PDA

View Full Version : floyd op een telecaster?



telebart
24 mei 2007, 20:17
ben nu vanplan me ijgen telecaster samen te stellen ( losse zooi van internet kopen, beetje verfen enzo) , maar nu leek het me wel gaaf een floyd rose achtige brug er op te zetten, dat is zeker veel frees werk, en je hebt zekers ook gewoon van die veren van achter nodig ( zoals stratjes bijv??) en zal het problemen geven een linkshandige hals in een rechthandige body te drukken??

Squier4ever
24 mei 2007, 20:18
ben nu vanplan me ijgen telecaster samen te stellen ( losse zooi van internet kopen, beetje verfen enzo) , maar nu leek het me wel gaaf een floyd rose achtige brug er op te zetten, dat is zeker veel frees werk, en je hebt zekers ook gewoon van die veren van achter nodig ( zoals stratjes bijv??) en zal het problemen geven een linkshandige hals in een rechthandige body te drukken??

dit hoort in zelfbouw

almarvk
24 mei 2007, 20:21
Ik verplaats 'm wel ff naar Zelfbouw

DarknessAwaits
24 mei 2007, 20:55
ben nu vanplan me ijgen telecaster samen te stellen ( losse zooi van internet kopen, beetje verfen enzo) , maar nu leek het me wel gaaf een floyd rose achtige brug er op te zetten, dat is zeker veel frees werk, en je hebt zekers ook gewoon van die veren van achter nodig ( zoals stratjes bijv??) en zal het problemen geven een linkshandige hals in een rechthandige body te drukken??

Voor een floyd zul je zeker een aardige hoeveelheid moeten frezen en als vanzelf sprekend heb je ook een stel veren nodig om de tremelo werkzaam te krijgen.

Een linkshandige hals in een rechtshandige body zetten (drukken? :nervous:) moet normaliter gezien gewoon gaan, aangezien de hiel en halspocket beide symmetrisch zijn.

telebart
24 mei 2007, 21:53
ha net zoals ik al verwachte dus... bigspy is nog wel makkelijk te doen toch, 4 schroeven en klaar, tune-o-matic brug er op... das nog wel redelijk zelf te doen denk ik, wordt me eerste soort van zelfbouw, dus wou niet te hard van stapel blazen, maar toch wel leuks neerzetten

Noid
25 mei 2007, 10:45
I.p.v. een floyd kun je ook gaan voor een hipshot of een VS100 van Wilkinson. Goede stabiele tremolo's die aan de bovenzijde niet in de body gefreesd hoeven te worden. Natuurlijk moet je ook met deze tremolo's wel aan de achterkant de ruimte voor de veren frezen.

nielsduursma
25 mei 2007, 10:48
deze kan je ook overwegen.

http://www.stetsbar.com/t.style.html