PDA

View Full Version : egmond slagplaat



majortomtogroundcontrol
25 mei 2007, 17:01
overlaatst ging ik mijn buurman helpen verhuizen (hij ging naar een oudmannetjeshuis) ik vond bij hem op zolder een oude egmond scout. was nog uit z'n jonge jaren. en ik mocht die hebben omdat ik toch zo goed had geholpen. jammer maar helaas ze doet het jammergenoeg niet meer. ik ben op zoek naar een pickguard met de elementen er ineens aan, want ik denk niet dat de schade te herstellen valt. weet iemand waar ik die kan krijgen, of iemand die er toevallig nog 1 heeft liggen? liefst het model met 3 pick ups, omdat die erop stond

http://home.wanadoo.nl/wimmarkenhof/index.html

het is net dezelfde als die rode waar scout boven staat

groeten,

tom

wietse
25 mei 2007, 18:08
wie zegt dat de elementen stuk zijn?
denk eerder een potmeter of schakelaar dat zijn bijna altijd de boosdoeners elementen gaan zelden of nooit stuk.
is de hals van je egmond nog recht?
zoja veel plezier ermee, want een rechte en niet getordeerde hals is meer uitzondering dan regel, vooral bij zo'n vroege electrische.
je zou saf (of is het nou sef??? pijnstillers doen rare dingen met m'n geheugen) hier van het forum eens kunnen mailen, die heeft nogal veel egmonds hij staat ook wel op marktplaats met z'n meuk tegenwoordig :D.

Saf
25 mei 2007, 22:34
Saf is mijn bijnaam (van oudsher noemde pap en mam mij sef)

dank je wietse, Mijn meuk? mijn zorgvuldig bij elkaar verzamelde spulletjes die mogen gaan nu ik plaats moet hebben voor weer meer spullen en andere gitaren. (is niet alleen maar meuk overigs nog paar leuke japannertjes Custom LP en Cimar stinger)

Ik heb op die paar die nog op marktplaats staan al mijn egmonds verkocht. Maar weer terug naar de topic.

Als je echt daadwerkelijk zo'n slagplaat los wilt verkrijgen is de enige manier die ik me kan bedenken op Ebay zoeken naar de verkoper ėgmondman"had eerst het egmond museum en had eerst volgens mij, ook erg veel onderdelen. Ik heb mijn onderdelen alleemaal al verkocht. Ik heb nog een wel een semieakoestische archtop staan (overigs echt erg goed bespeelbaar) met een slagplaat erop met maar een element volgens mij zou je met wat wikken en wegen best wel eens strat elektronica moeten kunnen zetten onder die slagplaat. Ik zou denk ik eerder zoiets proberen.

En inderdaad probeer de elementen eens rechtstreeks op de jack te solderen ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat die elementen kapot zijn. Die potmeters en switchen van egmond hebben de tijd vaak niet geheel goed overleeft.

In ieder geval wel proficiat met de gitaar dit zijn de leuke momenten van het gitaar verzamelen vind ik. iets gratis (of voor weinig) vergaren en dan uitzoeken wat is het? is hij nog orgineel etc etc. Heerlijk.