PDA

View Full Version : Motip Candy Apple Red



onZo
27 mei 2007, 10:57
Ik wil mijn bas in Candy Apple Red spuiten mbv van Motip lak, maar ik denk dat ze bij de autohandel raar kijken als ik die kleur noem. Bestaat deze kleur kant en klaar of weet iemand er een kleur code voor?

orreltak
27 mei 2007, 11:05
dat wordt een kijk -en vergelijksituatie.die liggen altijd kantenklaar in een rek.pakken wat dichtst in de beurt komt

fred dons
27 mei 2007, 11:08
"officieel" gaat je dat niet lukken met motip (of met een andere spuitbus lak)
candy apple (rood of iedere andere candy) bestaat uit een zilveren of gouden ondergrond met daarover heen de transaparante candy kleur (dus 2 verschillende lakken)
rood metallic lijk er overigens wel op en dat is wel in een spuitbus verkrijgbaar

onZo
27 mei 2007, 12:31
Dat is jammer, maar rood metalic moet ook mooi zijn.
Dus metalic spuiten (niet schuren) en dan 3 maal 3 lagen glans en schuren en polijsten.
Zijn 9 lagen genoeg? En kan dat ook met Motip glans?

fred dons
27 mei 2007, 12:37
ja, zorg dat je ondergrond goed vlak is (als je een poreuze houtsoort gebruikt zul je eerst moeten fillen en sealen anders wordt de metallic lak niet mooi, gebruik je een bestaande reeds gelakte body dan alleen opschuuren met 800 grit)
4-5 blanke lak lagen moet genoeg zijn over metallic, maar je merkt zelf wel wanneer genoeg heb
neem wel je tijd ervoor omdat wanneer je bij het natschuren door de blanke laklaag heen ga, kun je met metallic lag geen spotrepair doen en zul je de hele body opnieuw metallic moeten spuiten

onZo
27 mei 2007, 12:52
Oké Fred, dit moet gaan lukken. De body had ik al een keer metalic gespoten, dus die hoeft dan niet helemaal kaal. Dat scheelt weer een hoop gedoe.
Dank je wel.

onZo
27 mei 2007, 12:57
Kan ik dezelfde procedure op een microfoon standaard toepassen?

fred dons
27 mei 2007, 14:06
niet helemaal, je zult het metaal iets anders moeten preppen (1000 grit opschuren en ontvetten) maar daarna is het bijna hetzelfde en je zult wat minder lak nodig hebben

onZo
27 mei 2007, 15:00
Cool, standaard in dezelfde kleur. Weer wat te doen. Thanks.