PDA

View Full Version : Washburn j6 pimpen



EuroCinema
23 mei 2007, 21:08
http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/1edc88e04d688990c5107bb26c501d5f.jpg
Deze heb ik: een leuke jazzbak van 700 oid nieuw in de winkel. Ik wil er zo'n 300 euro's tegenaan gooien om hem net effe beter te maken. Ik ga voor een sound a la Anton Goudsmit: jazz met veel ballen.

Mijn plan:
- schakelaars etc. vervangen
- Tune-o-matic brug erop ipv de houten brug
- humbucker-size P90's erin, bijvoorbeeld van Seymour Duncan of Dimarzio

Goed plan? Slecht plan? Tips, adviezen, waarschuwingen?

GuitarMaster
23 mei 2007, 21:48
Mijn plan:
- schakelaars etc. vervangen
- Tune-o-matic brug erop ipv de houten brug
- humbucker-size P90's erin, bijvoorbeeld van Seymour Duncan of Dimarzio


Schakelaars: Prima idee
Brug: Was ik zelf ook van plan op de J6 Montgomery die ik heb, maar werd me afgeraden door iemand die er zelf ook een had. Die had er een tune-o-matic opgezet maar het volle/dikke geluid verdween direct.
Pickups: Anton Goudsmit speelt vooral op Gretsch volgens mij, niet echt een sound die je met p-90's of humbuckers na kan bootsen, dan moeten er echt Gretsch/Dearmond/TV Jones elementen in.
Heb zelf ook een jazzer met p90's gehad maar dat klonk zeker niet dikker dan de humbuckers in de Washburn, ik zou zelf kijken naar een setje Seth Lovers of '57 classics van Gibson.

EuroCinema
23 mei 2007, 21:59
Schakelaars: Prima idee
Brug: Was ik zelf ook van plan op de J6 Montgomery die ik heb, maar werd me afgeraden door iemand die er zelf ook een had. Die had er een tune-o-matic opgezet maar het volle/dikke geluid verdween direct.

Hmmmm. Dit is na twinitig jaar solidbodies mijn eerste gitaar met houten brug en ik durf er niet echt los op te gaan, ben bang dat ik hem beschadig als ik heftig buig. Of dat-ie omklapt als ik hard aansla. Is dat onterechte angst?

guitartub
23 mei 2007, 22:07
Zoals Guitarmaster al zei: Anton speelt vnl op Gretsch. Ik zou voor andere elementen dus gaan voor de TV Jones, want die zijn echt TE GEK. Blijft natuurlijk altijd wel een gok wat dit voor je sound gaat doen. Hou er wel rekening mee dat originele TV Jones een smak geld kosten dus dat je er dan met €300,- niet bent.
Je kunt meneer TV Jones ook per E-mail om advies vragen want zijn elementen zijn er in meerdere soorten.

Suc6 met je projectje!