PDA

View Full Version : Advies aankoop toekomstige amp



-geert-
24 mei 2007, 22:35
Hey mensen ook ik wil aan de niewe versterker.. heb nu een spider 2 30 watt maar wil nu toch wel een echte buizenamp. En er zijn hier genoeg mensen die er wel wat van weten denk ik dus ik vraag hier ook om wat adviezen van wat ik zou kunnen gaan uitproberen. Ben namelijk van plan om zaterdag naar feedback te gaan en daar een aantal versterkers uit te proberen.

Ik speel op een gibson les paul, en ik speel van alles wat van guns n roses pearl jam..tot clean en metallica en bluesrock. dus der moet wel een beetje scheur in zitten, niet perse tot dead metal haha. maar iig ook een mooie clean. Verder heb ik een boss me 50 voor de effecten, maar dat worden in de toekomst wel losse pedaaltjes. ik wil er ok het podium mee op kunnen. mijn budget ligt tot +/- 1000 euro.

Weet nog niet of ik voor een cabinet +top ga( en of dat voor dat budget te krijgen is) of voor een combo. dat ik 2 keer moet sjouwen maakt mij niet uit.

alvast bedankt! greets Geert

new deep
24 mei 2007, 22:55
fender hotrod http://www.feedback.nl/?id=55&b=213242000, vox ac30 (of ac15) of Orange tiny terror top met 2x12 bijv zijn een paar aanraders in jouw geval wat mij betreft.

ColourofFire
24 mei 2007, 23:22
Met een budget van 1000 euro zou ik niet naar de fender hotrod kijken eerlijk gezegd, zeker niet als je een lekkere drive wil. De drive kanalen van de hotrod zijn op zijn best matig te noemen. Ik zou zelf een laney GH50 kopen, maar die is maar een kanaals (met 2 regelbare gains). Kweenie of je bij optredens ook veel verschillende sounds snel moet kunnen hebben?
Een andere optie is een engl combo (thunder en screamer liggen beide in je budget), drie kanaals, goede clean, goede drive, en ruim voldoende om mee op te treden. Ik speel nu zelf op een thunder, en hij heeft me tot nu toe nog nooit teleur gesteld.

a darker shade of grey
25 mei 2007, 07:51
Ik zit in dit geval te denken aan een Marshall DSL, de 40 watt combo heb je voor 800 euro nieuw....

Arnie
25 mei 2007, 08:16
... Ben namelijk van plan om zaterdag naar feedback te gaan en daar een aantal versterkers uit te proberen ...

Dan heb je geluk (als je naar Rotterdam gaat tenminste), er is vanaf 12:00 een Koch demonstratie. Dan zal waarschijnlijk ook de Studiotone voorbij komen, deze ligt ook binnen jouw budget. Ik heb 'm zelf nooit getest/gehoord maar volgens de recencies is t een hele goede amp voor het geld.

Kim Wilson
25 mei 2007, 08:24
Fender Hotrod klinkt idd wel als een goeie keus. Hebben een heel goed clean geluid, en vreet bijna alle pedalen. En je komt bijna nooit volume tekort. Ik heb 4 jaar lang één gehad, was een goeie amp. :)

almarvk
25 mei 2007, 08:39
Als je naar z'n muzieksmaak kijkt zal ik eerder gaan voor een Marshall...

Kim Wilson
25 mei 2007, 08:42
Oh sorry, ik zag bluesrock en clean... :chicken:

Marshall lijkt me idd beter, maar in die types ben ik niet zo thuis...

Rinze
25 mei 2007, 09:32
Voor 1000 euro kun je ook naar Engl (tweedehands zeker) kijken. Marshall heeft natuurlijk ook een heleboel, evenals Laney, Mesa Boogie, etc. Ik zou eerst eens een rondje langs muziekzaken maken en zoveel mogelijk uitproberen. Als je weet wat je wilt hebben kun je gericht gaan zoeken.

JorikDekkers
25 mei 2007, 11:08
ENGL wordt mijn inziens voor hem pas leuk bij de duurdere modellen. Zo'n thunder vond ik maar zeer matig, was geen bescheiden crunch uit te halen, het werd meteen van dat schreeuwerige metal-lawaai! Zelfde geld in zekere mate voor mesa... ik vrees dat het voor hem te modern zal klinken.

Met een marshall kan hij in dit geval bijna niet verkeerd gaan, vox zal ook wel in zijn straatje liggen.

@ Geert: Misschien kan je vertellen welke ampmodellen je het meest gebruikt op je line6? Meestal is dat wel een redelijke indicatie welke kant je op wil met je geluid!

Mitch
25 mei 2007, 11:12
Ik zou eerst eens een rondje langs muziekzaken maken en zoveel mogelijk uitproberen.

Briljant idee, hij gaat dus zaterdag ook al testen :D
Tot 1000E.... paar mogelijikheden.
De Studiotone combo moet je dan eens proberen. Ik vond het 3x niks, de head met een closed back 2x12 klonk veel overtuigender, maar dat valt net buiten je budget. Of misschien een goedkoop 2ehands 2x12je scoren later...
De Engl combo's zijn ook niet verkeerd (hun voorraad daarvan wisselt wel erg) en je zou ook eens naar de Orange 30 kunnen kijken of natuurlijk de Tiny Terror met een cab erbij. Maar die is wat moeilijker clean te krijgen hoor ik van iedereen (heb 'm nog niet zelf getest).
De hier altijd en eeuwig aangeprezen HotRod moet je maar gauw voorbij lopen: te zompig laag, het scheurkanaal zit er voor de sier op, stock speaker is ruk, afijn....weinig amp voor die prijs.

stevie_vp
25 mei 2007, 15:58
ga inderdaad naar die koch showoff... ik denk datr je misschien wel ovetuigt raakt als ik zo hoor welke stijlen je wilt spelen...

-geert-
25 mei 2007, 20:01
Hee mensen bedankt voor de reacties!! Weet nu wel een paar versterkers die ik wil gaan probere. Ik ga morgen denk ik dan naar rotterdam toe gitaar mee naar de feedback mooi vroeg, dan zal het waarschijnlijk nog niet zo druk zijn. die demonstratie van koch is misschien ook wel leuk. wel eindje touren.. woon in de kop van noord holland :satisfie:. Ik wil ook zeker de marshalls proberen.. en heb laatst een engl 50 watt combo getest klonk ook erg goed. ok dan nou morgen op ampjacht :P

geert

-geert-
26 mei 2007, 18:22
Hey mensen!! Ik ben vanmiddag op pad geweest en heb me nieuwe versterker gekocht. Na een aantal geprobeerd te hebben kwam ik toch weer bij de engl versterkers uit, en het is de engl screamer 50 geworden!! en hij klinkt geweldig :D