PDA

View Full Version : cubase hulp



thekid
26 mei 2007, 17:00
hey gaste

enkele vragen

ik heb cubase geinstalleerd en zou nu graag iets doen maar het lukt niet helemaal zoals ik wil mss dat jullie kunnen helpen.

ik heb een audio track van wild horses nu wil ik deze gebruiken om op de achtergrond op te zetten en zelf mee te spelen .

maar voordat het eigenlijke wild horses begint word er eerst nog wat geimproviseerd en dergelijke, ongeveer half het liedje begint wild horses .

nu punt 1 . hoe kan ik dat improvistatie stukje weglaten.

dan als dat weg is moet die nieuwe track terug naar een audio bestand zodat ik het op cd kan zetten hoe moet ik dit doen.

en kan ik ook bijvoorbeeld de solo track van het liedje weg halen zodat ik alleen de backingtrack kan gebruiken zodat ik zelf solo kan spelen£?

alvast bedankt

marc_olly
26 mei 2007, 18:03
Het solostuk aan het begin weghalen is gewoon een kwestie van nauwkeurig knippen in je geimporteerde track. Je kunt dit doen in je projectwindow, maar nauwkeuriger gaat het in de audio-editor.

Het weghalen van de solo gaat niet of nauwelijks. Als de solo precies in het midden van het stereo beeld zit, zou je kunnen proberen om datgene wat er in het midden zit weg te filteren, maar dat haal je bijv. ook de snare weg.

Beter is het dan om even op zoek te gaan op i-net naar een backing track.
Google maar eens op de songnaam en backing track.

Succes !

thekid
26 mei 2007, 18:29
oke maar hoe zet ik alles dan terug om naar een bestand dat ik op een gewone cd speler kan afspelen

marc_olly
26 mei 2007, 18:34
als je de audio clip hebt geknipt op de juiste lengte, dan zet je de left- en right locators aan het begin en het einde van de clip. Vervolgens kies je voor file/bestand - export - audio mixdown.

Kies dan voor wav/mp2 en voor stereo interleaved, anders krijg je 2 outputbestanden, 1 voor links en 1 voor rechts.

Dan zou het moeten zijn !

Suc7!