PDA

View Full Version : Gitaar advies



Tsane
24 mei 2007, 14:49
Hallo,

Om te beginnen, ik ben een absolute newbie op gitaar gebied, mijn excuses voor alle domme dingen die je hieronder misschien zult lezen. :p
Ik ben al een tijdje aan het denken om gitaar te leren spelen. Op gitaarvlak ben ik een absolute noob, maar ik ben op al wel 11 jaar op verschillende vlakken met muziek bezig. Gezien ik toch wel van plan ben het langer als een week vol te houden zou ik om te beginnen liefst direct een 'fatsoenlijke' gitaar kopen waar ik meerdere jaren mee verder kan, en heb een budget van rond de €500 (enkel gitaar).
Ik heb al wat op internet zitten rondkijken en heb een voorkeur een Epiphone LP Standard. Ik weet dat er veel andere merken ook Les Paul gitaren maken en vroeg me dus af waar ik voor €500 de beste prijs/kwaliteit zou krijgen.
Ook sta ik open voor alle andere suggesties.
Nog even vermelden dat ik liefst iets in de richting van blues en jazz zou willen spelen. Is een Les Paul daar geschikt voor? Een andere mogelijkheid is dat ik samen met een vriend een punkgroep ŕ la The Clash, Sex Pistols zou willen oprichten. Enige bedenkingen bij een geschikt type gitaar hiervoor (LP?)

Alvast bedankt

a darker shade of grey
24 mei 2007, 14:52
Voor de muziekstijlen de je noemt is de LP zeer geschikt! Je maakt wat mij betreft ook meteen de beste keuze. De LP standard is een geweldige gitaar voor het geld, en met het beetje geld dat je overhoudt zou je kunnen overwegen om er andere elementen in te zetten, dan heb je écht een wereldgitaar!

johns
24 mei 2007, 14:53
Lijkt me een goede keuze. Desnoods op termijn wat betere elementen er in en eventueel betere tuners. Ik heb ook een Epi LP en dat valt me niks tegen.

Kijk trouwens ook eens naar de Ibanez Artist serie. Daar zitten ook een paar Les Paul achtige modellen bij en die zijn ook niet verkeerd (en goedkoper dan een Epiphone).

Rocketman
24 mei 2007, 15:31
De EPI lijkt mij ook een goede keuze voor wat jij wilt. Mits je het geluid van de EPI in combinatie met de amp van jouw keuze zelf ook goed vind.

E-J
24 mei 2007, 15:45
Hallo,

Om te beginnen, ik ben een absolute newbie op gitaar gebied, mijn excuses voor alle domme dingen die je hieronder misschien zult lezen. :p
Ik ben al een tijdje aan het denken om gitaar te leren spelen. Op gitaarvlak ben ik een absolute noob, maar ik ben op al wel 11 jaar op verschillende vlakken met muziek bezig. Gezien ik toch wel van plan ben het langer als een week vol te houden zou ik om te beginnen liefst direct een 'fatsoenlijke' gitaar kopen waar ik meerdere jaren mee verder kan, en heb een budget van rond de €500 (enkel gitaar).
Ik heb al wat op internet zitten rondkijken en heb een voorkeur een Epiphone LP Standard. Ik weet dat er veel andere merken ook Les Paul gitaren maken en vroeg me dus af waar ik voor €500 de beste prijs/kwaliteit zou krijgen.
Ook sta ik open voor alle andere suggesties.
Nog even vermelden dat ik liefst iets in de richting van blues en jazz zou willen spelen. Is een Les Paul daar geschikt voor? Een andere mogelijkheid is dat ik samen met een vriend een punkgroep ŕ la The Clash, Sex Pistols zou willen oprichten. Enige bedenkingen bij een geschikt type gitaar hiervoor (LP?)

Alvast bedankt

Voor blues is de Les Paul erg geschikt, en Steve Jones van de Pistols speelt al sinds jaar en dag op een (Burny!) Les Paul. Kopen die hap dus!

Ik zou echter voor een mooie tweedehands gaan... je kunt dan al onder de 300 euro aan een mooie Standard komen!

Veel succes :)
Emiel

Reb
24 mei 2007, 19:38
Epiphone Les Paul, hier sluit ik me bij aan. Kan je veel kanten mee op! :)

LP_CL
24 mei 2007, 19:44
+1 voor de epi LP std
+2 voor de 2dehands epi LP custom

timkermans
25 mei 2007, 14:53
Probeer zeker de Michael Kelly guitars. Je vindt tegen die prijs een veel mooiere LP, met betere specs (pickups/houtsoorten/hardware,...).

Ik demonstreer ze in de Benelux, en heb er dus heel wat door mn handen zien gaan (omdat ik altijd op de gitaren van de winkel zelf speel,...) , en stuk voor stuk beauties,...

proberen, zou ik zo zeggen,...


grtzzz

Tsane
26 mei 2007, 17:41
Bedankt voor jullie reacties, het ziet er naar uit dat het een Les Paul zal worden. Ofwel een Epiphone ofwel een Michael Kelly. Iemand enige ervaring met Michael Kelly gitaren (Patriot model)?


Probeer zeker de Michael Kelly guitars. Je vindt tegen die prijs een veel mooiere LP, met betere specs (pickups/houtsoorten/hardware,...).

Ik demonstreer ze in de Benelux, en heb er dus heel wat door mn handen zien gaan (omdat ik altijd op de gitaren van de winkel zelf speel,...) , en stuk voor stuk beauties,...

proberen, zou ik zo zeggen,...


grtzzz

Die zien er inderdaad (voor hetgeen ik er van ken ;) ) ook wel tof uit. Heb je enig idee waar je die in België kan vinden (regio Leuven-Tienen of Antwerpen)?

Hendriks
26 mei 2007, 17:46
Kijk hier eens naar onwijs veelkwaliteit voor het geld:http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=176_174&products_id=2394

Blend
26 mei 2007, 18:18
Ik zou voor de London City Comet gaan, is rond de 250 euro te verkrijgen, en vergelijkbaar met 'n Mex. Fender. Heerlijke gitaartjes, ook prima voor blues geschikt:cooler: