PDA

View Full Version : Marshall 1959 Clips



aartbij
25 mei 2007, 03:27
Hej, ik heb samen met een vriend van me wat clipjes opgenomen. Ik heb ze gemaakt om een indicatie te geven hoe de amp klinkt want ik ben em aan het verkopen. Nu is dit niet bedoeld als ad. maar het lijkt vast zo. Ik dacht dat het misschien wel cool was om gewoon de sound te laten horen van een oude Marshall. Zoniet hoor ik het wel.

http://www.laborcoking.nl/rubenlieking/clipssite/Ampsale/Clips.html

Gr Ruben Lie

wille525
25 mei 2007, 08:30
Mooie opname hoor. Heb je hiervoor de amp open moeten gooien, of is dit een opname van een Marshall op laag volume? Klinkt in ieder geval erg professioneel.

Mr.Bluesbreaker
25 mei 2007, 08:34
Omdat je AC/DC riffs hebt gespeeld, roep ik voor deze keer geen SPAM!!:D

Moet eerlijk zeggen dat ik de 1959 in het echt wat "opener" vond klinken op hoog volume. Misschien komt het door de loadbox of de SM57, maar er lijkt nu wat helderheid en definitie te missen, zeker bij de laatste SG clips.
Nog steeds puike sound hoor. Hoe staat je toonregeling overigens bij de SG clips?

aartbij
25 mei 2007, 10:37
Mooie opname hoor. Heb je hiervoor de amp open moeten gooien, of is dit een opname van een Marshall op laag volume? Klinkt in ieder geval erg professioneel.

We hebben de amp coor de SG clips inderdaad flink open gegooid. De 2 clip is alles op 10 volgens mij of in iedergeval het de 2 volumes. Ik had het echt op moeten schrijven :P

Dankje!


Omdat je AC/DC riffs hebt gespeeld, roep ik voor deze keer geen SPAM!!:D

Moet eerlijk zeggen dat ik de 1959 in het echt wat "opener" vond klinken op hoog volume. Misschien komt het door de loadbox of de SM57, maar er lijkt nu wat helderheid en definitie te missen, zeker bij de laatste SG clips.
Nog steeds puike sound hoor. Hoe staat je toonregeling overigens bij de SG clips?

Haha gelukkig, het leek me wel de perfecte muziek voor de amp :P

Over "opener". Het ligt aan de manier van micen waarschijnlijk. De SG clips zijn geclose miced maar de Strat clips natural-miced. Ongeveer op 1meter afstand. Dit klinkt naar mijn idee wat beter voor clean met de sm57, wat minder in your face.

Als je de toonregeling van de Amp bedoeld was clip1 alles op 5, clip2 alles op 10 en clipje3 Vol.1 op 8 Vol.2 op 4 en de tone controls allemaal tussen 4 en 8 als ik het me goed herinner. We hadden vrij weinig moeite gedaan om em in te stellen eigenlijk :) We begonnen gister avond om 23:30 en ik was om 03:00 klaar met siteje erbij.