PDA

View Full Version : Marshal drive master



Jayjay
24 mei 2007, 21:30
Vandaag via de post via marktplaats binnen gekregen en ik ben er helemaal gelukkig mee!

:-)

Dirk_Hendrik
24 mei 2007, 22:12
Absoluut nutteloos topic...

Maar ik kan niet anders dan met je blijdschap meegenieten :D !

geniet ervan!

the sure thing
25 mei 2007, 13:34
... laat dan een review achter en overtuig ons waarom we allemaal met de Drive master moeten spelen...

glasbier
25 mei 2007, 15:10
gefeliciteerd ermee!
hoe klinkt ie?
ben ik erg benieuwd naar!

Jayjay
25 mei 2007, 23:09
gefeliciteerd ermee!
hoe klinkt ie?
ben ik erg benieuwd naar!

Ok eens...het was een nuttelos topic. Inderdaad zal ik hier meteen mijn review plaatsen!

Ik speel voornamelijk blues als lead gitarist.Mijn hoofd gitaar is mijn aria custom built thor sound uit 1979 (matsumoko) 24 frets met zebra buckers.
Mijn amp is een USA made Peavey Classic50 2x12 combo.(all tube)
Mooie clean sound,mooie blues met een randje maar geen vette scheur alle gary Moore. Dus ik dacht er over om een Marshall erbij te kopen. En dan twee amps te gebruiken.

Nadat ik mijn probleem op dit furom had voorgelegd kwam de tip koop een oude drive master. Toevallig stond er een op marktplaats. Gisteren kwam hij dus binnen.

Allereerst zag deze er van buiten nieuw uit. Snel even een 9 volt blokkie geinstaleerd en aangesloten tussen mijn gitaar en de amp. Eerst maar even clean gebrobeerd met het pedaal uit. Wat opvalt is dat er geen true bypass is..mijn gitaar kloenk iets anders clean dan wanneer rechtstreeks in de amp.Niet lelijk maar met iets minder power. Tweaken met de amp bracht mijn vertouwde geluid snel terug.

Toen de gain,bass.middle,en trebble en volume allemaal op haverwege gezet en aan met het pedaal. Het klonk meteen als een marshall. Eigenlijk is dit pedaal een amp in in een box. In eerste instantie dacht ik dat dit pedaal niet genoeg gain zou hebben. Maar gelukkig had ik op HC het een en ander gelezen over de settings..Dus gain op max, volume op max en toen met de equalizer gespeeld..GARY MOORE right away. Ok dit is waarom ik hem kocht..GEEN FUZZ maar pure toon,geen NOISE echt verbazingwekkend.

Toen toch maar even gekeken wat dit ding nog meer kon. Gain terug,mooi clean, langzaam opvoeren,klinkt als een tube screamer, nog meer gain,Guns en roses slag geluidje en ga zo maar door. De toon van je gitaar blijft herkenbaar. Toen weer terug in de Gary M settings gezet en gekeken hoe dit ding op de volume knop van mijn gitaar reageerde.Amazing..dit ding klinkt,en reageerd als een amp! Een Marshall amp!

Eindelijk een pedaal wat de indentiteit van mijn gitataren over laat. Als je niet kan spelen zal dit ding niet klinken..dit ding heeft GEEN FUZZ,geen metall sound...maar hou je van humbuckers,hou je van Marshall,en wil je blues of rock spelen zonder meteen een marshall te kopen...dan is dit je ding!

Vragen? Stel ze gerust!

glasbier
25 mei 2007, 23:12
okay,hier één vraag:wil je hem aan mij verkopen?

glasbier
25 mei 2007, 23:13
mag ik vragen hoeveel je ervoor betaald heb?

glasbier
25 mei 2007, 23:14
oeps,dat zijn al 2 vragen!

Jayjay
25 mei 2007, 23:18
Ja je mag er zoveel stellen als je wil..!

45 euro:-)
Nu jij weer en nee je krijgt hem niet.
Lees ook eens de reviews op HC.com

glasbier
25 mei 2007, 23:24
dan heb je hem voor een prikkie!
gefeliciteerd man!
het is toch die zwarte met rode strepen?

Jayjay
25 mei 2007, 23:30
dan heb je hem voor een prikkie!
gefeliciteerd man!
het is toch die zwarte met rode strepen?

Jupz...das is hem :-)

Tis ffies net sinterklaas hier :) Alleen is mijn vrouw jalours dat dat ding wat aandacht krijgt:)

glasbier
25 mei 2007, 23:33
hahaha!
klinkt niet scherp?(de marshall bedoel ik!)

Jayjay
25 mei 2007, 23:37
hahaha!
klinkt niet scherp?(de marshall bedoel ik!)

Ja dat heb ik meer gelezen..Ik moet zeggen dat ik mijn amp gewoon normaal heb staan en ik op mijn pedaal nog de kan op 70% heb staan. Hij klinkt niet scherp..maar mijn amp is niet zo trebly en mijn gitaar klinkt vrij nasaal in de hals. In de brug wordt deze wat scherper zoals dat hoort maar ik heb niet de indruk dat dit pedaal over trebly of scherp klinkt.
Probeer hem eens uit als je hem ergens tegenkomt. Ze staan regelmatig ook op MP.

Jayjay
25 mei 2007, 23:39
Op het pedaal de kan=knop op 70% heb staan ...typfoutje.

glasbier
25 mei 2007, 23:40
maar dan staan ze er wel voor een hogere prijs:-(
je bent een bofkont!
als je hem toch eens verkopen wil,denk dan ff aan mij!

glasbier
25 mei 2007, 23:41
serieus bedoeld hoor!

glasbier
25 mei 2007, 23:42
ik heb trouwens om soundclips gezocht maar kan ze niet vinden.
heb jij ze?

Jayjay
25 mei 2007, 23:43
Ja het is jammer dat je in Heereveen woont anders zou ik zegen kom hem proberen...niet dat je hem dan mag kopen :-P maar dan weet je het een beetje..dit ding lijkt niet op de moderne guvnor spul maar is echt goed!

Als ik hem ooit weg doe..roep ik jou..maar als je niet wilt wachten tot het bejaardehuis...zoek er zelf een hihi/ Leuk dat je ook zo enthausiast bent btw!

glasbier
25 mei 2007, 23:46
zal ik je vertellen;
een tijdje terug heb ik een gitarist met de drivemaster horen spelen en was gelijk verliefd!
lijkt mij heel erg bruikbaar voor mijn symfo-band!
waar woon jij trouwens?

Jayjay
25 mei 2007, 23:47
zal ik je vertellen;
een tijdje terug heb ik een gitarist met de drivemaster horen spelen en was gelijk verliefd!
lijkt mij heel erg bruikbaar voor mijn symfo-band!
waar woon jij trouwens?

Rhenen,,,das tussen Arnhem en Utrecht!

glasbier
25 mei 2007, 23:49
das nou jammer!
maar heb jij misschien ook een site met soundclips?

glasbier
25 mei 2007, 23:59
ik zit net te denken dat heerenveen niet zo ver is......

E-J
26 mei 2007, 11:47
Hoi Jayjay!
Ik heb het pedaal ook en krijg er ook duidelijk het Gary Moore geluid uit samen met een Les Paul en een Fender amp :D

Men zegt dat de Drivemaster nagenoeg identiek is aan de oude en gezochte Guv'nor MK1. Geen flauw idee of dit klopt maar het pedaal is inderdaad voor een distortionpedaal erg stil. Over de sounds zo meer.

Nou moet ik zeggen dat dit ongeveer Gary's instellingen waren op zijn oude Guv'nor (toen hij speelde over een cleane Soldano SLO en Marshall DSL100, nu gebruikt hij de overdrive van een DSL50 i.c.m. een Tubescreamer):
Gain: 3:00, bass: 3:00, middle: 5:00 (max), treble: 3:00 en volume 1:00

Omdat mijn Fender amp aardig trebly is heb ik die instellingen een beetje verandert. Ook heb ik de gain op wat respectabelere waarde gebracht omdat het toch wel een beetje te veel naar mijn smaak was (Moore gebruikt werkelijk héél veel gain voor een bluesrocker). Na een paar minuutjes tweaken kwam ik hierop uit, en na een paar maanden is het nog steeds onderandert:
Gain: 1:00, bass: 1:00, middle max, treble 11:00 en volume op 11:00 uur

I.c.m. mijn Fender versterker is dit voor mij echt een perfecte instelling voor de Drivemaster :) Klinkt héél erg strak! Al moet ik wel zeggen dat ik op zoek ben naar onderstaande versterker en dan daarom dit pedaal van dezelfde fabrikant binnenkort de verkoop ingaat ;)

Speeddemon
26 mei 2007, 14:12
Ik heb een Drivemaster gehad (en verkocht) en heb nog steeds een Guv'nor MK I UK (heb er daar 3 van gehad, 2x Korea en 1x UK. de Drivemaster en 1 van de Koreanen zitten nu in Wenen, allebei verkocht aan Grozna_Pizda op HCFX).

Ik vond de Drivemaster naar mijn smaak te fel en krasserig. de Guv'nor daarentegen reageerde in mijn beleving veel meer als een oudere Marshall versterker. De Drivemaster deed me meer aan de JCM900 sound denken; meer gain, maar krasserig en modderig.

Misschien dat ie mee zou vallen met een Les Paul, maar op m'n HSH Ibanez (S540FM TTS) was 't niet je-van-het.

tubeonly
26 mei 2007, 20:26
@glasbier: Geen zorgen, gemiddeld genomen staan er een a twee drivemasters te koop op marktplaats, alleen nu even niet. Vraagprijs is niet al te hoog en meestal staan ze er vrij lang op. Ik heb zo'n gevoel dat de volgende snel weg zal zijn ;)

Goodluck hunting!

glasbier
26 mei 2007, 20:28
@glasbier: Geen zorgen, gemiddeld genomen staan er een a twee drivemasters te koop op marktplaats, alleen nu even niet. Vraagprijs is niet al te hoog en meestal staan ze er vrij lang op. Ik heb zo'n gevoel dat de volgende snel weg zal zijn ;)

Goodluck hunting!

-pfff,gelukkig!
ik zat er over in dat ik nooit zo'n machtig mooi pedaal in mijn bezit kon krijgen!

Jayjay
26 mei 2007, 21:50
-pfff,gelukkig!
ik zat er over in dat ik nooit zo'n machtig mooi pedaal in mijn bezit kon krijgen!

Mocht je ooit in de buurt van Rhenen zijn..je bent welkom om het ding te proberen!

Mitch
27 mei 2007, 11:06
-pfff,gelukkig!
ik zat er over in dat ik nooit zo'n machtig mooi pedaal in mijn bezit kon krijgen!

Check anders www.ebay.de daar staan ze ook regelmatig. Verkoper even vragen of -ie naar NL wil verzenden, goed bieden, internationale overschrijving doen en klaar !

tubeonly
27 mei 2007, 21:59
Sofort kaufen voor maar 50 euro!

Snel zijn, anders pak ik hem ;)

http://cgi.ebay.de/Marshall-DriveMaster_W0QQitemZ280118229278QQihZ018QQcategor yZ46673QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

(wel ff vragen of nach niederland kein problem ist!)

Mitch
28 mei 2007, 14:58
Dat zeg ik ! Ebay Duitsland ! 8-)

Speeddemon
28 mei 2007, 17:04
Blijkbaar doet mijn minder positieve mening over de Drivemaster er 0,0% toe. :sneaky:

Dirk_Hendrik
28 mei 2007, 17:51
Blijkbaar doet mijn minder positieve mening over de Drivemaster er 0,0% toe. :sneaky:

Chill.
Op Diystompboxes zijn ze bezig met het vraagstuk of ze van een harddisc met een tapeachtige lees en schrijfkop erboven een delay kunnen maken. De raad die ik gisteren (uit eerste hand) schreef over hoe extreem hard je moet magnetiseren om iets terug te krijgen werd ook straal genegeerd, waarschijnlijk omdat negatieve feedback niet in het straatje past... Ook goed.

tubeonly
28 mei 2007, 21:27
> De Drivemaster deed me meer aan de JCM900 sound denken; meer gain, maar krasserig en modderig.

Misschien dat er wel mensen zijn die voor dit geluid gaan, evenals de horden die voor de JCM900 gaan en gingen ;)

Ik denk dat de lage prijs van dit ding wel iets zegt over het algemene oordeel. Een Guv'nor MK1 kost vaak het dubbele en er zijn nutcases die 300 betalen voor de Shredmaster, alleen en vooral omdat er een zeker iemand op speelt.

Voor 50 euro zou ik hem misschien nog wel kopen (ga ik niet doen, ben op zoek naar iets anders), maar vooral om hem opnieuw weer eens uit te proberen. Ik heb er in de jaren 90 wel eens op gespeeld en weet van toen dat het me niet echt beviel. (in mijn geheugen stond te metal achtig, maar ik zal er wel naast zitten) Maar don't shoot me... dat was laaaang geleden...!

Jayjay
28 mei 2007, 21:30
> De Drivemaster deed me meer aan de JCM900 sound denken; meer gain, maar krasserig en modderig.

Misschien dat er wel mensen zijn die voor dit geluid gaan, evenals de horden die voor de JCM900 gaan en gingen ;)

Ik denk dat de lage prijs van dit ding wel iets zegt over het algemene oordeel. Een Guv'nor MK1 kost vaak het dubbele en er zijn nutcases die 300 betalen voor de Shredmaster, alleen en vooral omdat er een zeker iemand op speelt.

Voor 50 euro zou ik hem misschien nog wel kopen (ga ik niet doen, ben op zoek naar iets anders), maar vooral om hem opnieuw weer eens uit te proberen. Ik heb er in de jaren 90 wel eens op gespeeld en weet van toen dat het me niet echt beviel. (in mijn geheugen stond te metal achtig, maar ik zal er wel naast zitten) Maar don't shoot me... dat was laaaang geleden...!

Er zijn ook twee verschillende chipsets vor de drivemaster. Het ene type klinkt inderdaad best krasserig..heb je de goede chip.dan heb je echt een leuk pedaal!