gekocht.

MAAR!!!!!
(dit is misschien handig voor iedereen met een 5150 top)
ten eerste: de buizen zijn aan vervanging toe, en ik ga er JJ van http://www.eurotubes.com inzetten.
die zijn uitermate geschikt voor dit soort versterkers.
op die site kun je er alles over lezen en ook omtrend de aanpassingen van de 5150 om hem beter te laten klinken.

ten tweede: de bias is ontzettend koud afgesteld (de rustspanning over de buizen)
dus de versterker produceerd zo crossover distortion en een klote clean (daar staat ie bekend om)

DUS: ik laat hem warmer biassen en een bias trim pot erin zetten. Zo klinkt de top veel strakker en de clean gaat er stukken door vooruit, een stuk voller en warmer.

als dat gebeurd is, is hij helemaal te gek. Zeker voor als je toch een behoorlijk brute scheur zoekt.

veel succes in je zoektocht

maarten

BLOK182
12 januari 2003, 16:11
Ik scheur gewoon over mun Nomad combo, tis misschien niet helemaal deathmetal enzo, maar het scheurt behoorlijk, en aangezien ik nu nog een Epi hebt, muhaha met een echte gitaar met echte elementen zal ie nog wel lekkerder klinken.

A3
12 januari 2003, 16:30
Behringer V amp 2!!!! De Engl imitatie klinkt echt zalig samen met m'n jackson

Anders Destium
12 januari 2003, 17:48
Ik heb een (alleen voor thuis) uitstekende zelf gecomponeerde distortion vanuit mijn Zoom-4040, en als ik nu eindelijk eens (huilbui) een Koch Twintone kan bemachtigen dan die, misschien in combi met een V-amp (denk het eigenlijk niet :smile: )

Shredhead
12 januari 2003, 18:02
Ik haal mijn scheur uit een Marshall JMP1 pre-amp (ik speel in een Cannibal Corpse achtige band en in een Nevermore achtige band)

skabouter
12 januari 2003, 18:05
ik scheur met de 5150 en metal zone en boss dst2 en nog veel meer uit de GT-6.

allemaal zelf beetje afmixen, en prima sound !!

Negative K3 fan
12 januari 2003, 18:21
Wat voor versterker heb je dan?

Zelf snap ik niet waarom je uberhaupt nog scheur pedaaltjes bij een 5150 wil hebben zopals skabouter, dat is gewoon zonde, een 5150 heef teen ultra geile scheur, daar heb je hoogstens een booster bij nodig, maar om dan een DS2, een metalzone EN nog een digitale distortion (gt6) erbij te zetten is jammer.

Ic3gl0vE
12 januari 2003, 18:57
jackson-->gt3-->fx return

skabouter
12 januari 2003, 18:57
ik bedoel, neg k3, dat ik een boss GT-6 heb, met daarin simulaties (vrij goeie !) van de 5150, mt-2 en dst2 enzo !

en dat klinkt perfect.

Negative K3 fan
12 januari 2003, 19:02
Op 2003-01-12 18:57, schreef skabouter:
ik bedoel, neg k3, dat ik een boss GT-6 heb, met daarin simulaties (vrij goeie !) van de 5150, mt-2 en dst2 enzo !

en dat klinkt perfect.


Ik schrok al...

Negative K3 fan
12 januari 2003, 19:02
ik gebruik trouwens een jekyll&hydew voor distortion, maar die is waarschijnlijk eits te veelzijdig voor wat je zoekt.

maarten
12 januari 2003, 19:03
ohw zo!! ik vond het ook al raar..

de 5150 is uit zichzelf al geil genoeg hmmmm
:wink: @ K3

skabouter
12 januari 2003, 20:42
waarom te veelzijdig voor wat ik zoek ? of was dat voor DOC ?

Ic3gl0vE
12 januari 2003, 20:46
ik denk dat het voor CoB was... jij hebt een gt6 en dat is net weer een tikkie veelzijdiger dan een jeckyll & hide :smile:

art|saves
12 januari 2003, 20:50
Op mijn ENGL Fireball scheur ik ook hard, strak en duidelijk!

skabouter
12 januari 2003, 20:51
ik heb ook nog kranten ! kan je ook heel hard mee scheuren !

Negative K3 fan
12 januari 2003, 21:11
Op 2003-01-12 20:46, schreef Ic3gl0vE:
ik denk dat het voor CoB was... jij hebt een gt6 en dat is net weer een tikkie veelzijdiger dan een jeckyll & hide :smile:


idd, J&H is veelzijdig, maar kwa veelzijdigheid is de gt6 toch net ietsje beter.

skabouter
13 januari 2003, 11:13
achja, daar betaal je ook flink voor.

Phyrexian
13 januari 2003, 14:25
Ik gebruik m'n Marshall JCM900 (4100) met een Boss GE-7 in de effectsloop voor death metal. De equalizer haalt het scherpe, typische Marshall geluid er wat uit en het klinkt dus beter met die EQ dan zonder.

Ik had een Line 6 POD Pro waar ook lekker death metal geluid in zit (dit weekend verkocht). Maar ik vind em een beetje te onhandig om live te gebruiken. Ik had absoluut geen zin om zo'n mega-floorboard nodig te hebben om te kunnen switchen en zo. Verder vond'k die POD Pro gewoon te veel geprul. Ik heb graag een eenvoudige amp die rechtoe rechtaan te bedienen valt.

Verder denk'k dat de ENGL Powerball tegenwoordig een goede, zware metal versterker is.

Mesa Boogie is uiteraard ook goed, maar verschrikkelijk duur.

Tech 21 heeft de Sansamp PSA-1 en die klinkt ontzettend goed. Het is ook digitaal zoals de POD Pro maar heeft minder toeters en bellen (die cabinet-models steken er niet in, geen effecten en dergelijke) Gewoon simulaties van versterkers (50tal) en dan nog 50 lege locaties om gemaakte dingen te saven. Een soort Marshall JMP-1 zeg maar. Er staan soundsamples op http://www.tech21nyc.com/

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2003-01-13 14:27 ]</font>

Phyrexian
13 januari 2003, 14:28
Ik gebruik m'n Marshall JCM900 (4100) met een Boss GE-7 in de effectsloop voor death metal. De equalizer haalt het scherpe typische Marshall geluid er wat uit en het klinkt dus beter met die EQ dan zonder.

Ik had een Line 6 POD Pro waar ook lekker death metal geluid in zit. Maar ik vind em een beetje te onhandig om live te gebruiken. Ik had absoluut geen zin om zo'n mega-floorboard nodig te hebben om te kunnen switchen en zo. Verder vond'k die POD Pro gewoon te veel geprul. Ik heb graag een eenvoudige amp die rechtoe rechtaan te bedienen valt.

Verder denk'k dat de ENGL Powerball tegenwoordig een goede, zware metal versterker is.

Mesa Boogie is uiteraard goed, maar verschrikkelijk duur.

Tech 21 heeft de Sansamp PSA-1 en die klinkt ontzettend goed. Het is ook digitaal zoals de POD Pro maar heeft minder toeters en bellen (die cabinet-models steken er niet in, geen effecten en zo) Gewoon simulaties van versterkers (50tal) en dan nog 50 lege locaties om gemaakte dingen te saven. Een soort Marshall JMP-1 zeg maar.

jorrit
15 januari 2003, 10:57
zoom tri metal plus ge7 werkt voor mij.