PDA

View Full Version : Nog een aankoopadvies/meedenken gevraagd



Dirk_Hendrik
25 mei 2007, 20:26
Van de mod notabene maar ik doe het toch.

Ik begin te merken dat met m'n huidige bandje M'n oude vertrouwde Rivera Rake top met 2*12 eronder knap onpraktisch wordt. Afgelopen Koninginnedag stond ik in hartje Haarlem te spelen en om die setup daar te krijgen moest er het 1 en ander aan verkeersregels worden overtreden. Gelukkige gedeeld met de drummer :D

Daarom ben ik op zoek naar een vooral compacte combo (lees ook: Steekkarretje) met een niet te groot gewicht (geen buizen dus en buis in de preamp doe ik niet aan (zie verder, tubeking). Vereiste is een dito geluidsniveau van het clean, vervorming zal me absoluut worst wezen. Met een Ibanez Supertubescreamer en een Fat Cat red ik dat prima en anders pak ik er wel een Tubeking bij.

Tot dusver zit ik te denken aan:
- Een Sesionette 75. Tweedehands dus. Die dingen blijven een oude liefde.
- Een tech 21 Trademark. Weet nog niet welke.
- Een Roland Cube, wss een Cube 60.

Maar,
Ik sta open voor suggesties. Alsjullieblieft, shoot.

tillens
25 mei 2007, 20:42
Ook al is tie buizen, klein orange topje? of zie SIg???? ;)

Mitch
25 mei 2007, 20:45
Voor no nonsense "don't break your back" solid state met een behoorlijke sound heb je zelf al twee erg goede mogelijkheden genoemd: Tech21 Trademark en de grotere Cube serie.

Semi OT: wat bedoel je met het feit dat je huidige setup lastig is binnende band, praktisch gezien ? Hebben weinig mensen eigen vervoer ? Of wil je zonder problemen met je amp over het zebrapad kunnen lopen :D

Tristan
25 mei 2007, 20:58
Die oude Dean Markley solid states zijn op zich best okee, een beetje in de lijn van de amps die je nu noemt, die zou je ook nog kunnen checken...

G.G.
25 mei 2007, 21:12
Fender deluxe 112, lekker compact, solidstate, 90watt en loeihard en tweedehands voor ongeveer 200 te vinden.

En belangrijk: mooi clean.

Voorbeeldje van mijn strat direct ingeplugd in de deluxe:

Little Wing, Halselement
http://www.esnips.com/doc/f6d75d8e-0b29-473d-b6bb-edfda5f16e27/Little-wing

Loopje, Brug + Midden element (lekker hard aanslaan)
http://www.esnips.com/doc/f4cf64c9-643a-40ac-981c-aa33e789f4bd/loopje

Slagje, Midden element
http://www.esnips.com/doc/6e4d3309-690f-4bd3-9e15-0d1d110d2eff/Slagje

EDIT: Linkjes werken bij mij alleen als ik eerst op stop klik en dan op play.

Niet gek voor een transistor versterkertje.

En hij is lekker goedkoop, komt mooi uit als er een keertje bier overheen gaat f als ie van het steekkarretje afvalt.

MizZoo
25 mei 2007, 21:30
Dat is inderdaad een lekkere versterker, staat bij mij op school, ik speel er ook regelmatig op. Vrij licht en gaat inderdaad behoorlijk hard.

jw009
25 mei 2007, 21:39
Roland JC120, heeft een volgens veel mensen een geweldige clean en is solidstate/

G.G.
25 mei 2007, 21:46
Roland JC120, heeft een volgens veel mensen een geweldige clean en is solidstate/

Die is ook geweldig, maar die is toch redelijk zwaar?

dePerik
25 mei 2007, 21:51
Ik zou voor een Performer of Roc Pro gaan. Wel een buis, maar die hoef je natuurlijk niet te gebruiken als je niet wil. Niet duur, wel heel goed! Klein en licht, solide en betrouwbaar.
Heb nog steeds wat spijt da' k er zelf geen meer heb; dat ding kwam overal door heen.

heavy-metal-thunder
25 mei 2007, 21:52
Fender deluxe 112, lekker compact, solidstate, 90watt en loeihard en tweedehands voor ongeveer 200 te vinden.

En belangrijk: mooi clean.

Voorbeeldje van mijn strat direct ingeplugd in de deluxe:

Little Wing, Halselement
http://www.esnips.com/doc/f6d75d8e-0b29-473d-b6bb-edfda5f16e27/Little-wing

Loopje, Brug + Midden element (lekker hard aanslaan)
http://www.esnips.com/doc/f4cf64c9-643a-40ac-981c-aa33e789f4bd/loopje

Slagje, Midden element
http://www.esnips.com/doc/6e4d3309-690f-4bd3-9e15-0d1d110d2eff/Slagje

EDIT: Linkjes werken bij mij alleen als ik eerst op stop klik en dan op play.

Niet gek voor een transistor versterkertje.

En hij is lekker goedkoop, komt mooi uit als er een keertje bier overheen gaat f als ie van het steekkarretje afvalt.

clean is idd oké, maar hoe klinkt dat in overdrive en disto?

Hangt een beetje van het genre af, maar vb. een Fender blues junior is toch licht en compact? Klinkt in overdrive nog wel leuk, maar disto krijg je er niet uit en ik vind dat ze niet zo goed pedalen slikken.

vulvasonic
25 mei 2007, 21:53
Ik ga met Perik mee. Geweldige bakkies. Alleen zijn ze nieuw niet meer te krijgen.

Mitch
25 mei 2007, 22:04
Die Deluxe vond ik in bandverband absolute horror, but that's just me....

Dirk_Hendrik
25 mei 2007, 22:23
Woah! Zat ik effe te buizen, stoomt er een topic vol!

Thanks voor de getipte Fenders. Ook even naar kijken (hoewel m'n ervaringen met de performer 1000 niet echt best waren.

JC120... Als ik in dat formaat zou kijken ben ik terug bij af ;) en geef ik net wat meer de voorkeur aan een Yamaha G100 212. Beide zalige bakken (en op de wishlist als ik eens wat groter kom te wonen) maar niet te tillen.

@Mitch,
Vervoer is niet echt een regelrecht probleem maar een schnabbel binnen de stad zou ik inderdaad graag kunnen trammen :D

@ Tristan,
Thanks! In die hoek had ik echt totaal nog niet gekeken!

G.G.
25 mei 2007, 22:35
clean is idd oké, maar hoe klinkt dat in overdrive en disto?



Rampzalig, maar daar heeft TS pedaaltjes voor. Zelf heb ik een Peayvey voor de scheur en deze fender voor clean met een a/b boxje ertussen.

Voor de scheur moet je deze niet kopen.

Kaboemba
25 mei 2007, 22:53
Ik zeg tech21 trademark de beste transistor amp op een buizen na :satisfie:

Btw al aan een klein rack met 1 of 2 twee keer 12's gedacht, erg flexibel.

Chris Winsemius
26 mei 2007, 00:30
Tot dusver zit ik te denken aan:
- Een Sesionette 75. Tweedehands dus. Die dingen blijven een oude liefde.


Hoewel buizenfreak (ha ha) zijn die Sessionette 75s zeer ok. Lekker compact, nog te tillen en je knalt behoorlijk goed door de mix met zo'n amp imho.

Ook weleens met veel plezier over 'n Tech 21 gespeeld maar nooit live.

intervine divention
26 mei 2007, 02:19
ik vind de Bluescube (30 watt dacht ik?) van Roland ook wel erg okay, reageert lekker op tubescreamer-achtigen en heeft een lekkere clean, wel mooi spul en kost niet veel...

peter_heijnen
26 mei 2007, 11:34
Ik heb al bijna 10 jaar een trademark 60 en ik vind dat ding gewoon the max zogauw je van buizen afziet. je hebt er eigenlijk ook helemaal geen steekkarretje voor nodig want hij weegt echt geen drol, en ook de features liegen er niet om: kanaal, loop, en reverb/soloboost(level=instelbaar) zijn per footswitch te schakelen.

Ik gebruik de tech21 momenteel voor de snelle klus/repetitie of als wet amp naast het droge signaal van mijn ac15, en dat klinkt allebei te gek...:)

Als onze afspraak 1 juni nog doorgaat wil ik de tech wel even bij je droppen, dan kun je hem rustig testen, pm me maar.

Speeddemon
26 mei 2007, 22:47
ik zou ook voor de Trademark 60 gaan,

of, mocht er bij een gig een cab staan, een Gallien Krueger 250ML.

http://www.oaktreeent.com/web_photos/guitar_Amps/GK_250ML_1_web.jpg
2x 50W stereo transistor power, heeft zelf 2 6,5" speakertjes, maar klinkt best aardig, en vooral CLEAN en hard! En d'r zit een chorus en echo op. 2e hands voor minder dan 300 te vinden.
Ook een zeer effectieve EQ en best een aardige overdrive.

Als ik er nog een tegen 't lijf loop, koop ik 'm waarschijnlijk. Is even groot als een schoendoos. :seriousf:

Metoshade
26 mei 2007, 23:02
Tech21 Trademark 60 1x12 (of 2x12 als je die druk nodig hebt). Zeer draagbaar, zeer makkelijke uit te versterken (gewoon met de xlr-kabel), gave looks, betaalbaar en je hoeft niets in te boeten in klank en veelzijdigheid.

Ik heb ze uitvoerig kunnen testen en ze zijn echt heel erg goed. Mijn Shiva blijft nu zeker mijn main-amp, maar als ik eindelijk het zeulen zat ben... ;)

Ergens half juni staan ze weer klaar in de winkel in mijn sig, niet om te spammen, wel om te testen.

Pepe
26 mei 2007, 23:31
Die HH waren eind 70 de boutiques onder de transistors, waarschijnlijk door de spaceage oplichtende knoppen maar ze klonken ook beslist niet verkeerd

hier staat er eentje

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/88070845-gitaar-versterker.html

eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik voor een sessionette zou gaan...

Dirk_Hendrik
1 januari 2008, 18:30
Bump!

Het werd dus een Sessionette 75. Lekker goedkoop en defect ge-MP-ed. Nu dus nog even een nieuwe eindversterkermodule bestellen...(zoals verwacht)

Pepe
1 januari 2008, 19:24
Nou, gefeliciteerd dan
Ligt het nou aan mij of zie je ze ineens als bosjes in de ads opduiken

Tristan
1 januari 2008, 20:52
Defect ge-MP-ed, nieuwe eindversterkermodule, waar heb je het allemaal over? :D
Je zat zelf al in de goede hoek, die Dean Markley's zitten ook een beetje in dat straatje maar een Sessionette is ook cool...

Mitch
1 januari 2008, 20:53
Für Bastler, om in 2ehands geheimtaal te blijven ;)

Lexvandoef
1 januari 2008, 20:54
Defect ge-MP-ed, nieuwe eindversterkermodule, waar heb je het allemaal over? :D
Je zat zelf al in de goede hoek, die Dean Markley's zitten ook een beetje in dat straatje maar een Sessionette is ook cool...

Ik denk dattie een kapotte heeft gescoord op marktplaats. En dat daar dus een nieuwe eindversterkermodule in moet.

Het duurde ook nogal al lang voordat ik het snapte. :satisfie:

crapton
2 januari 2008, 09:17
Peavey Bandit

H&K Statesman

Mitch
2 januari 2008, 11:20
Peavey Bandit
H&K Statesman

In de categorie: ik reageer meteen zonder het topic door te lezen :seriousf:

Gefeliciteerd met de Sessionette en succes met de reparatie, Dirk.