PDA

View Full Version : ST Tremolo cover



peterjasper
24 mei 2007, 12:01
Wat is de reden dat mensen deze verwijderen van hun stratocaster
? Of waarom zou je deze laten zitten?

Kim Wilson
24 mei 2007, 12:04
Ik heb hem erop zitten. Ik vind het mooier, en het voelt veiliger. Nu kan ik niet met de knoopjes van mijn overhemd tussen de veren blijven hangen. En ik heb een handvol tissues tussen mijn veren gedrukt, en die blijven nu ook mooi zitten. :)

De reden waarom de meesten hem eraf halen, is omdat je dan sneller snaren kunt wisselen. Ik heb nog niet zoveel last daarvan ondervonden, maar ik heb dan ook nog nooit tijdens een optreden een snaar hoeven te vervangen. Als je het rustig bekijkt, gaat het met die cover ook prima.

bass blom
24 mei 2007, 12:15
gaat dit niet over de asbak?
reden die niet te gebruiken is duidelijk :D

Kim Wilson
24 mei 2007, 12:15
Een Strat heeft geen asbak. ;)

bass blom
24 mei 2007, 12:17
zag er net 1 te koop op marktplaats :D

peterjasper
24 mei 2007, 12:20
gaat dit niet over de asbak?
reden die niet te gebruiken is duidelijk :D

Nee, het gaat om de plastic cover aan de achterkant van de body. Ik moest m van de week eraf hebben om de brug af te stellen. Toen ging ik mij dus afvragen waarom sommige mensen deze er pertinent afhalen.

bass blom
24 mei 2007, 12:22
ja ik heb hem er ook af, lui om hem terug te zetten?

dunnoaname
24 mei 2007, 14:54
tis een afschuwelijk gepiel als je een keer een snaar breekt, ding afschroevem, opzetten etc, al helemaal tijdens een optreden.

Kim Wilson
24 mei 2007, 14:58
Ik schroef dat plaatje er nooit af, ook niet met snaren vervangen...

DarknessAwaits
24 mei 2007, 15:04
Dan heb je vast niet zo'n model:
http://www.guitarpartsresource.com/backplate2.jpg

intGod
24 mei 2007, 15:04
Klopt, om de snaren te vervangen kan je ze gewoon door dat gaatje mikken.

Bij mij was die er vroeger af omdat ik een Kahler tremolo had en regelmatig probeerde hoe de tremolo/intonatie/gestemd blijven reageerde op een andere verenspanning. Niet alleen een veer erbij of eraf, maar de veer daadwerkelijk anders voorspannen ...

Als je dan elke keer dat plaatje er af moest halen ...

Oh, en na een week was ik natuurlijk de schroeven kwijt en toen is hij er heel lang afgebleven. Dito bij mijn eerste Jackson.

Dekkz0r
24 mei 2007, 15:04
Ik schroef dat plaatje er nooit af, ook niet met snaren vervangen...

idd... bij mij zitten er in dat plaatje dan ook gewoon 6 gaatjes voor het vervangen van de snaren

Edit: spuit-11

Kim Wilson
24 mei 2007, 15:06
Dan heb je vast niet zo'n model:
http://www.guitarpartsresource.com/backplate2.jpg
Nee, gelukkig niet. :)

Orgasmocaster
24 mei 2007, 21:01
Deze cover is uitsluitend bestemd voor gitaristen die graag nakend spelen. het is nl erg pijnlijk om je voorhuid tussen de veren te krijgen.
Of als je hippie schaamhaar hebt dan kan ik me ook voorstellen dat je je lelijk pijn kunt doen. :hippie:

The Mess
25 mei 2007, 18:24
Deze cover is uitsluitend bestemd voor gitaristen die graag nakend spelen. het is nl erg pijnlijk om je voorhuid tussen de veren te krijgen.
Of als je hippie schaamhaar hebt dan kan ik me ook voorstellen dat je je lelijk pijn kunt doen. :hippie:

Ja, en dan een dive-bomb maken terwijl je met je haar tussen je veren vast zit zeker? :D

glacius
25 mei 2007, 20:28
ik heb hem er ook niet opzitten, maar dat komt omdat bij het bouwen van de strat hem er nooit op heb gezet ..

waarom zou ik ?

vulvasonic
25 mei 2007, 23:18
Een Strat heeft geen asbak. ;)

Zeker wel, Hans. Van origine heeft ook de stratocaster een asbakje. Deze zie je tegenwoordig slechts terug op een paar USA Vintage RI's.

http://www.fender.com/products/prod_images/guitars/0100100883_xl.jpg

Voila, asbakje. :D

The Underdog
25 mei 2007, 23:31
Ik heb ergens gelezen dat je gitaar dan beter zou resoneren. Volgens mij is het gewoon onzin.