PDA

View Full Version : Aria Pro II XR-Series



BJA
25 mei 2007, 11:49
Hallo,

Kan iemand me wat meer info geven over deze gitaar? Serienummer is 7040554, het zou een Japanse zijn midden jaren '80 volgens de verkoper. Heeft iemand hier ervaringen met dit model? Wat is dit 2dehands nog waard (vrijwel volledig origineel)

Alvast bedankt.

Orgasmocaster
25 mei 2007, 12:05
Tja.... als het goed genoeg is voor Yngwie......

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/yngwie.jpg

LaurentB
25 mei 2007, 12:06
Hier staan de jaartallen:

http://www.ariausa.com/archives/sol2.html

Hier een review:

http://fr.audiofanzine.com/produits/avis/index,idproduit,77716,mao,aria_pro_ii_xr.html

Ik heb laatst een Aria Pro II MM serie voor iemand anders gekocht. Heel goede gitaar, vond ik. Is uit dezelfde periode als die XR, zag ik. Maar is ook al zo weinig over te vinden op Internet.

Orgasmocaster
25 mei 2007, 12:15
De XR's zijn tussen de 100 en 150 waard, maar Aria's (matsumoku's) zijn in het algemeen vele keren beter dan een budget gitaar van tegenwoordig voor datzelfde geld of meer.

LaurentB
25 mei 2007, 12:49
De XR's zijn tussen de 100 en 150 waard, maar Aria's (matsumoku's) zijn in het algemeen vele keren beter dan een budget gitaar van tegenwoordig voor datzelfde geld of meer.

+ hele vette 1! Die MM heb ik voor 75 euro kunnen kopen (hij had nogal forse gebruikssporen en blijkbaar een keer een flinke dreun gehad) ik kan nergens een nieuwprijs vinden, maar het voelt aan en klinkt als een gitaar die nieuw rond de 350, 400 euro gekost moet hebben.

BJA
25 mei 2007, 14:30
De XR's zijn tussen de 100 en 150 waard, maar Aria's (matsumoku's) zijn in het algemeen vele keren beter dan een budget gitaar van tegenwoordig voor datzelfde geld of meer.
Heb een verkoper gevonden die er 200 voor vraagt. (1 tuner is vervangen, chromé, en de lak is op een plek een klein beetje weg) Teveel dus, neem ik aan?

California Jam
25 mei 2007, 14:54
Ik heb en Pro II uit de SL reeks (SL-ST3) maar ik vind het niet écht bijzonder. Body is van multiplex en de hals is redelijk. Trem is een kopie van de Stratocaster, tuners zijn ok. Ik heb er destijds (rond 1995) zo'n 250 gulden voor betaald. Ik weet niet wat dit voor de liefhebber waard zou zijn.

wietse
25 mei 2007, 15:17
Ik heb en Pro II uit de SL reeks (SL-ST3) maar ik vind het niet écht bijzonder. Body is van multiplex en de hals is redelijk. Trem is een kopie van de Stratocaster, tuners zijn ok. Ik heb er destijds (rond 1995) zo'n 250 gulden voor betaald. Ik weet niet wat dit voor de liefhebber waard zou zijn.
weinig, want als ik me niet vergis was in 1995 de productie al verhuisd naar korea en die waren niet al te best.
matsumoku had natuurlijk ook hun instappertjes er tussen van multiplex maar ook die waren niet slecht.

BJA
25 mei 2007, 15:27
weinig, want als ik me niet vergis was in 1995 de productie al verhuisd naar korea en die waren niet al te best.
matsumoku had natuurlijk ook hun instappertjes er tussen van multiplex maar ook die waren niet slecht.
Wat zou ik er maximaal voor mogen betalen, 2de hands?