PDA

View Full Version : Slow Blues Improvisatie



Voidhead
24 mei 2007, 15:33
Ik had deze backingtrack nog liggen en het leek me leuk om daar wat over te improviseren.

Solo is in één take opgenomen en geïmproviseerd dus hier en daar wat slordigheidjes. Feedback is uiteraard welkom :)

Slow Blues Improvisatie (http://media.putfile.com/Slow-Blues-Improvisation)

oorzaak
25 mei 2007, 00:44
Spreekt mij wel aan, klinkt open en relaxed. En toch hier en daar even een versnellinkje of lekker trucje om op tijd de aandacht vast te houden. Waar heb je die backing track eigenlijk vandaan, klinkt behoorlijk 'live'. En je gitaar valt mooi in het totaalgeluid.

Frits

Voidhead
25 mei 2007, 12:34
Thanks :) Ik wou de solo ook laidback houden.
De backingtrack is van Jamey Aebersold. PM maar als je hem wilt hebben!

Bosch
25 mei 2007, 18:51
Te gek! Als jij geen Scofield luistert, weet ik het ook niet meer :).

Voidhead
26 mei 2007, 00:26
Thanks man, Scofield is inderdaad mijn favoriete gitarist, zijn phrasing en stijl vind ik echt geweldig. Scott Henderson vind ik ook echt een te gekke stijl hebben. Morgen Scofield bewonderen in Den Bosch :)

Yamhammer_71
27 mei 2007, 00:43
Heey lekker gespeeld man. Relaxt :D

Blijf ik toch de lekkerste muziek vinden, pure blues. Ben er de laatste tijd enorm mee bezig moet ik zeggen!

Veel succes nog!!

Thomas88
30 mei 2007, 12:49
waarschijnlijk ook wel Robben Ford (& the blue line) fan dan ?

Yamhammer_71
30 mei 2007, 16:30
Blues heeft gewoon iets magisch....

Kun je altijd naar BLIJVEN luisteren, tenminste dat vind ik.

Dat kun je van weinig andere genres zeggen...

Voidhead
31 mei 2007, 10:28
Het is inderdaad waar dat blues gewoon lekker blijft om naar te luisteren, ondanks die progressie die (bijna) altijd hetzelfde is. De hele feel er om heen is gewoon lekker.
Robben Ford, heb er een CD van, vind het erg lekkere muziek, maar zijn speelstijl vind ik eigenlijk net iets te gelikt. Nou ken ik lang niet al zijn werk maar ik hou wel van gitaristen die een beetje 'vies' spelen :)

Yamhammer_71
31 mei 2007, 12:47
Het is inderdaad waar dat blues gewoon lekker blijft om naar te luisteren, ondanks die progressie die (bijna) altijd hetzelfde is. De hele feel er om heen is gewoon lekker.
Robben Ford, heb er een CD van, vind het erg lekkere muziek, maar zijn speelstijl vind ik eigenlijk net iets te gelikt. Nou ken ik lang niet al zijn werk maar ik hou wel van gitaristen die een beetje 'vies' spelen :)

Hahah, juist. Goed verwoord 'vies spelen' :D

Ravanelli
31 mei 2007, 20:26
Het Live album van Scott Henderson uit 2005 is dan perfect. Maar als liefhebber zul je die vast al hebben. Wat een gitarist.....

Voidhead
1 juni 2007, 12:33
Inderdaad, ik vind vooral Fee-Fi-Fo-Fum echt een vet stuk, is eigenlijk van shorter maar de uitvoering van Scott Henderson vind ik echt te gek, zijn speelstijl, net alsof ie strontbezopen is ofzo :) Maar dat is jazz. Eigenlijk ben ik ook een jazzman, maar blues spelen met jazz invloeden (zoals Henderson dat te gek doet) is natuurlijk ook geweldig.

Thomas88
4 juni 2007, 20:36
Het is inderdaad waar dat blues gewoon lekker blijft om naar te luisteren, ondanks die progressie die (bijna) altijd hetzelfde is. De hele feel er om heen is gewoon lekker.
Robben Ford, heb er een CD van, vind het erg lekkere muziek, maar zijn speelstijl vind ik eigenlijk net iets te gelikt. Nou ken ik lang niet al zijn werk maar ik hou wel van gitaristen die een beetje 'vies' spelen :)

Dan is robben ford toch iets te netjes idd..

Ian siegel of ian parker dan