PDA

View Full Version : [Vervolg]Koopadvies



Dekkz0r
25 mei 2007, 13:10
Naar aanleiding va mijn vorige topic over de elementen heb ik toch besloten voor een nieuwe, gebruikte gitaar te gaan. Ik heb zelf een top 4 samengesteld:

1: De Epiphone SG met vernieuwe electronica en betere elementen (€250 incl gigbag)
http://www.overdieren.nl/gtr/sg.gif

2: Ibanez Blazer: Strat model met HB (€275 icl Hardcase)
http://www.overdieren.nl/gtr/ibanez.gif

3: SG-400 Met grover stemmechanieken(€265)
http://www.overdieren.nl/gtr/sg400.gif

4: Ibanez gsa 60 bk (€200) Extra handig is dat deze verkoper erg dicht bij mij in de buurt woont en dat ik em dus ook echt kan testen:
http://www.overdieren.nl/gtr/iba.gif


Ik speel dus vooral dingen als: Muse, Hoobastank, Papa Roach en Lostprophets

Tips?

Squier4ever
25 mei 2007, 13:14
tips? ja allemaal niet en nog ff doorsparen voor een Epiphone SG-400, dan heb je een echte gitaar.

Dekkz0r
25 mei 2007, 13:15
wat is t verschil tussen de sg en de sg-400, die laatste heb ik namelijk ook voor zo'n €250 zien staan.

En doorsparen ga ik zowiezo doen, maar dat duurt nog wel ff, want dan wil ik meteen prs :P:P

Squier4ever
25 mei 2007, 13:17
wat is t verschil tussen de sg en de sg-400, die laatste heb ik namelijk ook voor zo'n €250 zien staan.

En doorsparen ga ik zowiezo doen, maar dat duurt nog wel ff, want dan wil ik meteen prs :P:P

het verschil is dat de SG special een geschroefde hals heeft, waaibomenhouten body, mindere hardware en mindere afwerking dan de SG-400. de SG-400 is (op de vervangen pups van de special na) op alle fronten gewoon een betere gitaar.

Dekkz0r
25 mei 2007, 13:28
eigenlijk zou ik dus bijde sg'en moeten kopen en dan elementen wisselen :P heb ik denk ik een ideaal backupgitaartje ook :)

wikwakka
25 mei 2007, 13:39
De Ibanez GSA60 was mijn tweede gitaar en toen vond ik hem echt heerlijk spelen/klinken vergeleken met de Squier strat die ik ervoor hat. Maar nu ik mijn std Tele heb moet ik zeggen dat die tele overal in uitblinkt. Ik vind de nek van da GSA60 eigenlijk totaal niet fijn meer spelen. Overigens heeft hij wel een paar gigantisch mooie clean settings, maar met een beetje distortion klinkt hij eigenlijk erg saai.

Ik heb hem overigens 2 jaar geleden voor 300 Euro gekocht. En ja, later kwam ik erachter dat ik was afgezet. [Muziekwinkel Assen is echt abnormaal duur].

Dekkz0r
25 mei 2007, 13:40
De Ibanez GSA60 was mijn tweede gitaar en toen vond ik hem echt heerlijk spelen/klinken vergeleken met de Squier strat die ik ervoor hat. Maar nu ik mijn std Tele heb moet ik zeggen dat die tele overal in uitblinkt. Ik vind de nek van da GSA60 eigenlijk totaal niet fijn meer spelen. Overigens heeft hij wel een paar gigantisch mooie clean settings, maar met een beetje distortion klinkt hij eigenlijk erg saai.

Ik heb hem overigens 2 jaar geleden voor 300 Euro gekocht. En ja, later kwam ik erachter dat ik was afgezet. [Muziekwinkel Assen is echt abnormaal duur].

Dikke streep door numero 4 dus ? :)

biels
25 mei 2007, 13:46
De Ibanez GSA60 was mijn tweede gitaar en toen vond ik hem echt heerlijk spelen/klinken vergeleken met de Squier strat die ik ervoor hat. Maar nu ik mijn std Tele heb moet ik zeggen dat die tele overal in uitblinkt. Ik vind de nek van da GSA60 eigenlijk totaal niet fijn meer spelen. Overigens heeft hij wel een paar gigantisch mooie clean settings, maar met een beetje distortion klinkt hij eigenlijk erg saai.

Ik heb hem overigens 2 jaar geleden voor 300 Euro gekocht. En ja, later kwam ik erachter dat ik was afgezet. [Muziekwinkel Assen is echt abnormaal duur].

bij welke winkel in assen heb je em gekocht dan? er zitten er twee dacht ik, of zijn ze allebei duur?

M Kactus
25 mei 2007, 14:32
Dikke streep door numero 4 dus ? :)

De Ibanez is zeker geen *slechte* gitaar, maar het is eigenlijk een betere beginnersgitaar. Het is zeker niet beter dan die SG-400. Daar zou ik dus voor gaan, als ik het hele lijstje bekijk. De Ibanez is beter dan die die je nu hebt, maar minder goed dan wat je kán kopen, en dus zal je hem snel beu worden.
De SG-400 is wel een andere gitaar (meer rock ipv metal), maar van je keuzes lijkt het me wel de beste, ja.

Luke-wannabe
25 mei 2007, 15:31
Ik zou voor die Ibanez Blazer gaan.
Japanse gitaar is dat geloof ik, en de Jap Ibanezzen zijn goooeedd!

Dekkz0r
25 mei 2007, 15:33
Omschrijving van de blazer:


Nagenoeg onbespeeld instrument.

Kan zich meten met menige usa, mex of Japanees.

Prachtige houtstructuur.

Nieuwe snaren...010

Humbucker bij de brug

supersound....kom maar proberen.

Niet bieden onder de 200

Eventueel met case

Kan opgestuurd.

Hier maak ik dan wel uit op dat t geen japanner is?

Luke-wannabe
25 mei 2007, 15:35
Ja je hebt gelijk!
Dan zal het wel een nieuwere zijn. Daar heb ik geen ervarin mee sorry. Maar alsnog zegt mijn gevoel dat dat je beste keus zou kunnen zijn.

almarvk
25 mei 2007, 15:37
Omschrijving van de blazer:


Nagenoeg onbespeeld instrument.

Kan zich meten met menige usa, mex of Japanees.

Prachtige houtstructuur.

Nieuwe snaren...010

Humbucker bij de brug

supersound....kom maar proberen.

Niet bieden onder de 200

Eventueel met case

Kan opgestuurd.

Hier maak ik dan wel uit op dat t geen japanner is?

Dan zal het dus een koreaan zijn. Dat denk ik iig.

Maar de beschrijving die je geeft zegt niets over de gitaar zelf. Het zijn allemaal subjectieve omschrijvingen om een mooi verkooppraatje te maken.

Rormo
25 mei 2007, 15:38
De Ibanez is zeker geen *slechte* gitaar, maar het is eigenlijk een betere beginnersgitaar. Het is zeker niet beter dan die SG-400. Daar zou ik dus voor gaan, als ik het hele lijstje bekijk. De Ibanez is beter dan die die je nu hebt, maar minder goed dan wat je kán kopen, en dus zal je hem snel beu worden.
De SG-400 is wel een andere gitaar (meer rock ipv metal), maar van je keuzes lijkt het me wel de beste, ja.

+1

En zoals je ziet bezit ik zelf een GSA 60. Leuke beginnersgitaar, maar niets voor iemand die meer dan een jaar (of twee) speelt.

Dekkz0r
25 mei 2007, 15:41
Ja om eerlijk te zijn twijfel ik alleen nog tussen de SG special met die waanzinnige elementen en de SG-400 met de lekker tuners

almarvk
25 mei 2007, 15:44
Ik neig zelf meer richting die SG Special met die elementen. Ik denk dat die beter zal klinken dan een standaard SG-400

Dekkz0r
25 mei 2007, 16:30
Ja ik denk ook dat ik dat doe, die blazer trekt me wel maar schijnt toch iets minder te scheuren dan bijvoorbeeld die SG special...

Die andere ibanez is overigens al verkocht dus dat gaat zowiezo niet door

zeppo
25 mei 2007, 17:28
Zijn er uberhaupt wel blazers gemaakt in Korea?
Er zijn in ieder geval meerdere series gemaakt. Als het een van de eerste serie is, dan is de kans erg groot dat ie uit Japan komt.
Uit de gegevens die jij opsomt kun je niet opmaken waar ie vandaan komt iig

Dekkz0r
25 mei 2007, 17:41
mja ik heb er verder ook geen info over, maar ge eigenaar kon me wel vertellen dat ie clean super klinkt maar t geen scheurgitaar is, ondanks die hb

Dit heb ik nog over de mail mogen ontvangen
----------------------------------
HALLO LUKE,

CLEAN KLINKT IE BIJZONDER GOED.
MET NET DAT FELLE EXTRA ALS JE OP DE HUMBUCKER OVERSCHAKELT.

DE ELECTRONICA FUNCTIONEERT ALLEMAAL PERFECT.

VERVORMD (metal) GELUID HANGT MEDE AF VAN JE APPARATUUR (BUIZEN)VERSTERKER PEDALENWERK EN/OF PROCESSOR)
MAAR OOK HIERVOOR VORMT EEN GOEDE CLEANE SOUND DE BASIS.

MET KOFFER KOMT IE OP 275,00 PAK EN VERZENDKOSTEN 10 EURO

TROUWENS DE NECK IS MAPLE EVENALS DE TOETS, SMAL EN ZEER SNEL.

HOOP JE HIERMEE VOLDOENDE GEINFORMEERD TE HEBBEN...

Bandit112
25 mei 2007, 19:32
het verschil is dat de SG special een geschroefde hals heeft, waaibomenhouten body, mindere hardware en mindere afwerking dan de SG-400. de SG-400 is (op de vervangen pups van de special na) op alle fronten gewoon een betere gitaar.

waaibomenhout zou ik het niet zo 1,2,3 noemen, voor de Specials word Alder hout gebruikt...zelfde houtsoort die voor bijvoorbeeld de Ibanez JEM7VSBL en JEM7VWH en meerdere jackson en fender strat modellen word gebruikt, best top range gitaren zou ik zo zeggen, en die hebben geen verkeerde sound en sustain. "Alder
Dating back to the late 1950's, this is the wood found in more 3 single coil, double cut-away, 25 1/2" scale length guitars than any other. Due to its wide-spread popularity it produces a very familiar tone—a "vintage tone." Its sound is primarily a thicker, midrange tone. It is very full in the low midrange yet produces enough upper midrange to be clear and articulate
" van deze site: http://www.andersonguitars.com/toneLibInfo.html ik ben zelf in ieder geval erg te spreken over de sound van de special serie, niet alleen mijn eigen, maar meerdere die ik geprobeerd heb, natuurlijk geven de dimarzio en die paf pro hem natuurlijk weer dat kleine beetje extra :P trouwens, de hardware op de SG is helemaal in orde, ik heb de bedrading, schakelaars, stemmechanieken en knobs meteen laten vervangen toen ik hem toendertijd aanschafte dus voor die SG 400 gaat ie echt niet onder doen:P natuurlijk zal ik zeggen dat ik hem beter vind enzo juist omdat het mijn gitaar is, maar in alle eerlijkheid kan ik zeggen dat het een heel erg fijne gitaar is, de hals is lekker snel, hij heeft een lekkere lage actie, is pas nog helemaal geďntoneerd, de toets bewerkt, schakelaar schoongemaakt, een grote beurt dus. Is ongeveer halverwege januari gebeurt. en nog even @ Deckz0r over dat Gibson plaatje, ik denk dat er gibson op staat omdat de mijne uit een eerdere serie is ofzo, ik weet het niet zeker maar dat zou het kunnen zijn. 2 jaar geleden stonden ze in ieder geval ook nog met de gibson plaatjes op de epiphone site :P

wikwakka
25 mei 2007, 21:25
Dikke streep door numero 4 dus ? :)

Dat niet meteen, ik vond het een heerlijke upgrade van mijn (erg slechte) squier strat. Maar nu ik eenmaal een Standard Tele heb vind ik hem eigenlijk niet fijn meer.

En hij was trouwens bij die ene op de hoek [Muziekcentrum Assen ofzo?] gekocht. Man, elke gitaar schijnt daar echt een euro of 100-150 duurder te zijn dan menig andere winkel. Wel goede service, maar om daar nu zoveel voor te betalen? :satisfie: Daisy Bell heet die andere volgens mij maar daar ben ik maar een keer vluchtig ingeweest. Was toen niks interessants te vinden.


En Rormo inderdaad. Dat gevoel heb ik nu ook. Dus ik zou voor iets beters gaan! Succes.

Dekkz0r
27 mei 2007, 21:53
wel leuk dat je dan gewoon reactie van de verkopen krijg :P

mja ik ben in ieder geval zeker van m'n zaak, de sg-special zal het worden, neem nog ff contact met je op over maandag

Bandit112
27 mei 2007, 21:55
Is prima, laat me het hoe en wat nog maar weten, dan zal ik mn best doen om alles te regelen^^

MichaelSS
27 mei 2007, 22:06
Die ibanez is een ramp. Laagste van het laagste van ibanez. Die Blazer is super vet. En epiphone SG hou ik persoonlijk niet van dus kan er weinig over zeggen. Vind ze kwa uiterlijk niet mooi; maar da's persoonlijk.

Arch_Evil
27 mei 2007, 22:27
Dikke streep door numero 4 dus ? :)

Ja en nee.
Als je veelvuldig gebruik wilt maken van de tremolo brug: JA!!! Ik heb zelf ook een GSA60, hij speelt echt heerlijk, en kwa sound is het een heel veelzijdige gitaar (tenzij je een heel grof metal geluid zoekt), maar die tremolo is een ramp! Als ik 1 keer de tremolo arm gebruikte was de gitaar gelijk COMPLEET ontstemt! Zelfs nog erger: als ik op een van de lage snaren een FULL BEND deed, raakte de gitaar nog ontstemt! :confused:
De brug heb ik toen maar vastgezet. Dus als je geen gebruik maakt van de tremolo, zet dat ding vast, en dan is het best een redelijke gitaar :)
Wel een beetje een beginners model van Ibanez, ik gebruik hem tegenwoordig als back-up gitaar. Maar hij speelt ZEKER wel lekker hoor!

Die andere gitaren kan ik geen advies voor geven, heb daar namelijk geen ervaring mee. Maar ja, gewoon testen dat ding en oordeel zelf ;)