PDA

View Full Version : aankoop advies: duesenberg starplayer TV geschikt voor scheuren?



Dootch
24 mei 2007, 11:56
Hoi,

Ik ben samen met mijn zoon op zoek naar een elektrische gitaar voor hem.

Nu had hij (puur op de "looks" afgaand) graag zo'n duesenberg starplayer TV gehad.

Qua music wil hij echter iets Metallica achtig, enfin, zo wat hardere rock.
Maar ik ben akoestisch gitarist en weet van elektrisch instrumentarium zowat niks af. (heb wel een budget gitaartje van het merk cool, just for fun)

Nu hoor ik van de verkoper in de key dat een semihollowbody absoluut niet geschikt is om te scheuren en dat deze bij te veel distortion gaat "doorzingen" (feedback) door de klankkast.

De verkoper zij ook nog dat een gelijmde hals beter is om te scheuren dan een geschroefde wegens meer sustain (zit volgens mij wel wat in)

Enfin, die man weet waarschijnlijk goed waarover hij praat maar aangezien het om een aardig budget gaat (1200 Euri) gaan we liever niet over één nacht ijs.

Als de Duesenberg TV niet geschikt is waar zouden we dan wel kunnen naar uitkijken in deze prijsklasse?

Ik weet niet of het wat uitmaakt voor de keuze van de gitaar maar als versterker heb ik een mesa boogie mark IV combo staan

(PS de review hier op het forum van de duesenberg TV heb ik al gelezen, die lijkt inderdaad ook niet op een metal gitaar te wijzen.)

:lp:

Squier4ever
24 mei 2007, 12:02
Hoi,

Ik ben samen met mijn zoon op zoek naar een elektrische gitaar voor hem.

Nu had hij (puur op de "looks" afgaand) graag zo'n duesenberg starplayer TV gehad.

Qua music wil hij echter iets Metallica achtig, enfin, zo wat hardere rock.
Maar ik ben akoestisch gitarist en weet van elektrisch instrumentarium zowat niks af. (heb wel een budget gitaartje van het merk cool, just for fun)

Nu hoor ik van de verkoper in de key dat een semihollowbody absoluut niet geschikt is om te scheuren en dat deze bij te veel distortion gaat "doorzingen" (feedback) door de klankkast.

De verkoper zij ook nog dat een gelijmde hals beter is om te scheuren dan een geschroefde wegens meer sustain (zit volgens mij wel wat in)

Enfin, die man weet waarschijnlijk goed waarover hij praat maar aangezien het om een aardig budget gaat (1200 Euri) gaan we liever niet over één nacht ijs.

Als de Duesenberg TV niet geschikt is waar zouden we dan wel kunnen naar uitkijken in deze prijsklasse?

Ik weet niet of het wat uitmaakt voor de keuze van de gitaar maar als versterker heb ik een mesa boogie mark IV combo staan

(PS de review hier op het forum van de duesenberg TV heb ik al gelezen, die lijkt inderdaad ook niet op een metal gitaar te wijzen.)

:lp:

ik zou dan eerder voor Gibson Les Paul kijken, een nieuwe Studio of een een tweedhands Standard moeten voor dat bedrag wel te scoren zijn. die dingen beuken de ballen uit je broek.

Jay75
24 mei 2007, 12:18
Hey,

Ik heb er een en ik scheur er flink mee, ( heb trouwens wel de brug PU vervangen ) maar origineel scheurt 'ie ook wel lekker hoor, echter metal, dat denk ik niet echt neej.

Het kan wel denk ik tot zekere hoogte, maar ik denk dat je inderdaad beter een andere kan nemen voor zo'n specifieke sound, deze gitaar is wel meer twangy namelijk.

Maar als je voor looks gaat, damn dat ding is mooi! ( ik heb een witte )

Jay75
24 mei 2007, 12:20
Owja, die van mij was 2e hands 800 euro ( en als nieuw ), dus als je goed zoekt :)

Epic
24 mei 2007, 12:43
Waarom probeer je niet een Starplayer Special. Deze heeft lespaul specs en ziet er ongeveer uit zoals de TV.
http://www.duesenberg.de/duesenberg/image/sb_starspec_o.jpg

Dootch
24 mei 2007, 12:45
Ziet er ook wel gaaf uit, inderdaad