PDA

View Full Version : Hoe maak je een satin/matt finished body schoon??



SanderE
24 mei 2007, 02:05
Nu een tijdje geleden een Schecter Omen 6 gekocht, deze heeft een satin/matt body finish oftewel geen glansende body. Zo'n matte body vind ik erg mooi, maar ik heb er nooit bij stil gestaan hoe je dit schoonhoudt. Inmiddels na tig speel uren zie je toch echt wel waar je je huidvetten hebt achter gelaten. Met wat maak je deze body schoon?? Normale body schoonmaak spray's zijn Polish spray's.....en dat polishen wil ik dus net niet doen. Zijn er speciale spray's die hiervoor bestemd zijn, of heb je dan gewoon pech?

Alvast bedankt...

Marc Oblivian
24 mei 2007, 11:05
Doekje met warm water nat maken...dan de vingers van de finish af proberen te wrijven?
Als dat niet helpt een beetje niet-aggressieve zeep gebruiken (handzeep?)

SanderE
25 mei 2007, 02:56
Okee dan, bedankt.
Ik ga het zo effe proberen, mocht ik zeep nodig hebben, dan probeer ik dat eerst wel effe op de achterkant.....hehehe

jorrit
25 mei 2007, 15:36
ah nog een schecter eigenaar, volgens mij poets je die finish dr niet af hoor..kan gewoon met standaard gitaar schoonmaak middel of idd warmwater doekje zeep etc..

GunMetalBlue
25 mei 2007, 16:17
Doekje met warm water nat maken...dan de vingers van de finish af proberen te wrijven?
Als dat niet helpt een beetje niet-aggressieve zeep gebruiken (handzeep?)

géééééén handzeep! dat spul ontvet nog steeds pokkehard, en zover ik weet zijn de meeste lakken daar niet blij mee


mijn gitaar is ook een matte finish en ik gebruik gewoon Dunlop n°65
hoe je ook poetst... dat mat blijft echt niet eeuwig mat :)

Stratman70
25 mei 2007, 16:30
hoe je ook poetst... dat mat blijft echt niet eeuwig mat :)
Precies! Omdat je bijvoorbeeld met je trui langs een gedeelte van de body komt, tijdens het spelen, polijst je onbewust de body.

BazzzMastah
26 mei 2007, 03:14
gewoon een wonderdoekje vochtig maken, druppeltje dreft... en afnemen

GunMetalBlue
26 mei 2007, 13:18
Precies! Omdat je bijvoorbeeld met je trui langs een gedeelte van de body komt, tijdens het spelen, polijst je onbewust de body.

http://i79.photobucket.com/albums/j160/GunMetalBlue1/strat.jpg

Hier zie je mooi op de armrest dat dat je toch niet lukt :p (die gitaar hierboven is mat gefinished)
Maakt niet uit welk product je dan ook gebruikt