PDA

View Full Version : Dunlop Cry Baby



Gitaargek
24 mei 2007, 17:55
Ik heb hier een Cry Baby staan. Als ik gewoon via mijn bad monkey speel is het geluid niet schel, speel met de wah erover word het ineens een erg schel geluid. Heel veel treble erop zeg maar. Waar ligt dit aan en wat kan ik er aan doen.

Reel Big Fish
24 mei 2007, 18:47
Ik heb precies hetzelfde! Als ik de wah uitschakel is idd het schelle weg...

EuroCinema
25 mei 2007, 16:27
Heb jee hem erachter staan? Zet hem er eens voor..

Gitaargek
25 mei 2007, 16:52
Bij mij is het zo. Hugh & Kettner amp --> Cry Baby --> Bad Monkey --> Fender Strat

JorikDekkers
25 mei 2007, 16:55
draai je gekke aap en wah eens om...

gitaar->wah->overdrive->amp

wedden dat dat beter klinkt?

Gitaargek
25 mei 2007, 18:43
Okay ik heb nu alles om gedraaid. Het is nu Gitaar -- Wah -- Distortion -- bad monkey - amp. Klink goed alleen 1 ding: Als ik de wah in trap en ga met distortion flink heen en weer dan hoor ik een hele duidelijk overgang van laag naar hoog. Hoort dit? Ik bedoel een soort van tik zeg maar. Moeilijk uit te leggen.

JorikDekkers
25 mei 2007, 19:24
ik denk dat je bedoelt dat hij niet geleidelijk gaat maar ineens 'omslaat'?

kwestie van oefenen, ergens net boven het midden zit als het goed is de sweet spot waar het geluid 'kantelt'. Als je dat punt blind kan vinden kan je precies bepalen wanneer tie waht en wanneer niet

hoop dat het een beetje overkomt, het is allemaal nogal vaag je moet het gewoon veel doen dan lukt het vanzelf :cooler: succes!

Gitaargek
25 mei 2007, 19:33
jij snapt het hehe. en ik begrijp jouw ook. Dus dat is normaal en ik moet gewoon iets subtieler met de wah omgaan dus.