PDA

View Full Version : Body namaken?



Reb
25 mei 2007, 20:30
Ik bespeel met veel plezier mijn Musicman Sub1. Wat ik alleen jammer vind is de finish. Nu spookt er al een tijdje de gedachten rond om de gitaar opnieuw te laten spuiten. Maar dat vind ten eerste zonde en ten tweede vind ik het een risico.

Nu kwam bij mij de vraag op of het te doen is een body na te maken? Dus zonder tekeningen op schaal (volgens mij zijn die echt totaal niet te krijgen voor een sub1 gitaar) maar gewoon puur de body kopieëren zonder de orginele body te beschadigen?

Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Hoe heb jij dat dan gedaan?

G.G.
25 mei 2007, 21:07
Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Hoe heb jij dat dan gedaan?

Demonteren, overtrekken op papier, alle maten opmeten en in de tekening aanbrengen op een 1:1 schaal en dan van mdf mallen maken. Daarna je plak hout met die mallen uitfresen, schuren, lakken en klaar.....

Klinkt heel simpel zoals ik het nu zeg, en dat is het eigenlijik ook. De beste "bouwbeschrijving" heb je al in huis, dat is het origineel.

Reb
25 mei 2007, 21:27
Demonteren, overtrekken op papier, alle maten opmeten en in de tekening aanbrengen op een 1:1 schaal en dan van mdf mallen maken. Daarna je plak hout met die mallen uitfresen, schuren, lakken en klaar.....

Klinkt heel simpel zoals ik het nu zeg, en dat is het eigenlijik ook. De beste "bouwbeschrijving" heb je al in huis, dat is het origineel.

Dank je voor het antwoord G.G. :) Maar in hoeverre kan je een body origineel aan het de echte krijgen? Er blijven altijd vragen als: Hoeveel mm is de lak dik? En welke vrees gebruik je om de zelfde rand te krijgen als het origineel? ;)

G.G.
25 mei 2007, 21:46
Dank je voor het antwoord G.G. :) Maar in hoeverre kan je een body origineel aan het de echte krijgen? Er blijven altijd vragen als: Hoeveel mm is de lak dik? En welke vrees gebruik je om de zelfde rand te krijgen als het origineel? ;)

Lak: hoe dunner hoe beter voor het geluid, die afmetingen zijn te verwaarlosen.

Freesje voor de rand: Ff passen bij de speciaalzaak.

Reb
26 mei 2007, 13:02
Dank je voor de informatie. Wordt denk ik een zomervakantie project! :)