PDA

View Full Version : Draadloos



Brammibal
26 mei 2007, 00:20
Yo mensen,
Ik speel in een hardcore/punkband en ik wil graag draadloos gaan spelen zodat ik meer bewegingsvrijheid op het podium en van het podium af heb.
Ik heb niet zoveel geld, welke setjes raden jullie aan en hoe groot is het toneverlies? Wat zijn jullie ervaringen?

grayfink
26 mei 2007, 00:34
Ja maar, maar... punk is fuck the establishment enzo, liefst met een gammele gitaar, gammele kralende kabel en een gammele amp, en dan wil jij superdeluxe draadloos gaan spelen:eek:

Nou ja, kan mij het ook schelen, ik ga naar bed. Bij Thomann.de of feedback.nl hebben ze aardige setjes vanaf 100 euro of zo. Zijn wel vrij goed.

Veekeren
26 mei 2007, 00:41
Wil je een beetje iets fatsoenlijks ga je al snel richting de 450 euro voor een Sennheiser setje :S

Maar je hebt er ook wel van rond de 100 hoor... Alleen, tsja, you get what you pay for.

Saf
26 mei 2007, 08:56
Ik heb zelf een setje van samsung,(airline series dacht ik) die nieuwere versies zijn echt goed, en je hebt geen beltpack meer maar je plug is tevens de zender. Ik weet niet meer precies wat i kdaarvoor betaald heb 250 /300 ofzo

Ik speel in een ierse folkband en wij bewegen ook nogal al wat op het podium voor de draadloze periode dus altijd kabel knopen in het midden van het podium. Onze gitarist heeft een sennheiser setje tweedehands op de kop getikt. De banjospeler, de accordionist en ikke dus spelen over ee nsamsung airline setje. De violist gaat naar alle waarschijnlijkheid ook een samsung setje halen.

Als je die met meerdere mensen gaat halen binnen je band moet je wel goed opletten dat je niet dezelfde frequentie koopt. Het nadeel van deze samsung setje tegenover sennheiser is dat je de frequentie niet kunt instellen. Dus kan het voorkomen dat als er in de buurt iemand dezelfde frequentie gebruikt als jouw, jouw signaal stoort. Heb het afgelopen anderhalf jaar zo'n 50 optredens ofzo gedaan met dit setje en nog nooit last van storingen gehad.

Goedkopere setjes werken vaan met lagere frequentie en die worden wat meer gebruiken door allerlei andere apparaten en storen dus theoretisch gezie nvaker dan de zenders die met hogere frequenties werken (sennheiser/samsung) Heb hier zelf geen ervaring mee maar dit is wat mij verteld werd.

Franc
26 mei 2007, 09:11
Ik heb een systeem van Rexer en dat bevalt prima.
Destijds ook 2ehands op Marktplaats gekocht. Doe maar eens een search op "Rexer" er staan er nu een paar op. 100 euro en minder.

Yamhammer_71
26 mei 2007, 09:14
Draadloos is wel stoer!

Je moet wel goed gehoor hebben, duidelijk frequenties kunnen horen en plekken opzoeken waar de gitaar het lekkerst klinkt, alla Carlos Santana.
En liefst goede versterker/gitaar/effecten.

almarvk
26 mei 2007, 10:25
Dit gaat naar Diverse

En hier is al heel veel over geschreven.

jorrit
26 mei 2007, 14:08
Draadloos is wel stoer!

Je moet wel goed gehoor hebben, duidelijk frequenties kunnen horen en plekken opzoeken waar de gitaar het lekkerst klinkt, alla Carlos Santana.
En liefst goede versterker/gitaar/effecten.

goed gehoor heb je altijd nodig, maakt niets uit of je nou draadloos speelt of niet, ook de rest van je post heeft niets te maken met draadloos.. maar fijn dat het stoer is :D

speel zelf ook draadloos, sennheiser freeport, ik zou denk ik eerder een samson airline kopen, freeport is prima zeker voor het geld maar door mijn spel (hard, zit in metalcore band) overstuurt dat ding te vaak, clean kan wel maar moet ik een stuk rustiger spelen..

Brammibal
26 mei 2007, 14:09
bammibal je hebt pm.
NIET WAAR!

vulvasonic
26 mei 2007, 14:46
Hoe zit het eigenlijk met dat verschil in geluid wat kan optreden als je overgaat op draadloos?


Ik sta met De Zingende Fresia's regelmatig op grote podia (feesttenten enzo) en tot nu toe speel ik altijd gewoon met een lang snoer. Maar omdat ik zoveel beweeg kom ik regelmatig in de problemen. En ik kan gewoon niet alles doen wat ik zou willen doen.
Nu HEBBEN we wel een draadloos systeempje liggen. Een goed systeempje naar het schijnt. Maar ik ben altijd bang dat het ten koste gaat van het geluid. Aan de andere kant, ik heb het gehad met die kutsnoeren.

Moet ik bang zijn voor het verschil, of is het verschil te verwaarlozen?

Vanavond sta ik weer in een feesttent. Zal ik het proberen?

FruscianteFan
26 mei 2007, 14:52
heb je geen soundcheck of andere gelegenheid om het gewoon even uit te proberen?

jorrit
26 mei 2007, 14:56
ik moest iets meer bas in mn geluid bijdraaien, hoog werd ook iets minder maar dat kwam mij peroonlijk wel uit. Je geluid wordt iets minder 3d maar met een volle band valt dat amper op. ik vond iig de voordelen zwaarder tellen tegen de nadelen.

grayfink
26 mei 2007, 14:56
Gewoon proberen, als de geluidsman, jezelf of iemand anders het slechter vind klinken, is een gewone kabel toch binnen 2876 milliseconden weer ingeplugd?
Trouwens, aangenomen dat je een soundcheck doet, loop je al spelend naar achter in de zaal, dat kun je het zelf horen!

almarvk
26 mei 2007, 16:33
Idd, one way to find out.