PDA

View Full Version : Svetlana Marshall?



JeffChefke
26 mei 2007, 18:08
Laatst hoorde ik van iemand dat zijn marshall 1987x een stuk beter ging klinken met Svetlana EL34 eindbuizen, maar ik dacht dat alle Marshalls tegenwoordig met Svetlana's uit de fabriek komen rollen?

Maar goed ik zat zelf ook te denken aan nieuwe buizen voor mijn 1987x, wat zou dan het beste zijn dat ik voor +/- €100,- totaal kan krijgen? NOS misschien, of zou dat weer stukken meer gaan kosten?

Chris Winsemius
27 mei 2007, 00:53
Veel moderne Marshalls van tegenwoordig zijn voorzien van buizen van TAD begreep ik van mijn leverancier.

Bij het "modden" van versterkers/etc. is eigenlijk de belangrijkste vraag: wat wil je bereiken? Zonder die vraag te stellen en/of duidelijk te maken is het moeilijk aan te geven wat goed is voor jou, icm. je gitaar, effekten en speakers.

Gibsonman
27 mei 2007, 08:32
Marshall's komen inderdaad met Svetlana's de fabriek uitrollen. TAD is geen fabrikant maar een handelsfirma! Zij maken dus geen buizen...........

Chris Winsemius
27 mei 2007, 11:31
Marshall's komen inderdaad met Svetlana's de fabriek uitrollen. TAD is geen fabrikant maar een handelsfirma! Zij maken dus geen buizen...........

Ik had het over "buizen van TAD", die TAD-EL34s komen van Svetlana, JJ of 'n chinese fabriek afhankelijk v/h type. Bij TAD worden die buizen getest n gematched, net als wat Ruby, Groove Tubes en Koch doen.

Franc
27 mei 2007, 13:01
Maar is het dan niet waarschijnlijker dat een fabrikant als Marshall zijn buizen direkt bij de bron inkoopt ipv een tussenpartij die alleen maar matched en zijn merkje plakt?

Ik bedoel, met alle respect voor TAD hoor, maar een hoop buizen inslaan en de beste eruit vissen kan Marshall zelf ook (en misschien beter), daar hebben ze TAD niet voor nodig toch?

Chris Winsemius
27 mei 2007, 13:28
Maar is het dan niet waarschijnlijker dat een fabrikant als Marshall zijn buizen direkt bij de bron inkoopt ipv een tussenpartij die alleen maar matched en zijn merkje plakt?

Ik bedoel, met alle respect voor TAD hoor, maar een hoop buizen inslaan en de beste eruit vissen kan Marshall zelf ook (en misschien beter), daar hebben ze TAD niet voor nodig toch?

Andreas van TAD vertelde dat en ik heb ook al elko's van TAD in nieuwe Marshalls gezien.

vinni
27 mei 2007, 14:09
Volgens mij heb je twee soorten Svet EL34's
De naam Svetlana is ooit verkocht.
Toch maken de originele makers geloof ik nopg steeds Svets EL34 maar dan met de Winged-C's toevoeging. Deze zijn de beste.

Vinni

Chris Winsemius
27 mei 2007, 14:24
Volgens mij heb je twee soorten Svet EL34's
De naam Svetlana is ooit verkocht.
Toch maken de originele makers geloof ik nopg steeds Svets EL34 maar dan met de Winged-C's toevoeging. Deze zijn de beste.

Vinni

Klopt, Newsensor (moederbedrijf van EH en Sovtek) heeft de rechten op de naam Svetlana voor de amerikaanse markt en hun "Svetlana" wordt in 1 van hu fabrieken gemaakt. De andere Svetlana wordt in 'n andere fabriek gemaakt.

1959SLP
27 mei 2007, 14:41
Wat zijn de verschillen tussen die Svetlana C-wing en TAD EL34`s op het gebied van sound en kwaliteit?

JeffChefke
27 mei 2007, 16:13
Wat zijn de verschillen tussen die Svetlana C-wing en TAD EL34`s op het gebied van sound en kwaliteit?

Iedereen bedankt voor de antwoorden en ja, daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.