PDA

View Full Version : Nieuwe knoppen



Daan_B
24 mei 2007, 11:52
zoals ik een tijdje geleden heb verteld heb ik mijn fender mustang gerepareerd.
alles werkt nu prima kwa geluid, helaas gaan de knoppen stroef, blijven ze soms hangen en draaien ze door (letterlijk, niet figuurlijk).

Omdat ik geen zin heb om het zelf te gaan repareren, omdat ik dan kans maak dat alles weer stuk gaat, wil ik het graag laten doen.

Weten jullie wat dit ongeveer zal gaan kosten en wat er mis mee kan zijn?

Ook zou ik met mijn verjaardag volgende maand er graag een humbucker bij de brug in laten zetten.
Weten jullie mischien ook wat dit kost, en welk humbucker raden jullie aan?

Proost, Groeten Daan.

jimihattricks
24 mei 2007, 12:34
wat heb je precies met die knoppen gedaan dan..? deden ze het voorheen wel goed?

het lijkt me een simpele reparatie, dat zou je niet veel meer dan 10 euro moeten kosten.. samen met installatie van een humbucker kun je bij de meeste zaken wel op een 25 euro rekenen ben ik bang..

wat betreft die humbucker: ik zou voor een single-coil sized gevalletje gaan, dat maakt de installatie een stuk makkelijker.. alleen is er zoveel keus, en ik weet niet wat je precies zoekt, maar hou wel rekening met de lage output van de neck-SC die in je gitaar zit (ik zou dus geen high-output humbucker erin zetten bv.)..

Seymour Duncan & DiMarzio o.a. maken betaalbare SC-sized humbuckers

Daan_B
24 mei 2007, 12:53
ik heb al op de site van dimarzio gekeken, kan je invullen wat voor n stijl je speelt, wt voor 'n gitaar je hebt en blabla, dan krijg je de top3 te zien die voor jou geschikt zijn, ik zal ze zo wel even posten.