PDA

View Full Version : Welke amps zijn gevoiced als Orange?



imlikeajungle
26 mei 2007, 09:58
Puur uit interesse, maar welke amps zijn gevoiced in de trend van ouwe Oranges?

Ik heb een Retro50 van Orange, maar stiekem geil ik nog steeds op een ouwe Overdrive of een OTR. Buiten Matamp ken ik verder trouwens geen amps die diezelfde typische overdrive hebben...

Pedalen die de Orange sound benaderen mogen trouwens ook vermeld worden :dontgeti:

E-J
26 mei 2007, 11:34
Ik dacht dat Marshalls erg sterk op Oranges lijken (of is het andersom?) maar dat Orange versterkers over het algemeen iets verschillen in 'het hoog'. Ook klinkt een Marshall op vol volume erg 'airy' en een Orange wat minder... ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :D

the sure thing
26 mei 2007, 11:35
Haha! Ik was ook jaren op zoek naar de "voice" van Orangeversterkers. In het clean komt een VOXAC30 nog het meest in de buurt (de engelse, niet de Aziatische meuk) en in het overdrive gebied heb ik nooit iets kunnen vinden wat op Orange lijkt.

imlikeajungle
26 mei 2007, 14:22
Ik dacht dat Marshalls erg sterk op Oranges lijken (of is het andersom?) maar dat Orange versterkers over het algemeen iets verschillen in 'het hoog'. Ook klinkt een Marshall op vol volume erg 'airy' en een Orange wat minder... ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :D

Een Orange op OD is toch iets héél anders dan eender welke Marshall die ik al heb gehoord...

Chris Winsemius
26 mei 2007, 14:40
De voicing / het circuit van die oude Oranges is behoorlijk uniek door het type toonregeling, type fasedraaier en de gebruikte trafo's. Om eerlijk te zijn kan ik me even niet 'n andere amp bedenken met dezelfde klank of het zelfde circuit.

the sure thing
26 mei 2007, 15:27
+1.... Waarom zoek je een versterker ZOALS een Orange, en waarom niet gewoon een Orange kopen?

DaveItUp
26 mei 2007, 15:51
Je hebt nog electric amps, die de voormalige matamp usa dealer is.

Matamp is overigens echter dan wat Orange nu is. De eerste orange's waren matamps...

Eko
26 mei 2007, 15:55
The sure thing,
The Orange versterkers zoals ze nu gebouwd worden lijken niet echt op de oude uit vervlogen dagen. Ze dragen wel de naam.

imlikeajungle
26 mei 2007, 16:38
Effe goed lezen jongens, ik HEB een Orange...
Retro50 Custom Shop, heel zeker een vétte bak, en klinkt zoals een goeie ouwe zou moeten klinken? Iig erg gelijkend op een OTR.

Ik check het maar uit interesse... (en het feit dat die Custom Shop véél knaken heeft gekost)

EDIT: die Electric's zijn 'prijzig' :seriousf:

the sure thing
26 mei 2007, 18:33
FNS tube in Renkum is dinds kort dealer van Matamps...