PDA

View Full Version : Gibson Les Paul



Kris Haex
26 mei 2007, 01:42
Ik ben van plan een Gibson Les Paul Standard te kopen, nu heb ik al een Gibson Les Paul BFG en die heeft een 50's rounded neck. De Gibson Les Paul Standard is verkrijgbaar met 50's rounded neck of 60's neck. Liggen de snaren op zo'n 60's rounded neck ook dichter bij elkaar dan bij een 50's rounded neck of slaat het alleen maar op de dikte van de hals? Nu een 50's rounded neck speelt voor mij ook echt goed en ik heb best grote handen. Ik speel Voornamelijk Hard rock-Heavy-speed metal, maar daarnaast nog wel vanalles. Wat denken jullie, 50's rounded neck of 60?

Dirkdewaard
26 mei 2007, 09:08
Ik zou ze toch altijd proberen. De ene 50 rounded neck is de andere niet. Ik vind het trouwens geen probleem om beide te hebben, maar richting de 60 is mijn fav. Succes

Nocki
26 mei 2007, 09:12
Hoi,

Zelf heb ik heel bewust gekozen voor een 50's neck. was er ook echt naar opo zoek. ik hou van die clubby feel en het speelt voor mij persoonlijk gewoon lekker, accuraat en expresief. maar idd even een aanal gibsons proberen want ze lijken nooit op elkaar. ze zijn allemaal anders. maar mijn eigen voor keur is dus dvoor de 50's neck

Agent_Smith
26 mei 2007, 11:19
Het gaat alleen om de dikte van de hals en heeft idd niets te maken met de onderlinge snaarafstanden.
Ik heb ze ook beiden en heb geen probleem met overschakelen van het ene naar het andere profiel, maar mijn voorkeur ligt er eigenlijk tussenin.

Debaser
26 mei 2007, 11:22
staat er ergens meer info over typen necks

DeiDRagonas
26 mei 2007, 13:36
Ik heb een 50's neck, bevalt prima. Ik vond de 60's ook niet slecht maar deze vond ik iets meer relaxed spelen. Het gaat idd alleen om een verschil in dikte... Probeer beide eens. Zo heel veel verschil zit er nu ook weer niet tussen namelijk. Ik denk dat je t met beide profielen perfect kan doen.

grt Roy

vulvasonic
26 mei 2007, 15:39
De feel van zo'n hals is een kwestie van smaak. Maar los van de feel zijn er ook een aantal algemene kenmerken die je in overweging kunt nemen bij je besluit.


Niet iedereen deelt die mening, maar ik (en velen met mij) denken dat de dikte van de hals een zekere bijdrage levert aan de klank van de gitaar. Een dikkere hals zou tevens een voller en sustain-rijker geluid produceren. Bovendien geeft een dikkere hals mij net iets meer vertrouwen in de stabiliteit en 'breekbaarheid' van een Gibson.

orreltak
26 mei 2007, 16:58
staat er ergens meer info over typen necks

www.warmoth.com/ >guitars >necks.