PDA

View Full Version : Nieuwe elektrische gitaar voor beginner ;)



Madlovescomin
27 mei 2007, 16:18
Hoi allemaal

Sorry dat ik de zoveelste ben die met deze vraag komt, mja :p Ik ben van plan een elektrische gitaar te kopen. Goedkoop maar toch goed, dat moet het zijn. Ik kwam deze tegen, maar nu is de vraag dus, is het wat waard?

http://www.bnm-webshop.nl/ebay/bs-2-na-ga-pk.jpg

Dit stond er bij:

Een fantastisch klinkende stratocaster model

gitaar van het merk Baltimore

+ accessoires

en

10 Watt gitaarversterker
- hoofdtelefoon input
- overdrive/ distortion

en



Specificaties:

Pickups: 3 x single coil

Controls: 1x volume 2x tone

5-way switch

Body: basswood

fretboard: Rosewood

Chrome hardware

Oil bath tuningheads

traditional stratocaster tremolo

Nou jongens of meiden, is dit iets om mee te beginnen? Het is met name om te leren spelen, maar er moet natuurlijk wel een beetje normaal geluid uitkomen ;) Mijn stijl, tja.. van alles.

Alvast bedankt ;)

DarknessAwaits
27 mei 2007, 16:45
Ik zou er niet teveel van verwachten, doet me denken aan een Blokker/Wehkamp gitaartje. Kijk in de daarvoor aangewezen sticky's voor een beetje hulp bij je oriëntatie in de beginnersgitaren.

Onmeunig Hans
27 mei 2007, 17:02
Als je de eerste 20 tot 25 pagina's van dit deel van het forum doorploegt dan kom je veel vragen en antwoorden over beginnerssets en gitaren tegen.
Daarbij ook vaak genoemd het budget want dat is toch echt belangrijk.
Op die manier heb ik gezocht naar houvast om een keuze voor een eerste electrische gitaar te maken (en het is gelukt).

Je zult uit deze set vast geluid krijgen, maar of je er blij van wordt?
Zoek een goede winkel, laat je voorlichten, voel en hoor de verschillende gitaren.
Pak een gitaar uit zo'n set erbij en probeer dan ook wat duurdere gitaren. Kijk wat voor jou goed voelt.
Wanneer een aansprekende gitaar te duur zou zijn voor je, dan kun je overwegen om op zoek te gaan naar een gebruikt exemplaar van dat type.

Succes er mee
Hans

Madlovescomin
27 mei 2007, 17:24
Bedankt beide.

Ik heb net even wat pagina's bekeken en zag dat met name de versterker een probleem was bij de starterspakketen. Dus ja, hier mijn vraag lol, is een goedkopere gitaar met een duurdere versterker een goeie optie? Of is het ook zo dat een goedkopere gitaar van zichzelf al troep (lees:heel slecht) kan zijn?

Bedankt ;)

En oh btw, dinsdag ga ik naar de muziekwinkel hier in de buurt, ff kijken wat ze daar allemaal hebben.

smandert
27 mei 2007, 19:09
De gitaar blijft in mijn ogen (zeker in het begin) het belangrijkst. Het is nu eenmaal beter leren spelen op een gitaar die niet continu ontstemt oid.

Vertel eens, aan wat voor bedragen zit je te denken? Als je sowieso een keilaag bedrag in je hoofd hebt, weten we nu al dat we je van weinig advies kunnen voorzien...goedkoop is duurkoop!

Epipaul
27 mei 2007, 23:57
Body: basswood

fretboard: Rosewood


Alvast bedankt ;)

Basswood? :chicken:

Trocar
28 mei 2007, 00:00
Basswood? :chicken:

http://en.wikipedia.org/wiki/Basswood

Epipaul
28 mei 2007, 00:11
Oh oké. Ik had er nog nooit van gehoord. Dank u wel.

Duff
28 mei 2007, 01:06
Ik vindt het wel geinig, een Baltimore gitaar met een Volcano amp en een Caliber strap en hoes etc

gnoeontheboard
28 mei 2007, 01:36
En een Stagg standaard ;) ??

BazzzMastah
28 mei 2007, 11:19
hier nog wat over basswood
http://www.jemsite.com/jem/wood.htm

Madlovescomin
28 mei 2007, 14:29
Bedankt allemaal voor het reageren ;)

Kheb het stukkie over het hout gelezen net. En euhm, iemand vroeg hoeveel geld ik beschikbaar had, nou, lol, máár €200,-. Maar kheb al wel (sinds gister) een versterker geregeld die volgens die vent waar ik hem gratis van krijg erg goed is, geen idee wat voor een merk het is. Mja, €200,- dus voor een gitaat. Erg weinig en ik weet dat je er niet echt een fatsoenlijke voor kan krijgen, helaas.

En euhm, wat is jullie mening over tweedehandse gitaren?

Parasite
28 mei 2007, 15:37
Kun je zeker proberen, maar neem wel iemand mee die er wat verstand van heeft en die ook daadwerkelijk even wat kan spelen.
verder zijn qua nieuwe gitaren squiers misschien een oplossing maar ik neem aan dat er voor dei 200 euri ook een amp bij moet. In dat geval zou ik op zoek gaan naar een Roland Cube.

Madlovescomin
28 mei 2007, 16:36
Nee, een amp heb ik al weten te regelen dus €200,- is voor alleen een gitaar. Kheb rondgezocht voor een Squier, dit zijn dus wel redelijke gitaren? (Naja... beste van de slechtste :))

En tja, probleem is ook bij mij, ik ken niemand die gitaar speelt.

mawashi
28 mei 2007, 17:54
Ik heb zelf ook een beginnersgitaar, een cort G210D. Ondertussen is de prijs ook al gezakt tot iets rond de 200 euro. 'k ben er zelf heel tevreden hoor, prijs-kwaliteitsverhouding lijkt mij wel goed.

Hier wat meer info: link (http://www.cort.co.kr/english/products/common/view.asp?product_id=121)

Epipaul
28 mei 2007, 19:42
London City Comet?

patrick1974
28 mei 2007, 22:15
Ik lees wel eens dat mensen als ze een beginnersgitaar willen kopen dat ze het advies krijgen van hier dat ze er eens op moeten spelen.Hoe moet ik dat zien dan gewoon de snaren aanslaan of degene in de winkel ff vragen of ie wat wil spelen op de gitaar van je keuze.(ik zit n.l. met hetzelfde probleem)

Onmeunig Hans
29 mei 2007, 00:15
Op zaterdag 2 juni gaan de electrische gitaren van LAG bij the american quitar store in Enschede er uit met 40 % korting. (zag ik in een advertentie op Marktplaats). Dan zou je voor rond de 200 euro een goede gitaar op de kop kunnen tikken, als je de kleur tenminste aanstaat. Op de site staan nl nogal wat legergroene gitaren van LAG, bv de Roxanne.
Voor 200 euro kun je een redelijke beginnersgitaar vinden maar je moet wel goed zoeken en niet te veel op de looks letten.

Groet,
Hans

artnaz
29 mei 2007, 01:22
Wat Hans zegt is een goed idee!

Verder vind ik de goedkopere Ibanez'en en Yamaha Pacifica's kwalitatief goed en rond de 200 euro. Squier kan ook, maar ik heb ook een paar verschrikkelijke Squiers bespeeld, dus moet je maar even kijken... Kun je alles gelijk bij de GuitarStore bespelen!