PDA

View Full Version : Ribs en Blues Raalte



Kim Wilson
25 mei 2007, 14:08
Dit weekend (zaterdag, zondag en maandag) staat Raalte weer in het teken van het Ribs en Blues festival. Een leuk festival met kleding-stands, genoeg te eten en te drinken, en altijd goeie bands. En belangrijk, de toegang is gratis.

Dit jaar o.a.:
Eric Steckel Band (17 jaar, die jongen speelt de sterren van de hemel, en heeft dus zijn eigen band)
Bettye Lavette (super soulzangeres)
White Cowbell Oklahoma (9 gestoorde Rednecks)
Daniel Lohues
Julian Sas
Guy Forsyth

e.v.a.


Meer info is te vinden op www.ribsenblues.nl (http://www.ribsenblues.nl/)

Helter Skelter
25 mei 2007, 14:24
Steckel kan ook heel goed uit de voeten op toetsen. Verleden jaar was hij in Get Rhythm en ging plots en tot ieders verassing achter de toetsen zitten, echt goed!

Ik hoop dat hij nu de baard in de keel heeft want die bluesklassiekers zingen met zo'n kinderstemmetje dat kan echnie natuurlijk :stop:

Bassbitch
25 mei 2007, 15:22
White Cowbell Oklahoma?! Ooooh ik krijg bijna spijt dat ik dit weekend op vakantie ben :( WCO is zoooooo gaaf!!

Kim Wilson
25 mei 2007, 15:24
Ik weet het! We gaan zondag eerst naar Harry voor de bijeenkomst van HH & the DW, en daarna gaan we naar Raalte, zijn we mooi op tijd voor de WCO en Lohues. :)

Don Capo
25 mei 2007, 15:31
Lohues moet ik ook echt een keer live gaan zien. Daar ben ik wel benieuwd naar.

Edit: Nou ook weer niet ZO graag dat ik er helemaal voor naar Raalte wil gaan!

Kim Wilson
25 mei 2007, 15:47
Lohues moet ik ook echt een keer live gaan zien. Daar ben ik wel benieuwd naar.

Edit: Nou ook weer niet ZO graag dat ik er helemaal voor naar Raalte wil gaan!
Dan kom je toch naar Raalte voor de White Cowbell Oklahoma, The Seatsniffers én Lohues? :)

Kim Wilson
29 mei 2007, 10:45
Goed, weer een teleurstelling rijker...

We kwamen binnen toen Joanne Shaw Taylor nog stond te spelen. Dat is nog wel een keer een aanrader om die meid eens te gaan bekijken. Het was een jonge band, een driemansformatie waarbij zij een goed stukkie gitaar stond te spelen. Goeie band, erg verrassend.

White Cowbell Oklahoma was super! Drums, bas, zang, toetsen en 4 gitaren (LP, Strat, Tele en SG), en de bandmalloot met koebel, kettingzaag en vuureffecten. Heerlijk, wat een zootje ongeregeld! :D
Stevige rock (weet nog niet echt wat ze op een bluesfestival moesten) en een heerlijke show! GA DEZE GASTEN ZIEN!!!

De Seatsniffers konden niet, daar hadden ze T99 voor geregeld. Grote teleurstelling...

De Louisiana Bluesclub kon ook niet komen, en daarom stond Lohues samen met Cuby & the Blizzards op het podium. En dat kon me ook niet boeien. Cuby is duidelijk niet mijn band.

Bluesbreaker
29 mei 2007, 16:50
Cuby niet??? Is om te luisteren echt een van mijn favorieten, afgelopen weekend Grolloo was super.

Kim Wilson
29 mei 2007, 17:38
Je moet er van houden, denk ik. Het is me te gladjes, als je begrijpt wat ik bedoel. Niet echt mijn ding. Er zijn ook massa's mensen die plat gaan voor Trout, maar dat is ook niet mijn kopje thee. Begrijp me goed, hoor, ik vind ze erg goed. Cuby, en Trout ook zeker. Maar het is niet waar ik een cd van zou kopen.

Die Harry Muskee voert trouwens echt geen flikker uit op dat podium, en toch heeft ie een lintje gekregen. Apart, hè? :D

Bassbitch
29 mei 2007, 20:41
WHITE COWBELL OKLAHOMA!!! :rockon:




sorry dat moest even.

Kim Wilson
29 mei 2007, 21:36
WHITE COWBELL OKLAHOMA!!! :rockon:




sorry dat moest even.
EN TERECHT!!!! :blast:

Wat een teringgoeie show! :D

Bassbitch
29 mei 2007, 22:45
Hate to say I told you so.

Geweldig zijn ze. En de CD's zijn ook erg fijn. :rockon: :rockon: :rockon:

Zie ook mijn post over ze in het beste live optreden topic in Offtopic.

Kim Wilson
30 mei 2007, 08:38
Ik heb ze al eens eerder gezien, in de Oosterpoort in Groningen. Ik wist dus wat ik kon verwachten. :)