PDA

View Full Version : Cube 30x geaard?



MartijnOnline
25 mei 2007, 14:37
Hallo!
Ik ben een beginner, net een nieuwe 30x opgehaald deze week. Nu heb ik een probleem zoals meerdere mensen hebben/hadden, zo bleek al uit de search.
Als ik een snaar aanraak hoor ik een zachte tik uit de versterker, ook als ik mn Ipod aanraak die op de versterker aangesloten is hoor je een ruis..
Nu lees ik dat de stekker in een geaard stopcontact moet, dan is het opgelost als het goed is. Echter, de stekker van de cube is niet eens geaard :dontgeti: Het zijn alleen 2 pooltjes, niet nog randaarde ofzo aan de zijkant. Nu mijn vraag: Hoordt dat zo? Het lijkt mij dat ie wel een geaarde stekker hoort te hebben namelijk.

Alvast bedankt!

the sure thing
25 mei 2007, 14:50
??? Mijn cube 30 (zonder X) is ook geaard. VOlgens mij hoort een gitaarversterker PER DEFINITIE geaard te zijn!?!?!

MartijnOnline
26 mei 2007, 20:38
Roland zelf maar even gebeld, de nieuwe modellen hebben inderdaad geen aarde meer, het is bij digitale versterkers niet (meer) nodig zegt men. Maar de tikken en het geruis hoort evengoed niet, dus ik moest maar even terug naar de winkel.
Daar aangekomen werd er naar gekeken en getest, ook daar hetzelfde probleem. Er werd verteld dat er een coating in de ingangen wordt aangebracht tegen eventuele roest voor wanneer de versterkers in de opslag staan, door de coating komt het waarschijnlijk. De coating grotendeels verwijderd m.b.v. contactspray, en het was minder. Het gezoem van de Ipod niet getest daar ter plekke. Het moet minder worden, zo niet maar weer terugkomen.
Conclusie: ik ben benieuwd, thuis nog niet gespeeld verder, we zullen zien..