PDA

View Full Version : Kinman Tele Elementen Probleem



Butger
24 mei 2007, 14:21
Dudes,

Tijde terug heb ik een Fenix Telecaster via E-bay gekocht. Leuk ding enz bla bla, maar elementen waren kut.

Nu heb ik dus Kinman Broadcaster 56 o.i.d elementen erin gezet. En hij begint erg snel te gillen. Het is echt de microfonische feedback die je te horen krijgt. Ik kan ook in het brugelement praten als ik wil. Lachen is dat, maarrr is dit nou normaal voor splinternieuwe elementen?

Ik meende dat Kinman's ruis vrij zouden zijn en dat hij dan op slaapkamervolume al begint te gillen... Misschien dat het los van dat ruis vrije gezeur staat, maar hoe dan ook, zo heb ik geen fuck aan die gitaar.

DarknessAwaits
24 mei 2007, 14:34
Dat lijkt me zeker niet normaal, welk merk elementen (Hyung Si Lee Inc uitgezonderd) je ook zou hebben. Waar heb je de elementen vandaan? Als het mogelijk is zou ik direct terug gaan. Mocht dit niet tot de opties behoren moet je wellicht gaan denken aan (opnieuw) waxpotten.

Yamhammer_71
24 mei 2007, 14:40
Inderdaad...het lijkt of de pickups niet (goed) gewaxt zijn. Dan gaat de gitaar idd erg snel gillen, bijten of reageren als een soort wah wah. Ook sneller last van feedback. Je kunt proberen de elementen nog een stuk omlaag te halen om te kijken of er dan minder problemen zijn, maar ik denk dat het in de elementen zit.

Butger
24 mei 2007, 14:52
Het zit em wel in de elementen, snaren afdempen of zelfs erafhalen helpt niets.

Heb ze hier bij een lokale bouwer gehaald. Terug ermee dus?

Yamhammer_71
24 mei 2007, 15:01
Het zit em wel in de elementen, snaren afdempen of zelfs erafhalen helpt niets.

Heb ze hier bij een lokale bouwer gehaald. Terug ermee dus?

Inderdaad terug ermee!

Gewoon verhaal uitleggen, eventueel als bewijs ff door een versterker pluggen en de bouwer weet voldoende.

Rinze
24 mei 2007, 15:07
Kinmans mogen zeker niet gillen. Ik heb ze in mijn strat zitten en daar kun je keihard vervormd mee spelen zonder problemen. Terug met die hap.

Butger
24 mei 2007, 15:10
Laat ik dat maar doen dan. Ik zal het hem uitleggen in de trant van
Jo gast wat heb je mijn nou weer voor een klotezooi aangesmeerd!! Mot je es goet luisteren met je oor dicht bij de speaker PIEIEIEIEIIEIEIEIEIEIEIEIEEIP
Damn wat een klotekabaal hier heb je je geld terug.
Jo de ballen

fred dons
24 mei 2007, 15:11
het kan zijn dat je brug zelf resoneert en gaat piepen, heb je de pup met rubbers vast gezet ? (of gebeurt het ook met de nek pup)

Butger
24 mei 2007, 15:14
het kan zijn dat je brug zelf resoneert en gaat piepen, heb je de pup met rubbers vast gezet ? (of gebeurt het ook met de nek pup)

Jup ze zitten vast met rubbers. De neck ook - die doet het wel een stuk minder overigens.

Dus het zou ook eventueel kunnen dat de constructie v/d gitaar dit bevordert? Tis qua hardware niet zo best meer met die gitaar.
Misschien de brug even stevig vastdraaien? Zal thuis nog eens een beetje gaan pielen met dat ding.

fred dons
24 mei 2007, 15:31
vervelende van tele bruggen is dat ze maar aan 1 kant vast zitten waardoor er naar de nek kan een opening onder de brug kan ontstaan waardoor de feedback kan ontstaan
maar probeer de brug tegen de body aan te duwen en/of de pup vast te houden op het moment dat hij gaat piepen en kijk waar hij op reageert

ik heb het zelf ooit eens gehad met een gitaar waarbij ik echt alles vervangen had, inclusief de versterker en toen bleek het aan mijn gitaar kabel te liggen

DarknessAwaits
24 mei 2007, 17:26
Wat je ook doet, doe het nooit (nee, nooit) zo:


Ik zal het hem uitleggen in de trant van
Jo gast wat heb je mijn nou weer voor een klotezooi aangesmeerd!! Mot je es goet luisteren met je oor dicht bij de speaker PIEIEIEIEIIEIEIEIEIEIEIEIEEIP
Damn wat een klotekabaal hier heb je je geld terug.
Jo de ballen

Dat wil nog wel eens contraproductieve effecten met zich mee brengen :seriousf: