PDA

View Full Version : Frequenties?



The Mess
26 mei 2007, 12:34
Hier het zoveelste topic over draadloze systemen.
Ik zou er graag eentje willen kopen, maar ik snap niet helemaal welke nu wel of niet verschillende frequenties hebben.

Ik vind een systeem met alleen een zender
(http://www.thomann.de/thoiw7_akg_wms40_pro_single_gb_set_eu62_prodinfo.h tml ) bijvoorbeeld heel mooi, maar kun je hierbij frequenties schakelen?

Of doet ie dat vanzelf, en wat is het voor- nadeel van zo'n set?

MizZoo
26 mei 2007, 13:00
"One fixed frequency (802,525 MHz)"

drap
27 mei 2007, 00:36
Ik heb toevallig laatst nog iemand over zo'n draadloos systeem horen spelen en dat klonk echt vre-se-lijk slecht, niet te zuinig. Nou had ie al zo'n multifunctionele krasbak van Boss (sorry voor de liefhebbers, ik vind het drie keer niks), maar het signaal werd ook nog eens extra dun door de tonesuck van die zender. Als je al een beetje een redelijk signaal wil krijgen dmv een draadloos systeem moet je ook echt diep in de buidel tasten denk ik. Ik prefereer in ieder geval gewoon kabel. Je bent in ieder geval gewaarschuwd bij deze :D

Jayjay
27 mei 2007, 12:54
"One fixed frequency (802,525 MHz)"

Het probleem met een zender is dat ze een audio signaal digitaal omzetten,verzenden naar je ontvanger en dan van digitaal weer naar audio ombouwen. Er zijn zeker goede systemen maar die zijn duur.Veel mensen vinden AKG,Samson waardeloos. Tis ook maar wat je speelt..speel je nu metall zal je wat verlies aan zuiverheid van je akoustische klank niet zo erg vinden tegenover een bluesgitarist.
Zelf heb ik een samson en die ligt in de hoek.Wel heb veel goeds hehoord van Nady systemen.Sure schijnt ook goede te hebben.

Probeer ze gewoon eens uit. Frequenties zijn op zich ook belangrijk wanneer je met meerdere mensen in een draadloos speelt.Zorg dan dat je niet dezelfde hebt!

The Mess
27 mei 2007, 21:47
Het mooie aan zo'n zender is natuurlijk dat ie zo klein is.
Onze bassist heeft een Sennheiser Freeport Instrument, en dat vind ik wel een mooi ding.
Ik zou alleen bang zijn dat de zender kapot gaat als ik zou gaan crowdsurfen (podiumbeest :D), ongegrond?

Veder nog ervaringen met zo'n Freeport-set?

artnaz
28 mei 2007, 12:23
Wat is er mis met AKG? Het gelinkte model is toevallig een instapmodel, maar AKG maakt naar mijn weten zeer kwalitatieve spullen.

Ik wilde eerst ook draadloos gaan, maar het is slechts een klein voordeel waar je - naar mijn idee - in verhouding veel te veel geld voor moet betalen. En snoeren zijn altijd beter...:D

Saf
28 mei 2007, 15:50
ik heb de airline zender van samsung. Eentje van de laatste serie die gebruikt dezelfde hoog frequentie als de sennheiser. die oudere storen nog al eens omdat ze de veel meer gebruikte lagere frequenties gebruikten.

Ik heb ook de zender in de plug zitten omdat ik perse geen beltpack wilde. Hij bevalt me prima heb er nu zo'n 75 tot 100 optredens mee gedaan. een nooit last gehad van storingen etc. de banjo en accordionist in mijn band gebruiken ook een samsung airline (is wel ficked frequencie dus even goed opleggen dat je neit dezelfde koop zijn er in erg veel verschillende frequenties.) onze violist gaat er ook eentje kopen.

De gitarist van ons heeft een tweedehands sennheiser o pte kop weten te tikken maar die wel met beltpack. vind de zender in de plug persoonlijk fijner helemaal geen kabeltjes meer aan je gitaar en die pack aan je broekriem of je gitaarband tapen.

Meer bewegings vrijheid is onmogelij ken ja ook crowdsurfen gaat goed met zo'n airline ding. (heeft onze violist laatst uitgeprobeerd)

sef

The Mess
28 mei 2007, 18:36
ik heb de airline zender van samsung. Eentje van de laatste serie die gebruikt dezelfde hoog frequentie als de sennheiser. die oudere storen nog al eens omdat ze de veel meer gebruikte lagere frequenties gebruikten.

Ik heb ook de zender in de plug zitten omdat ik perse geen beltpack wilde. Hij bevalt me prima heb er nu zo'n 75 tot 100 optredens mee gedaan. een nooit last gehad van storingen etc. de banjo en accordionist in mijn band gebruiken ook een samsung airline (is wel ficked frequencie dus even goed opleggen dat je neit dezelfde koop zijn er in erg veel verschillende frequenties.) onze violist gaat er ook eentje kopen.

De gitarist van ons heeft een tweedehands sennheiser o pte kop weten te tikken maar die wel met beltpack. vind de zender in de plug persoonlijk fijner helemaal geen kabeltjes meer aan je gitaar en die pack aan je broekriem of je gitaarband tapen.

Meer bewegings vrijheid is onmogelij ken ja ook crowdsurfen gaat goed met zo'n airline ding. (heeft onze violist laatst uitgeprobeerd)

sef

Wahaha, lijkt me een leuk zicht, een violist die crowdsurft xD
Ik heb het ook wel eens gedaan met zo'n plug (geleend), maar ik vraag me af of er geen problemen zijn met een fixed frequency?

Geeft 1 frequentie snel problemen, of heb je daar amper last van?
(Het lijkt me vervelend als je storingen krijgt op een festival, maar ik weet niet hoe snel je daar last van krijgt...?)

Speeddemon
28 mei 2007, 18:59
Wel heb veel goeds hehoord van Nady systemen.!
Ik heb nog steeds een Nady 442 True Diversity zender, VHF(!) en die doet 't prima. Ik wilde laatst es checken om de kabel van de beltpack te vervangen voor een beter type. Zo maar, niet omdat ik de klank beroerd vond, maar misschien inkorten e.d. Bleek daar dus gewoon Mogami kabel aan te zitten. :dance: 't is geen Van den Hul, maar 't is ook geen cheap-ass Hosa. 8-)

Die doe ik voorlopig nog niet weg en al speel ik normaal met Monster Rock kabels; op een beetje podium is de bewegingsvrijheid, niet bang te hoeven zijn te struikelen over je eigen kabel en 't gemak meer waard dan dat beetje (minder dan 5% waarschijnlijk) 'tone-winst'.
En op de meeste amps zit een treble knop. :dance:

Saf
28 mei 2007, 21:25
Wij hebben zo'n 100 keer gespeeld of iets meer denk ik, we bestaan nu zo'n 2 jaar ik heb er nog nooit problemen mee gehad. En hebben toch op redelijk wat festivalletjes gestaan. Ik weet dan de banjo speler een keer een microfoo ngeluid doorkreeg (met vlagen) op een kermis hebben we zijn banjo open gedraait en vage shit erop gaan rammen (krijgt die man dan met z'n draadloze microfoon ook binnen in zijn kraam) en na 10 minuten geen microfoon geluid meer.

Je kunt het natuurlijk altijd een keertje tegenkomen voor dat geval heb ik altijd een 15 meter kabel bij. Als ik dan de enige in de band ben met kabel komt hij evengoed niet i nde knoop en kan ik toch op neer rennen en gek doen etc.

In theorie kun je met een fixed frequentie inderdaad mee maken dat het stoort. ik heb het alleen nog neit meegemaakt. Die gitarist van ons met zijn sennheiser heeft ook nog nooit een andere frequentie inhoeven te stellen.

En crowd surfen is misschien niet 100% correct het was meer bij mensen op de neck door het publiek gaan om op zo'n p.a. torentje in het midden van het festival terein te gaan om er op te klimmen.
Stel je nu geen pinkpop terrein en pa toren voor zo bekend zijn we nu ook weer neit, ik denk zelf dat hier op het forum nog nooit iemand van ons gehoord heeft.

Jayjay
28 mei 2007, 21:36
Wat is er mis met AKG? Het gelinkte model is toevallig een instapmodel, maar AKG maakt naar mijn weten zeer kwalitatieve spullen.

Ik wilde eerst ook draadloos gaan, maar het is slechts een klein voordeel waar je - naar mijn idee - in verhouding veel te veel geld voor moet betalen. En snoeren zijn altijd beter...:D

Niks...Akg maakt best goed spul! Maar niet de afgebeelde guitarBug...

Jayjay
28 mei 2007, 21:42
al speel ik normaal met Monster Rock kabels; op een beetje podium is de bewegingsvrijheid, niet bang te hoeven zijn te struikelen over je eigen kabel en 't gemak meer waard dan dat beetje (minder dan 5% waarschijnlijk) 'tone-winst'.
En op de meeste amps zit een treble knop. :dance:[/QUOTE]

Het probleem wat ik met mijn Gert en SAMSON setje had was niet op te lossen met de treble knop.het gaf een licht overdrive geluid aan mijn clean..hoe ver ik alle schroefjes en knopjes terug ook terug schroefde...

Helaas ..want niks zo leuk als rondrennen en door het publiek struinen. Als ik ooit een Nady setje voor niet te veel geld tegen kom kop ik er een.
begrijp me niet verkeerd.ik ben dus niet tegen draadloos..maar iets goeds kopen loont ook met draadloos systemen de moeite :-)

Saf
28 mei 2007, 22:12
Had je die oude samsung serie of die nieuwe die is er sinds vorig jaar ofzo. die is echt stukken beter. Ik heb weinig last an geluid/tone vermindering speel meestal over een musicmaster bas en die heeft een strat single coil en die gaat een fender bassman 135 in. Maar ook met al mijn andere bassen klinkt het geweldig en dat gaat van single coil, tot humbuckers combinatie, semie hollow, solid bla bla. alles blijft overeind. Kun je volgens mij de meest waardeloze bas in een bassmna 135 pluggen en klinkt die nog vet maar oke.

Ligt heel erg aan je spullen en ik denk vooral aan je versterker. Moet zeggen dat i kgeen verschil hoor tussen mij nsamsung of de sennheiser van onze gitarist. Nu ben ik niet zo'n geluids purist maar meer het type van bas om plug erin en raggen maar. Maar krijg vaker complimenten over mijn basgeluid dus dan zal dat wel goed zijn.

Op die samsungs zit ook een DI aansluiting achterop en die werkt ook erg goed, gebruiken we nagenoeg altijd bij de banjo, speel zelf liever met de di op de line out van mijn top anders krijg ik nog neit mijn bassman sound terug via de pa en had i kbeter een behringer oefenampje kunnen kopen.

Speeddemon
29 mei 2007, 02:12
al speel ik normaal met Monster Rock kabels; op een beetje podium is de bewegingsvrijheid, niet bang te hoeven zijn te struikelen over je eigen kabel en 't gemak meer waard dan dat beetje (minder dan 5% waarschijnlijk) 'tone-winst'.
En op de meeste amps zit een treble knop. :dance:


Het probleem wat ik met mijn Gert en SAMSON setje had was niet op te lossen met de treble knop.het gaf een licht overdrive geluid aan mijn clean..hoe ver ik alle schroefjes en knopjes terug ook terug schroefde...

Helaas ..want niks zo leuk als rondrennen en door het publiek struinen. Als ik ooit een Nady setje voor niet te veel geld tegen kom kop ik er een.
begrijp me niet verkeerd.ik ben dus niet tegen draadloos..maar iets goeds kopen loont ook met draadloos systemen de moeite :-)
Dat Nady setje kostte een kleine 10 jaar geleden tegen de 900-1000 gulden, dus je zou nu naar sets van 400-450 euro moeten kijken voor vergelijkbare kwaliteit.
Gek genoeg schommelen prijzen bij dit soort producten ook nauwelijks. Mijn Boss GT-3 kostte in 1998 900-1000 gulden, en nu heb je voor 400-440 euro de Boss GT-8.