PDA

View Full Version : hoge freq. storing, ruis?



Swan
25 mei 2007, 15:08
heb nogal wat problemen met opnemen laatste tijd, over alles n soort van hoge frequentie storing, is dit nou ruis?
ff n sampeltje, opgenomen met gitaar - blue box - Vamp2 - compu...
hoe krijg ik dit weg?

rechter muisknop, save as (http://www.machinistdrone.com/audio/ruis.mp3)

Ic3gl0vE
25 mei 2007, 16:59
Zit alles in je computer wel goed vast? Ik had eens zoiets toen m'n geluidskaart half uit het pci slot lag...

Swan
25 mei 2007, 23:13
hmm t is n geluidskaart die op t moederbord zit..verder wel goeie specs..
volgens mij is t wel sinds ik deze nieuwe pc heb...
zou t nut hebben om de Creative Live kaart uit mn oude pc in deze te zetten?

harrie-beton
25 mei 2007, 23:22
Dit is geen ruis. Het is nooit handig om ruis in een mp3 te stoppen omdat een mp3 maar tot 15 khz gaat meestal.
Dus is BROM.

Ruis is FFFFFFFFFFFFFFFFFFFf
Brom is MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

Mogelijk is dit een ventilator die qua kabels dicht bij een audio draadje loopt.
Schroef je kast open en zet je pc aan en zet een koptelefoon op en probeer een paar draadjes te volgen. Misschien loopt een voeding draad bovenop een audio draad ofzo.

Swan
26 mei 2007, 11:12
aah ok tnx! dit is ook via de line-in ingang aan de voorkant van de kast, dat betekend natuurlijk nog langere draadjes, ik ga es op onderzoek uit...
t is ook geen constante brom, t verandert ook enigzins in textuur en hoogte lijkt t wel, misschien omdat t dan langs n ventilator gaat die harder of zachter gaat?

Ic3gl0vE
26 mei 2007, 16:27
Line in aan de voorkant moet je sowieso niet gebruiken, is vaak hele goedkope troep. Heb je hetzelfde probleem als je de line in aan de achterkant gebruikt?

Swan
28 mei 2007, 10:44
ik ga t proberen!

Swan
29 mei 2007, 19:34
vandaag opnames gemaakt en achterin de compu geplugd; hij is doodstil :)
tnx voor de suggestie!