PDA

View Full Version : Marshall JVM410H



svdijk
24 mei 2007, 21:16
Heb gisteren bij Jukebox in Boekel een gloedjenieuwe Marshall JVM410 head gekocht!!
Iedereen die van het echte highgain Marshall geluid houdt (met een geweldig clean en crunch natuurlijk) moet deze ff proberen, en je bent absoluut verkocht!!
Geweldig veel schakelmogelijkheden met een mooie toon.
Hier een fotootje:
http://home.tiscali.nl/objectionoverruled/IMG_1438.JPG

heavy-metal-thunder
24 mei 2007, 21:33
djeezus zoveel knopjes... en dan zet je er nog een GP100 onder... ziekelijk verslaafd aan knopjes lijkt me :-)

1959SLP
24 mei 2007, 21:34
Heel proficiat kerel! Hoewel ik de looks wat minder vind ben ik bijzonder onder de indruk van de clips die ik tot nu toe gehoord heb. Ik denk dat ik er zelf ook best wel heel blij mee zou wezen.

svdijk
24 mei 2007, 21:40
Klopt, de looks vind ik ook minder, maar daar let je niet echt meer op als je aan het spelen bent en hem hoort!
Hij ziet er ingewikkelder uit dan dat 'ie is!!
Had binnen 5 minuten een goed clean, crunch en leadgeluid te pakken, waar ik zo mee het podium op kan!!
Zelfs het "programmeren" van de footswitch, en midi (met de GP100) is een eitje!

Dude
25 mei 2007, 11:19
checkie checkie ! (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91884)


waanzinnig ding inderdaad, ik heb er nu 2 gigs mee gedaan en ben erg tevreden !

Lekkere sound... ben alleen benieuwd of je het 4e kanaal daadwerkelijk gaat gebruiken en zo ja, waarvoor..... way to much gain om in een band door een mix te prikken.

almarvk
25 mei 2007, 11:24
Handig dat Marshall ook ff wat voorbeeldinstellingen erbij heeft gedaan. Is wel handig met zoveel knopjes :)

svdijk
25 mei 2007, 18:33
Hey Dude,

Mooie review geschreven!! Ben ik het eigenlijk helemaal mee eens.
OD2 kan ik wel gebruiken, hoewel de gain niet verder dan 4 gaat bij mij!! Als ik meer gain nodig zou hebben, zou ik volgens mij weer wat gitaarlessen moeten nemen!!
Bij One Day Remains van Alter Bridge schakel ik dit kanaal in.
Om door de bandmix te komen heb ik meestal weinig moeite, omdat we geen tweede gitarist of toetsenist hebben!!

ACSlater
26 mei 2007, 02:57
Wat maakt de hoeveelheid knopjes nou uit? Het zijn er inderdaad veel maar de hoeveelheid instellingen is beperkt dus makkelijk apparaat om te gebruiken.

jerome
26 mei 2007, 10:23
Wat maakt de hoeveelheid knopjes nou uit? Het zijn er inderdaad veel maar de hoeveelheid instellingen is beperkt dus makkelijk apparaat om te gebruiken.

Uhh....? maar waarom dan zoveel knopjes? :D

Dude
26 mei 2007, 11:20
elk kanaal heeft alles zelf... niks gedeelt dus zowel aan toonregelingen als aan reverb.

Ideaal dus... mogenlijkheden ten einde !




vandaar de hoeveelheid knopjes... en ja dat ziet er niet uit...

DaveItUp
26 mei 2007, 15:53
Ik kon zo'n tsl al niet aan qua knoppen :D

Dude
27 mei 2007, 14:24
Zelfs het "programmeren" van de footswitch, en midi (met de GP100) is een eitje!


Kan je hierover wat vertellen ?
Heb aardig wat gigs gehad en er is dus weer wat geld, had me helemaal nooit verdiept in midi maar als ik zie dat dit dus erg goed werkt op deze amp ben ik benieuwd.


Begrijp ik dat je met de standaard footswitch dus een externe effectprocesor kan aansturen ? of andersom.... met dat externe apparaat de marshall...

vertel vertel vertel !

svdijk
27 mei 2007, 17:01
Ik stuur met een Roland FC200 (footcontroller) de GP100 EN de JVM aan, b.v. switch 1 schakelt op de GP100 de chorus in, en op de JVM het cleane(groene) kanaal in.
De JVM onthoudt dit dus, net als de GP100.
Switch 2 op de FC200 is bij mij het crunch kanaal(orange op de JVM), op de GP100 zit hier standaard een wah-wah in geprogrammeerd en een noise-gate.
Switch 3 is het lead (OD1 orange op de JVM), met wah-wah enz.
Zo heb ik patches met flanger, delays, harmonizer etc. etc.
de mogelijkheden zijn eigenlijk onbeperkt (tot 120 patches) .
Ik plug m'n gitaar in op de GP100, dan gaat de send v.d. GP100 naar de input v.d. JVM, de send v.d. JVM gaat naar de return v.d. GP100, en de output v.d. GP100 gaat naar de return v.d. JVM.
Je hebt zo alle effecten in de juiste volgorde lopen, en de preamp v.d. JVM zit dus als "effect" in de GP100.
Het mooie v.d. GP100 is dat er nauwelijks een signaalverlies is, en er erg goede AD/DA converters inzitten, waardoor de mooie toon en de dynamiek v.d. JVM niet verloren gaan.
De originele footswitch kun je er ook nog bijgebruiken voor nog meer mogelijkheden, maar ik gebruik alleen de FC200 voor het switchen v.d. versterker en de GP100.
Met de Marshall 6100 30th Anniversary werkte ik ook zo,alleen die had "maar" drie kanalen.
Zo krijg je een compacte en flexibele setup.

Dude
27 mei 2007, 22:12
Waanzinnig zeg... wist helemaal niet dat dat een mogenlijkheid was, voor mij ging er al een wereld open dat ik bv kanaal 3 op master 2 en reverb uit kan zetten en dan een liedje kan beginnen in kanaal 2 met reverb en master 1, kan overschakelen op 3 en dat die dus onthoudt dat daar de master 2 en reverb uit moesten zijn.


Maar dit opent een hele nieuwe wereld... effecten + kanaalinstellingen met 1 knoppie.... waanzinnig zeg !

mmrizio
28 mei 2007, 11:19
Met de Marshall 6100 30th Anniversary werkte ik ook zo,alleen die had "maar" drie kanalen.

Hoe verhoudt de JVM zich tot de 6100? Had je een gewone of een LM?

Maurice

svdijk
28 mei 2007, 19:13
Hey Maurice,

Ik had een 'gewone' met 5881 eindtrapbuizen, maar ik heb er zelf een LM van gemaakt waar ook EL34 eindtrapbuizen in kunnen, klinkt toch een stuk beter (vind ik tenminste).
Het clean, low-gain en mid-gain geluid v.d. 6100 kan nog aardig meekomen met de JVM, maar bij de high-gain legt de 6100 het toch behoorlijk af tegen de JVM!!
Het lijkt wel of de JVM de toon heeft van een éénkanaals-versterker, erg helder en direct met een enorme punch, op iedere instelling!
De 6100 is nog steeds een geweldig goede versterker, en, in mijn ogen, een stuk beter dan de TSL, die veel te gecompressed klink.
Ik had alleen altijd moeite met de wat wollige laagweergave v.d. 6100, die ik nooit strak genoeg vond op het crunch-kanaal in mode C.

Dude
28 mei 2007, 19:50
Heb jij ook een flinke brom op het 3e en 4e kanaal bij hogere volumes ?

Ik heb de kanalen op gig volume zo afgesteld dat de kanaalvolumes erg hoog staan, clean op 3/4, crunch voluit, od1 ook op 3/4 en dan staat master 1 op 1/4 en master 2 een stuk verder.

Valt me erg op dat clean en crunch gewoon totaal stil zijn, maar de od kanalen een flinke brom hebben, bij meerdere gitaren/kabels dus daar ligt het niet aan.

svdijk
29 mei 2007, 06:59
Dude,
Ik heb geen brom in het geluid, in geen enkel kanaal.
Had je dat vanaf het begin al?
Ik heb alle kanaalvolumes rond de 5 staan.
De preampbuizen V1 en V2 krijgen wel flink op hun donder in het OD1 en OD2 kanaal, misschien moet je die ff wisselen met een ander (V3 en V4) en dan kijken of de brom weg is.

Dude
2 juni 2007, 10:35
Godskolere 3 gigs in anderhalve week mee gedaan en ik ben echt HEEL erg tevreden met deze versterker !

Kanaal 2 is echt rock heaven, van heerlijk smooth opvulwerk tot het meest scheurende rockwerk aan toe, alles is mogenlijk. Zeker als je hem een beetje pushed met een tubescreamer. Waanzinnig,

Marshall is goed bezig !

Baker
2 juni 2007, 10:37
hoest met de brom?
ik zag ze bij Bigone ook testen met dat ding en hadden ook last van een brom.

Dude
2 juni 2007, 10:59
Ja was aarding denk ik,

Als het volume op kanaal 3 helemaal open staat en de master op 1/4 dan hoor je een brom bij niks aanslaan, gewoon zon flinke gain brom zeg maar. En dat terwijl de eerste 2 kanalen volledig stil zijn. Heb je goeie aarding dan is die brom niet storend aanwezig, gewoon zoals elke high gain versterker dat heeft, is de aarde slecht dan is het tussen de nummers effe op ander kanaal trappen.