PDA

View Full Version : Versterker KRAAKT!



ExRxIxC
24 mei 2007, 21:53
:angry: mijn randall rg50tc begint te kraken bij lage tonen, en dan vooral met de bas hoog. als hij begint te kraken doe ik meteen mijn master volume omlaag en dan gaat het kraken, even hard, nog even door.
eerst dacht ik dat het een de reverb veer lag. deze trilt al een tijdje bij laage harde tonen, maar met de reverb uit of zo zacht spelent dat het niet mee trilt gaat het kreng ook kraken.
nu is er ook maar 1 eindbuis die brand, er zitten er 2 (dit is al een tijdje zo, ik hoop niet dat ik door dat zo te laten iets duurs in mn amp heb gesloopt ofzo...) en als ik dus tegen deze brandende eindbuis aan tik gaat het weer kraken, ook als alle volumes op 0 staan.

weet iemand mischien wat het probleem is, nieuwe eindbuizen erin? of is er iets anders stuk?

Robin.ke
24 mei 2007, 23:16
Volgens mij geef je zelf al aan waar het probleem zit. Zeker wanneer het kraakt als je tegen de buis tikt.
Beide eindbuizen moeten opgloeien, dus vervanging lijkt mij zowieso noodzakelijk. Ik denk dat de niet werkende buis gewoon verder aan het verslechteren is.