PDA

View Full Version : Help! Gaat over LP Copie



psycrotic
26 mei 2007, 15:05
Hallo Medegitaristen,

Ik speel nu ongeveer 2 jaar gitaar en heb een half jaar les.
Ik heb tot nu toe altijd op een staag stratocaster gespeeld.
Maar dat ding is zo verrot als ik weet niet wat.
Trage reactie, constant ontstemmen (logisch voor €100,-).
Nu wil ik dus graag een les paul kopen (namaak) maar aangezien er zoveel merken zijn die Lp's namaken, wilde ik julie vragen of iemand wat tips heeft.
Ik heeb ongeveer €200- €250,-. Ben van plan om er wel de echte gibson humbuckers en grover stemmechanieken op te zetten (achteraf).

Thzn Psycrotic :noob:

Eko
26 mei 2007, 15:15
Er zijn heel wat kopieen te koop. De betere worden geleverd door Epiphone. Dat mag ook wel want die worden gebouwd door Gibson zelf. Reken voor een goede gebruikte 350-450 euries. Als dat niet kan zijn er merken als vintage en tal van andere die soms redelijke instrumenten hebben , maar soms ook hele slecht. Dat varieert zelfs per merk nog wel. Het zijn bijna allemaal Chinese instrumenten met een leuke naam.

Spitfire
26 mei 2007, 15:20
Trage reactie, constant ontstemmen (logisch voor €100,-).

Mag ik je vragen wat een trage reactie is? :dontgeti:

orreltak
26 mei 2007, 16:03
Mag ik je vragen wat een trage reactie is? :dontgeti:

een gitaar met ingebouwde delay,TSJUH :o

fred dons
26 mei 2007, 16:03
Er zijn heel wat kopieen te koop. De betere worden geleverd door Epiphone. Dat mag ook wel want die worden gebouwd door Gibson zelf. Reken voor een goede gebruikte 350-450 euries. Als dat niet kan zijn er merken als vintage en tal van andere die soms redelijke instrumenten hebben , maar soms ook hele slecht. Dat varieert zelfs per merk nog wel. Het zijn bijna allemaal Chinese instrumenten met een leuke naam.

Epi's worden tegenwoordig (op de elitist na) ook in China en Indonesia gemaakt en zij worden niet door Gibson gebouwd maar in licentie door o/a Samick (maakt het nog geen slechte gitaar maar ik wordt een beetje naar van al die advertenties die beginnen met Squier gebouwd door fender en Epi gemaakt door Gibson)

maar terug naar de vraag, 2e hands richwood lp's moeten wel in je budget zitten (ze worden geloof ik niet meer nieuw gemaakt) zoals met alle gitaren wel eerst even uitproberen, ook hier zaten mindere tussen

BamBuFan1
26 mei 2007, 16:53
Er zijn heel wat kopieen te koop. De betere worden geleverd door Epiphone. Dat mag ook wel want die worden gebouwd door Gibson zelf. Reken voor een goede gebruikte 350-450 euries. Als dat niet kan zijn er merken als vintage en tal van andere die soms redelijke instrumenten hebben , maar soms ook hele slecht. Dat varieert zelfs per merk nog wel. Het zijn bijna allemaal Chinese instrumenten met een leuke naam.

Ik dacht ook meteen aan Vintage. De LP kopie die ik van ze heb is niet 100% exact (body is wat dunner), maar wel mahonie met een gelijmde hals en spelen dat het dondert. En zeker tweedehands is zo'n LP wel voor onder de €200 te vinden. De SG-kopie van Vintage was trouwens ook errug leuk voor het geld.

psycrotic
26 mei 2007, 17:15
Zeer bedankt.
En met trage reactie bedoel ik dat als ik gewoon met mijn vinger HAMMER zonder aan te slaan mijn gitaar niet reageert. Ik moet hem eerst aanslaan. Terwijl dat bij mijn pa's fender niet zo is. Ik zal eens even kijken tussen de merken die jullie suggereren. Mag jammer genoeg mijn stagg niet verkopen (weet ik veel waarom, ouders :confused: ) anders had ik wel een epi gekocht. Zat te denken om misschien een epi lp 100 te kopen, maar daarvan schijnen de pickups nogal slecht te zijn.

jasper159
26 mei 2007, 17:17
Je kan beter even doorsparen!
Maar sowieso, van die stagg had je niet veel gekregen ;)

psycrotic
26 mei 2007, 17:18
Ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn kameraad wilde hem wel kopen voor €125,- :p . Is black metalllic en slagplaat parelmoer was meer waard zij hij. (bullshit, aangezien ik de gitaar voor €100,- heb gekocht :p)

AutoStatic
26 mei 2007, 17:44
Nou, meteen verkopen en niet tegen je ouders zeggen ;)

vox
26 mei 2007, 18:36
Epi's worden tegenwoordig (op de elitist na) ook in China en Indonesia gemaakt en zij worden niet door Gibson gebouwd maar in licentie door o/a Samick (maakt het nog geen slechte gitaar maar ik wordt een beetje naar van al die advertenties die beginnen met Squier gebouwd door fender en Epi gemaakt door Gibson)

maar terug naar de vraag, 2e hands richwood lp's moeten wel in je budget zitten (ze worden geloof ik niet meer nieuw gemaakt) zoals met alle gitaren wel eerst even uitproberen, ook hier zaten mindere tussen

epi's worden ook vervaardigd in Korea en China..

Ik vind epiphones mooie gitaren en voor mij goed genoeg, heb r nu 2 en vindt ze prima.. Tokai heb ik eens bespeelt had ik te leen en was ook een goede kopie of Richwood heeft ook leuke kopies (maar zeker niet beter dan epiphone en tokai)..

fred dons
26 mei 2007, 19:34
gibson is zijn productie aan het verplaatsen van korea naar oa china omdat korea te duur wordt, als het goed is wordt er nu niets meer in korea voor epi gemaakt

vox
26 mei 2007, 19:40
gibson is zijn productie aan het verplaatsen van korea naar oa china omdat korea te duur wordt, als het goed is wordt er nu niets meer in korea voor epi gemaakt

aha, de mijne komt uit 2005 dus het kan inmiddels zo zijn, inderdaad

Tupelo
26 mei 2007, 19:44
Gewoon ruilen met je pa zijn fender, merkt 'ie toch niet.

Yamhammer_71
26 mei 2007, 20:12
Epi LP Standard Plus! Is volgens mij wel wat duurder dan 200 euro....

vox
26 mei 2007, 23:59
de standard plus zijn toch de modellen met burst kleuren.. en de epiphone standard is ebony, cherry, white etc etc..???

Yamhammer_71
27 mei 2007, 00:05
de standard plus zijn toch de modellen met burst kleuren.. en de epiphone standard is ebony, cherry, white etc etc..???

Idd, volgens mij hebben de standaard plussen burst-kleuren ja.

DeiDRagonas
27 mei 2007, 11:45
Ik zou ook voor een Vintage gaan denk ik... Niet duur en als je ff zoekt heb je een prima gitaar voor weinig. Epi's zijn ook goed, maar ik vind de meeste Vintage gitaren toch beter. Beide zijn niet te vergelijken met een originele LP natuurlijk...

grt R.

psycrotic
27 mei 2007, 12:39
Thnx guys,

Is alleen wel moeilijk om een gitaar in drenthete vinden.
Buiten drenthe kan wel, maar dan moet ik te ver rijden om hem te proberen en dat willen mijn ouders niet :s. Zit zelf nu te denken aan een vintage maar lastig te krijgen (had mijn pa nu zijn Gibson "the paul" maar niet weg gedaan. En nee ik maak geen typefout, the paul geen les paul)
Een Keiper kent iemand dat? Daar valt wel wat makkelijker aan te komen, en hij klinkt ook wel aardig. Maar weet iemand wat de kwaliteit daarvan is? Doen of niet doen (was €250,- maar is in de aanbieding voor €150,- heb ik nog geld over vooor in iedergeval stemmechanieken van gibson).

Als iemand toevallig een link weet naar een gitaar in drenthe mag je ook posten :d

AutoStatic
27 mei 2007, 12:55
Geen Keiper nemen. Dat valt in het rijtje Stagg, Rock Axe en dat soort dingen. Het kost niks en is dan ook niks. Nergens in Drente een winkel die Richwood, Vintage, Epiphone o.i.d. verkoopt?

psycrotic
27 mei 2007, 12:59
Niet echt. Niet wat ik online kan vinden dan hè. OK, geen keiper dus. Dat word dan weg gestreept.

AriaProII
27 mei 2007, 14:03
ALS je er een kan vinden, raad ik de Aria Pro II copieen aan (nee, dit is geen spam). Ik kon in de winkel mijn aria naast Epi's spelen, en de Aria maakte gehakt van hen.

psycrotic
27 mei 2007, 18:48
Die Aria Pro II ziet er niet echt les paul achtig uit :hippie:
Trouwens omgeving groningen (stad) en omgeving drachten (het dorp) is ook goed. Groningen is dichtbij en drachten werkt m'n pa.

BTW kent iemand J&D brothers?
Het schijnt dat die ongeveer gelijk zijn aan epi's (weet ik niet dus vraag ik het ff)
Die J&D's zijn namelijk stuk goedkoper. Rond de €200,-

vox
27 mei 2007, 19:11
Idd, volgens mij hebben de standaard plussen burst-kleuren ja.

oke dan..
;)

AriaProII
27 mei 2007, 19:24
Die Aria Pro II ziet er niet echt les paul achtig uit

nou....

mijn eigen:
http://i142.photobucket.com/albums/r103/Triad_01/IMGP0603R.jpg

een andere:
http://i142.photobucket.com/albums/r103/Triad_01/f1c4_3.jpg
http://i142.photobucket.com/albums/r103/Triad_01/f578_3.jpg

Ziet er toch redelijk LesPaul-getrouw uit, nietwaar?

vox
27 mei 2007, 19:35
inderdaad... maar ik heb ook ooit eens een aria pro II gezien en die leek wel wat maar niet helemaal..

maar dit is een mooi ding man..

psycrotic
28 mei 2007, 11:12
Nice, zal toch ff wat beter zoeken.
Die 2e waar komt dat plaatje vandaan? (niet toevallig van m.pllaats? zou wel chill zijn :p)

Eko
28 mei 2007, 11:20
Voor degene die in Drenthe willen blijven, probeer soundhouse in Hoogeveen maar eens. Mooie collectie Gibson en Heritage. Grote collectie met alternatieven en vriendelijke mensen. Check the site maar eens.

schwalbe
28 mei 2007, 14:47
Bij de groovefactory in Drachten verkopen ze Vintage: www.groovefactory.nl

kassie
28 mei 2007, 15:27
in drenthe heb je ook nog gillster music in nieuw amsterdam. die verkoopt ook richwood en epiphone. ook goeie service daar en de gitaren netjes afgesteld, alleen wel een stelletje blaaskaken daar maargoed... epiphone is van iets betere kwaliteit dan richwood. dan heb ik het over het fretwerk en de tuners. sowieso kun je er naar verloop van tijd nog andere pu's in doen en de electronica upgraden, andere pots enzo.

en gewone epi standards kunnen ook een burst hebben hoor. daar heb ik er een van. de plus versie heeft alleen een mooiere tiger stripe. van AAA kwaliteit ofzo. Maar het verschilt sowieso ook per instrument. Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik m'n epiphone gekocht heb. alhoewel een gibson in de toekomst er ook nog wel in zit :rockon:

heavy-metal-thunder
28 mei 2007, 21:11
Zeer bedankt.
En met trage reactie bedoel ik dat als ik gewoon met mijn vinger HAMMER zonder aan te slaan mijn gitaar niet reageert. Ik moet hem eerst aanslaan. Terwijl dat bij mijn pa's fender niet zo is. Ik zal eens even kijken tussen de merken die jullie suggereren. Mag jammer genoeg mijn stagg niet verkopen (weet ik veel waarom, ouders :confused: ) anders had ik wel een epi gekocht. Zat te denken om misschien een epi lp 100 te kopen, maar daarvan schijnen de pickups nogal slecht te zijn.

laat je pa een paar weken op de Stagg spelen, dan krijg je gegarandeerd een goeie les paul!

Jayjay
28 mei 2007, 21:27
nou....

mijn eigen:


een andere

Ziet er toch redelijk LesPaul-getrouw uit, nietwaar?

Klopt zeker weten zien die er Les Paul uit...alleen die worden niet meer gemaakt door Aria..die ze nu hebben zien er inderdaad nietnhelamaal meer uit als een les Paul. deze hebben een iets andere body en de ouderwetse Aria Headstok uit de Matsumoko tijd. De serie heet nu ook PE inplaats van LP

vox
28 mei 2007, 22:25
Klopt zeker weten zien die er Les Paul uit...alleen die worden niet meer gemaakt door Aria..die ze nu hebben zien er inderdaad nietnhelamaal meer uit als een les Paul. deze hebben een iets andere body en de ouderwetse Aria Headstok uit de Matsumoko tijd. De serie heet nu ook PE inplaats van LP

die moet ik dan gezien hebben... net als richwood en ibanez (destijds) een law suit???

AriaProII
29 mei 2007, 08:58
Klopt zeker weten zien die er Les Paul uit...alleen die worden niet meer gemaakt door Aria..die ze nu hebben zien er inderdaad nietnhelamaal meer uit als een les Paul. deze hebben een iets andere body en de ouderwetse Aria Headstok uit de Matsumoko tijd. De serie heet nu ook PE inplaats van LP

klopt. Er is idd een lawsuit geweest, waarna Aria de vorm heeft moeten veranderen,
van dit:
http://i142.photobucket.com/albums/r103/Triad_01/f1c4_3.jpg
naar dit:
http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_gold/oosugakki/itempic/aria-peinspire.jpg?_ex=200x200&s=0&r=1

Ik heb naast de mijne maar 1 keer een Aria lawsuit LesPaul in nederland gezien, in een of ander klein zaakje in Delft (jammer dat ik die niet gekocht heb; hij is nu weg.) Ik zie ze ook nooit op Marktplaats.

vox
30 mei 2007, 21:16
vind de "nieuwe" aria pro II ook wel wat hebben maar meer als op zichzelf staande gitaar en niet echt vergelijkbaar (qau uiterlijk, voor de feel en sound zal het wel dichtbij komen "massief, humbucker misschien qua vorm)