PDA

View Full Version : Schakelen elementen



dunnoaname
24 mei 2007, 18:40
Dit had ik gepost in zelfbouw, kwam geen reactie

Ik las al eerdeer wat over een mod voor tele's die dan met een 4-way switch uitgerust worden waarbij 1 stand de 2 elementen in serie zet waardoor een hogere output en meer midrange wordt bereikt. Zou deze mod ook uit te voeren zijn op mijn gitaar?

Het is een DeArmond starfire special met 2 DeArmond 2k singlecoil elementen. De elementen hebben aparte volume en tone knoppen en de gitaar is uitgerust met een les-paul stij 3 way switch, alleen zonder de plastic ring met rythm/lead. De gitaar heeft geen plastic 'klepje' zoals bij LP's aan de achterkant.

Is het onbegonnen werk om met een body die geen 'klepje' heeft aan de achterkant electronica te gaan vervangen of is dit te doen?

Weet iemand of dit echt het geluid ten goede komt, wat het ongeveer gaat kosten, en of het kan met deze volume/tone configuratie.

Het liefst zou ik, indien mogelijk een mini toggleswitch op de slagplaat in plaats van een 4 positie switch. Nog mooier is een push-pull pot natuurlijk.

Edit: ff een plaatje erbij, dit is niet mijn foto, wel zelfde gitaar

http://www.ggjaguar.com/sfspecf.jpg

DarknessAwaits
24 mei 2007, 20:19
Hoe die schakeling werkt weet ik niet, maar zal vast wel toepasbaar zijn op jouw gitaar. Een potmeter (of schakelaar) vervangen gaat gewoon via de f-gaten van je gitaar, wel lastig maar niet ondoenbaar. Het is er nml. ook een keer ingezet ;).