PDA

View Full Version : Gitaarboek gezocht



Bueno
24 mei 2007, 00:27
Hallo allen,

Ik ben nieuw hier en het forum voor Tab's leek me het meest geschikt voor mijn allereerste vraag.
Ik speel nu sinds 3 jaar gitaar maar heb me eerlijk gezegd nooit echt heel erg ingezet voor de lessen die ik wekelijks/twee wekelijks krijg. Vaker dan me lief is kom ik op de les en heb ik niks gedaan de week ervoor.
Daardoor ben ik nu na 3 jaar bijna nog geen stap verder behalve technieken.
Om mezelf in de zomerstop wat leuks aan uitdaging te bieden ben ik op zoek naar een boek met leuke gitaarmuziek.
Tsja, daar bestaan er duizenden van dus wat zoek ik precies?
Ik zoek een boek in een beetje fingerpicking style, liefst bladmuziek (dus geen tab's), wat ingaat op de (moderne) (rock)muziek. Dus denk bijvoorbeeld aan meerdere songs van Metallica die fingerpicking beginnen of gespeeld worden en in die trant ook veel moderne rockbands. Echter blues vind ik ook heerlijk om te spelen...
Ik heb MelBay al even afgespeurd maar weet niet precies wat nou okay is...
Heeft iemand van julie een tip?

Thanks!
Bueno :lp:

Guitarmania
9 juni 2007, 12:18
Volgens mij rollen op Ultimateguitar.com de TABs er samen met de notenbalken uit (als je GuitarPro hebt), dus ik zou daar eens gaan struinen. Anders hebben ze iig links e.d..

joopessers
9 juni 2007, 15:47
Kijk op www.gitaarstarter.nl en je vind alles wat je zoekt. Succes,
Joop

Rob B
9 juni 2007, 17:42
Kijk op www.gitaarstarter.nl en je vind alles wat je zoekt. Succes,
Joop

Deze site wordt nu al een aantal keer gepromoot, maar bij mij werkt hij niet. Hij start op en daarna zit ik naar een wit scherm te kijken. Ben ik de enige???

Rob

joopessers
29 juni 2007, 11:45
gewoon op www.gitaarstarter.nl klikken. Hij doet het echt wel. Werkt met flash. mail me anders terug.
Joop

Blind Owl
20 juli 2007, 16:40
Dat heb ik zelf nou ook 2 jaar gehad bij mijn gitaarlessen XD

Maar nou kwam ik laatst op het idee om via BitLord (Http://www.Bitlord.com) gitaarboeken/lessen etc. te downloaden, en toen bij torrentspy.com "Guitar Tabs" ingevoerd bij search en ik kreeg een hele lijst met boeken, van alles wat. Ik heb toen voor 800 MB aan boeken gedownload en nu kan ik wel weer even vooruit. :B

Het leuke is dat er bij sommige ook nog audio-bestanden zitten, het originele nummer en het nummer langzaam gespeelt door een-of-andere gitarist. Ik heb nu in een paar dagen mijn skills verbeterd en nieuwe dingen geleerd.

(oja, voor als je BitLord nog niet kent, je kan er alles downloaden wat je wil, (games/films). Maar je moet wel een Virtual Drive hebben (www.daemon-tools.cc). Erg simpel en handig.)