PDA

View Full Version : Ssl-5 Rwrp



jimihattricks
24 mei 2007, 11:11
ik ben van plan twee Seymour Duncan SSL-5's te installeren in de midden- en neckpositie van mijn strat. (in de brug zit een DiMarzio Chopper btw)..

Omdat ik een 3-way switch gebruik (brug-midden-neck, dus geen 'quack-tussenstandjes'), heeft het niet veel nut om in de middelste positie een RWRP pickup te installeren, right..? die zijn namelijk een stuk duurder..

steed
24 mei 2007, 15:48
Right.
Door de reverse gewonden spoel heft de ene pup de hum op van de andere. Ze hebben dus elkaar nodig om noiseless te kunnen zijn.

Ik vraag me wel af in hoeverre een omgekeerd gewonden spoel de klank van de "twang" (negatief) beïnvloedt. Dit wordt beweerd door de puristen...

jimihattricks
24 mei 2007, 17:31
ok, je bevestigd mijn vermoeden.. wat betreft RWRP spoelen en quack; ik heb de Fender CS '69 pickups in deze strat gehad - die hebben dus geen RWRP middle pickup - en die tussenstandjes klonken in mijn oren idd overtuigender (meer quacky) dan bij mijn andere Fender SC setjes (met RWRP middel pup).. het blijft wel een beetje een puristen-kwestie idd.. maargoed, omdat ik die quack-standjes in general niet gebruik, gaat er dus een 3-way switch in..