PDA

View Full Version : Elementen - is t wat?



Dekkz0r
24 mei 2007, 16:22
http://fotos.marktplaats.nl/kopen/c/4c/z.c3a038fc33439e5b99bf70b29e737f92.jpg

Ik heb deze elementen voor €40 op Mp gevonden, en eigenlijk lijkt het me wel wat om deze, als het wat is, in mijn keipertje te donderen..

Nu heb ik nog nooit met de electronica van mn gitaar geprutst, enkel als mn pots weer lam waren :P Is het moeilijk om deze te monteren en wat is de prijs van een goedkoop soldeersetje (want deze heb je nodig, toch?)


Volgens mij moet de boel wel gaan passen, aangezien ik er nu soortgelijke elementen in heb zitten, maar dan met een brakke output

Keipertje:
http://www.overdieren.nl/gtr/91-wh-gal.jpg

Enig idee wat de mogelijkheden zijn met deze gebakkies?

almarvk
24 mei 2007, 16:31
Brakke elementen in een brakke gitaar.

Iig, mijn mening.

The Mess
24 mei 2007, 16:33
Ik kan zo op het eerste gezicht niet een bekend merk ontdekken.
Het ziet er volgens mij naar uit dat het geen bijzondere elementen zijn.
Als je dergelijke elementen wil kun je het best naar EMG kijken, maar om nou een setje te gebruiken dat net zo duur is als je gitaar...

Kim Wilson
24 mei 2007, 16:33
Enig idee wat de mogelijkheden zijn met deze gebakkies?
http://www.chta.org/pluto%20weekend%202004/haardvuur.gif



:D

Gitaro
24 mei 2007, 16:35
Brakke elementen in een brakke gitaar.

Iig, mijn mening.

+1!

en +100 voor Kim :D

Dekkz0r
24 mei 2007, 16:38
mja ik heb het al vaker proberen uit te leggen, maar met uitzondering van de electronica is dit geen brakke gitaar, nergens zul je een gitaar voor deze prijs vinden die zo lekker speelt. Nu ben ik een newbie op gitaar gebied (slechts 3 jaar ervaring) maar zelfs mijn gitaar leraar die al zo'n 30 jaar speelt moet toegeven dat het apparaat speelt als een zonnetje.

Het enige waar ik wel echt mee zit is de output, maar als jij me kan vertellen dat deze elementen kut zijn dan zal dat dus geen verbetering zijn... en gaat de eventuele koop dus niet door...


nu was ik verder aan het struinen en loop ik tegen een epiphone SG Special aan, voor €250. Nu lijkt dit een goede prijs maar kijk ff wat ie eraan heeft veranderd:

Features

SG body shape

Cherry Color

24.74" Scale Maple Neck

Alder Body

SeymourDuncan SH-6 en Dimarzio Paf Pro <--

22 Fret Bolt on neck

3-way pickup selector

Rosewood Fretboard

compleet vervangen elektronica en stemmechanieken <--


Dan kan €250 toch niet, mits ie stuk is ofzo?

probleem is dat ik in rotterdam woont, en deze jongen in limburg, ik kan em dus niet ff gaan testen ofzo, maar t begint toch wel erg te kriebelen deze gitaar

Dekkz0r
24 mei 2007, 16:39
Ik kan zo op het eerste gezicht niet een bekend merk ontdekken.
Het ziet er volgens mij naar uit dat het geen bijzondere elementen zijn.
Als je dergelijke elementen wil kun je het best naar EMG kijken, maar om nou een setje te gebruiken dat net zo duur is als je gitaar...

Mja als die EMG elementen net als de gitaar €78 kosten zou ik er niet lang over twijfelen...

almarvk
24 mei 2007, 16:49
@Dekkz0r: doe het aub niet! Koop aub een goede gitaar. Voor die 78,- euro heb je echt niet veel in huis gehaald en het zal nooit beter worden van een setje goedkope Vantage elementen. Als je iets beters wilt moet je gewoon rustig sparen en op zoek gaan en niet te overhaast iets kiezen.

Maar ik geloof dat dat al eerder is gezegt over die Keiper...

Dekkz0r
24 mei 2007, 16:53
@Dekkz0r: doe het aub niet! Koop aub een goede gitaar. Voor die 78,- euro heb je echt niet veel in huis gehaald en het zal nooit beter worden van een setje goedkope Vantage elementen. Als je iets beters wilt moet je gewoon rustig sparen en op zoek gaan en niet te overhaast iets kiezen.

Maar ik geloof dat dat al eerder is gezegt over die Keiper...

Die keiper heb ik al 3 jaar :) en speelt echt lekker, maar dat krijg ik er bij jullie toch nooit in :P

Maar die Epi SG? kan dat wat zijn?

Dat is toch wel een fatsoenlijke gitaar dacht ik zo, maar ik geloof niet zo in de prijs van €250

almarvk
24 mei 2007, 16:56
Die Epiphone is nieuw nog geen 200,- euro, maar heeft wel meer dan prima elementen erin zitten. Ik vind het echter voor zo'n gitaar niet waard.

Dekkz0r
24 mei 2007, 16:59
maar die epi's zijn over het algemeen prima bespeelbaar toch?

almarvk
24 mei 2007, 17:00
Je hebt goede en je hebt slechte. Ik denk dat deze prima bespeelbaar zal zijn, vooral omdat er flink aan gesleuteld is.

Dekkz0r
24 mei 2007, 17:04
Dan is dit misschien toch een erg goede optie..


Maar hoe bedoel je dat er goede en slechte epi's zijn? ze worden toch allemaal van hetzelfde materiaal gebouwd en is het voor de rest toch een questie van afstelling??

Ja of dr moet iets scheef zitten of stuk zijn, maarja...

Kim Wilson
24 mei 2007, 17:08
Bespeelbaarheid is een raar iets. Je kunt van één type, van één partij van dezelfde gitaren 10 verschillende testen, en ze zullen in bijna alle gevallen alle 10 anders aanvoelen.

wietse
24 mei 2007, 17:09
http://fotos.marktplaats.nl/kopen/c/4c/z.c3a038fc33439e5b99bf70b29e737f92.jpg

Ik heb deze elementen voor €40 op Mp gevonden, en eigenlijk lijkt het me wel wat om deze, als het wat is, in mijn keipertje te donderen..

Nu heb ik nog nooit met de electronica van mn gitaar geprutst, enkel als mn pots weer lam waren :P Is het moeilijk om deze te monteren en wat is de prijs van een goedkoop soldeersetje (want deze heb je nodig, toch?)


Volgens mij moet de boel wel gaan passen, aangezien ik er nu soortgelijke elementen in heb zitten, maar dan met een brakke output

Keipertje:
http://www.overdieren.nl/gtr/91-wh-gal.jpg

Enig idee wat de mogelijkheden zijn met deze gebakkies?

niet moeilijk om te monteren goed soldeerpistool en wat tin is genoeg, deze vantage elementen hebben wel een behoorlijke output alleen zijn zo microfonisch als de pest.
en 40 euro is veel te veel, nieuwe boston elementen kostten dat ongeveer ook (humbucker 15 euro) en die klinken wel goed en zijn niet zo microfonisch.

Gitaro
24 mei 2007, 17:10
En je gitaar kan nog zo lekker spelen - als ie van composthout is (wat ik vel vermoed) zullen 'dure' elementen nooit goed tot hun recht komen in die plank. En ja, dat geldt ook voor EMGs

Kim Wilson
24 mei 2007, 17:12
Ach, EMG's klinken zelfs op een schuttingplank. :D

Dekkz0r
24 mei 2007, 17:15
En je gitaar kan nog zo lekker spelen - als ie van composthout is (wat ik vel vermoed) zullen 'dure' elementen nooit goed tot hun recht komen in die plank. En ja, dat geldt ook voor EMGs

Dat is idd wat ik ff wilde weten, ik denk ook niet dat de bodyhout erg goed is, zal zelfs wel erg slecht zijn aangezien er amper sustain op zit. (hier neem ik aan dat sustain te maken heeft met de hoeveelheid "galm" erin zit, bijvoorbeeld een accoord wat heerlijk door kan zingen)

Ik zit erg te twijfelen, ik wil een nieuwe gitaar, en dat hoeft echt geen topper te zijn, maar moet wel lekker soepel spele...

The Mess
24 mei 2007, 20:45
Epiphone SG Special is trouwens een lekker gitaartje.
Ik weet niet of hij die 250 euro waard is omdat ik geen ervaring heb met de elementen die erin liggen (ik denk wel dat het een reeële prijs is, als je de gitaar + upgrades - nieuwprijs in acht neemt.)

Anyway, ik heb er zelf ook zo een (ongemodificeerd) en dat ding speelt als een zonnetje, en heeft een lekker flinke output!

Orgasmocaster
24 mei 2007, 20:55
Vantage maakte redelijke qualiteit elementjes toen ze nog door Matsumoko werden gemaakt.. dit is volgens mij uit hun Koreaanse fase, en zal dus hit or miss zijn..ik zou het niet doen voor 40 joeros

Dekkz0r
25 mei 2007, 11:39
overigens wat ik wel vreemd vind aan deze epi is dat op het afdekplaatje op de kop geen "SG" staat, maar "Gibson" Kan iemand dat verklaren?

http://www.overdieren.nl/gtr/gibson.gif

Kim Wilson
25 mei 2007, 11:42
overigens wat ik wel vreemd vind aan deze epi is dat op het afdekplaatje op de kop geen "SG" staat, maar "Gibson" Kan iemand dat verklaren?
Ja, Epi schroeft op alle gitaren plaatjes met "Gibson" erop, zo lijkt het nog wat. Gibson hoeft dat niet meer op die kleine plaatjes te zetten, omdat er al levensgroot Gibson op de headstock staat. Daarom kan Gibson er SG, Studio of wat ook maar op die plaatjes zetten.

Dekkz0r
25 mei 2007, 11:45
ja ok, maar ik had geloof ik ook epi's gezien met "SG" erop.. maar dat boeit dus verder niet

dracobaco
25 mei 2007, 13:24
250 Euri...????
Alleen al de elementen zijn minimaal al 160 Euro.
De SG zou dan 9 tientjes kosten. Koop je niet eens een Keiper voor.

Lijkt me een prima deal......!!!!!!!!!!!!!

Dekkz0r
25 mei 2007, 13:27
250 Euri...????
Alleen al de elementen zijn minimaal al 160 Euro.
De SG zou dan 9 tientjes kosten. Koop je niet eens een Keiper voor.

Lijkt me een prima deal......!!!!!!!!!!!!!

sheck me andere topic dan ff, staat alles op een rijtje :)

Saf
25 mei 2007, 22:45
die vantage pickup als je die nog wilt kopen zijn inderdaad te duur. gaan complete vantage 118T waar deze uitkomen weg op marktplaats voor rond de 50 euro. Die vantage van mij klonkt overigs met zo'n zelfde setje elementen ook vrij brak.

BazzzMastah
26 mei 2007, 03:19
kijk eens op guitarfetish.com, veel goede verhalen over, en niet duur.
weet je zeker dat je wat goeds in huis haalt..

ACSlater
26 mei 2007, 03:52
Het nodige is al geschreven over de Vantage elementen maar ik wil toch nog ff toevoegen dat ze HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL slecht zijn. (ervaring uit 1e hand)