PDA

View Full Version : de goedkoopste brian may gitaar



Great King Rat
12 januari 2003, 14:32
Hallo,

Wie heeft hét adres voor de goedkoopste brian may gitaar? Via Queenonline kan ie besteld worden voor zo'n 923 euro en de contactpersoon van Burns in NL is Wils Musik maar daarvan weet ik de prijs niet.

En een andere vraag: heeft iemand het NOTENSCHRIFT (Dus geen TAB's!!) van Bohemian Rhapsody (met name de solo voor het operagedeelte) en kan je dat e-mailen?

qwerty
12 januari 2003, 14:36
Bij musik produktiv is de Burns Brian May red special, of hoe dat ding ook mag heten, te krijgen voor onder de 800€, dacht 770€

ZIE http://www.musik-produktiv.de


:B :B :B :B

Great King Rat
12 januari 2003, 14:49
€799, dit is momenteel de goedkoopste. Iemand nog een lager bod?

Gearjunkie
12 januari 2003, 15:02
Ik heb ooit eens de prijs bij Wils opgevraagd, toen die gitaar er net was. Ik dacht in de achthonderd euro. Misschien is hij daar nu duurder.

Ik heb bohemian rhapsody compleet in notenschrift, maar niet digitaal. Ik kan het wel kopieren en opsturen als je wil.

Great King Rat
12 januari 2003, 15:18
Dat zou wel jofel zijn. Ik stuur je nu een prive bericht.

qwerty
12 januari 2003, 22:23
Overigens nog een tip; kijk eens op ebay.de ... daar liggen de prijzen een stuk lager dan hier.......


:B :B :B :B

Probe-guy
12 januari 2003, 23:25
ik heb die bladmuziek hier liggen origineel heb ik ook ergens van het internet vandaan kzou alleen niet weten waar ik zal is voor je zoeken

MAY
13 januari 2003, 11:53
Met koffer kost de gitaar 1040 Euro

Great King Rat
13 januari 2003, 12:41
Via Queenonline.com +/- 923 euro met koffer.

MAY
13 januari 2003, 13:38
Maarja, misschien komen daar nog verzendkosten ofzo bij.

Nocki
13 januari 2003, 14:02
beter even goed kijken of de red special wel helemaa is wat je zoekt.

ik ben er een half jaartje mee bezig geweest en heb er enkele beet gehad. maar de burns rs is per gitaar zo vershillend dat je beter een goede kunt kopen dan een die niet helemaal gelijk is.

hij is trouwns nog steeds niet helemaal precies nagemaakt.

kijk maar naarde tremelo. de gaten in de body (niet zichtbaar)
en er zijn nog wat kleine dingen zoals de inlay.

nocki

MAY
13 januari 2003, 22:16
De Guilt was ook niet hetzelfde. Bij de Guilt was zelfs de vorm niet hetzelfde. De Burns is wel shape-correct. Maar ze hebben opzettelijk bijv. de tremelo wat veranderd om de gitaar enigzins betaalbaar te houden.

Ic3gl0vE
13 januari 2003, 22:19
wat stom.. sommige mensen maakt het geen hol uit wat een gitaar kost, hadden ze net zo goed een replica kunnen maken

MAY
13 januari 2003, 23:07
??

Great King Rat
14 januari 2003, 11:06
Dat slaat nergens op. Als ik me niet sterk vergis, kostte de Guilt 15000 pond en alhoewel ik hem heel graag zou willen hebben, heb ik dat geld simpelweg niet......

Great King Rat
19 januari 2003, 13:58
Gearjunkie, wil je binnenkort Bo Rhap opsturen of moet ik het aan iemand anders vragen want ik zit er eigenlijk op te wachten. Ik heb je een privebericht met m'n adresgegevens gestuurd.

qwerty
19 januari 2003, 17:12
Sorry ik kan het niet laten: GuilD!!!
met een D dus... :smile:

:B :B :B :B

Gearjunkie
19 januari 2003, 17:22
Nee, dat privebericht heb ik nog niet ontvangen. Probeer het nog eens, ik heb al wel kopien gemaakt.

Great King Rat
26 januari 2003, 13:32
Ik heb zojuist weer een bericht naar je gestuurd, Gearjunkie.

Gearjunkie
26 januari 2003, 15:49
Die prive berichten werken dus blijkbaar niet. Mail direct naar J.Wellens@hetnet.nl Aub.

Great King Rat
26 januari 2003, 16:17
Gebeurd

MAY
26 januari 2003, 16:43
Sorry, GuilDDDDD...

tri-sonic
27 januari 2003, 20:48
Het hout van die burns vind ik ook niet exact hetzelfde als dat van brian may hoor. Kvin em er net zo slecht uitzien als die guild. Maarja de pickups zullen wel perfect zijn want op de orginele zitten burns tri-sonic's (ja, vandaar mijn naam).

Nocki
27 januari 2003, 21:32
De goedkoopste red special maak je zelf van een stuk hout uit de open haard ( niet wat je verbrand maar de openhaard zelf)
en je tremelo van een brei naald. zelf je brug maken en de markeringen in de hals maken van knoopen uit je moeders naaitrommeltje.
Nocki

Gearjunkie
27 januari 2003, 22:29
Alle gegevens om de gitaar te bouwen zijn op het net te vinden. Dus als je een beetje handig bent......

Brianmayrulezzz
28 januari 2003, 08:23
Er was trouwens pas nog een topic over, daar heb ik een paar goede sites neergezet, ook die helemaal beschrijft hoe je je eigen red special kan maken. Als iemand de instellingen van de elementen en faseschakelaars wil hebben, kan ik ze wel ff mailen.

Great King Rat
6 februari 2003, 14:25
Gearjunkie, ik heb Bo Rhap gisteren ontvangen. Bedankt.

Anavrin
20 maart 2003, 23:25
Op 2003-01-14 11:06, schreef Great King Rat:
Dat slaat nergens op. Als ik me niet sterk vergis, kostte de Guilt 15000 pond en alhoewel ik hem heel graag zou willen hebben, heb ik dat geld simpelweg niet......

15000 pond is wel heel veel he, dat betaal je nog maar amper voor een echte gitaar van Elvis. :razz:
De Guild kostte nl toentertijd ongeveer 2500 pond

ieme
9 juni 2003, 23:10
-Guild koste 2000 dollar, maar niet meer leverbaar
-RSguitars maken ook erg mooie copietjes, www.rsguitars.com 2500 dollar
-KZ's guitarworks maakt de ultieme replica www.kzguitarworks.com 4500 dollar

Anavrin
11 juni 2003, 15:23
De Guilt was ook niet hetzelfde. Bij de Guilt was zelfs de vorm niet hetzelfde. De Burns is wel shape-correct. Maar ze hebben opzettelijk bijv. de tremelo wat veranderd om de gitaar enigzins betaalbaar te houden.


Ik heb er een tijdje terug op gespeeld, en ik vond die stratachtige tremolo en brug helemaal niks. Ik was dan eigenlijk ook op zoek naar een gitaar met zo'n originele B May tremolo. Ik heb daarom Burns gemaild, en daar wisten ze me te vertellen dat er een custom versie (de betere serie van Burns) zou komen, en dat deze rond augustus/ september uit zou moeten komen, maar dat ze er verder nog niks over konden zeggen.
Oh ja, degene die me terug mailde heette Barry Gibson :lol: :lol: :lol:
Bij EMI in Eindhoven was ie incl koffer trouwens 1089 euro.

Brianmayrulezzz
12 juni 2003, 10:37
Om te beginnen weet ik hier in NL een winkel die zijn jubileum viert en op alles 30% korting geeft. Daar is de Burns ongeveer 750 euro. NIET VEEL DUS.
Ik zal nog wel ff kijken welke winkel dat is

Over die Guild van 15000 pond, nooit doen, ze zijn leuk maar dat was het ook wel. De kwaliteit schijnt minder te zijn en het is niet eens een goed lijkende replica. Voor die prijs kun je trouwens een Greg Freyer Brian May kopen. Dat zijn exacte replica's die Brian zelf ook gebruikt. En als je de burns geen goede kopie vindt, kun nog altijd wachten want er wordt binnenkort een betere replica, met onder andere het knife-edge tremolosysteem, uitgebracht.

En btw, ik snap niet dat er nog zoveel mensen tabs gebruiken. Nu via kazaa Guitarpro 4 downloaden en via www.mysongbook.com de nummers. Met guitarpro heb je tabs, notenschrift, kunt het beluisteren. En niet alleen gitaar is uitgeschreven, vaak ook percussie, zang, toetsen, meerdere gitaarpartijen enz....

Nog veel succes met het aanschaffen van je Burns!