PDA

View Full Version : Stereo TB looper ?



yhcmarc
26 mei 2007, 19:21
Ik had al een hieraan verwant topic gestart in het pedalen forum (6PDT switches?) maar volgens mij bestaan die dus niet. Nu wil ik het volgende gaan maken, echter weet ik dus nog niet helemaal hoe dit op te lossen.

Ik speel op 2 1 kanaals amps met ieder een ander overdrive / distortion pedaal erop, zou ik nu naar clean willen kan ik dus niet die 2 pedalen tegelijk aan / uit trappen. Ik zat dus te denken aan het volgende pedaal.

2 inputs (amp a en b)
switch 1 = true bypass van alles of naar switch 2
switch 2 = overdrive pedalen in een loop of een volume + tone pot (kan ik zelf bepalen hoe "clean" het moet worden

Op deze manier kan ik in feite dus 3 kanalen emuleren op de 2 1 kanaals amps door overdrive (de 2 pedalen in de loop), clean (de pots in de loop) of iets dat er tussen in zit door een complete bypass van de 2 hiervoor beschreven opties. Nu dacht ik dit dus op te lossen met 2 6pdt switches, echter, die kan ik niet vinden, hoe dit te maken. Zijn relais hiervoor een mogelijke oplossing, en zo ja hoe knutsel ik dat dan in elkaar.

Thanx

Dirk_Hendrik
26 mei 2007, 19:54
. Zijn relais hiervoor een mogelijke oplossing, en zo ja hoe knutsel ik dat dan in elkaar.

Thanx

Ja. En de oplossing

Beschouw een relais als een (dubbelpolige) schakelaar en bedraad em ook zo. Voor stereo TB heb je er dus 2 nodig.

Vervolgens is eht enige wat je nodig hebt een schakelpaar (enkelpolig) die die relais (via een weerstandje) van stroom voorziet (en meteen ook een LED aan/uit zet).

Moeilijk, complex, ingewikkeld? kappe met denken ;) Het is niet moeilijk. Het enige verschil met een "gewone" schakelaar is dat je em via 2 andere aansluitingen aan/uit zet.

AutoStatic
26 mei 2007, 21:41
Moet te doen zijn Marc, ik heb ook met relaistjes gefröbeld (poging gewaagd een invertlooper ŕ la Wobo te bouwen) en werkt prima, alleen heb ik wel last van ploppen. Na Visbak maak ik dat ding af en kun je terugvallen op mijn expertise ha ha ha ;)